کد خبر: 10070
1402/05/14 - 13:8


معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در پاسخ به سوال صدای زنجان در رابطه با وقایع و اتفاقات 1401؛

حتی یک زندانی نداریم

تمامی دستگیرشدگان مشمول عفو رهبری شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ نشست خبری ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان صبح روز شنبه 15 مرداد در تالار پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد. در این نشست وی با اشاره به تحریکات دشمنان در آستانه انتخابات گفت: دشمن در یک جنگ ترکیبی به دنبال ناامیدی مردم و عدم حضورشان در انتخابات مجلس است. رفیعی افزود: حضور بالای کاندیداها از تمامی سلایق و جریانات، سهم مهمی در تقویت حضور مردم دارد و اصحاب رسانه باید کمک کنند تا کاندیداهای بیشتری جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد : برگزاری انتخابات، مصداق مردم‌سالاری دینی است و زمینه ساز حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی آنان است. این مقام ارشد استان ، با تاکید بر حضور سلایق و جریانات مختلف در انتخابات اظهار داشت: راهبرد اساسی دولت، خدمتگذاری به مردم است و این خدمتگذاری باید در آستانه انتخابات بهتر و بیشتر شود و مردم نیز باید نتایج اقدامات دولت را به عینه ببینند، البته کارشکنی‌ها هم هست.

رفیعی با اشاره به عملکرد مورد انتقاد برخی از مدیران استان ادامه داد: پیگیری‌هایی برای تغییر برخی مدیران استان داشته و داریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد تعاونی ها افزود: وضعیت تعاونی‌ها در استان اصلا خوب نیست و جزو دو سه استان پرمشکل کشور در این زمینه هستیم.

وی درباره روند اجرایی انتخابات توضیح داد و گفت: با گواهی‌نامه و حتی کارت پایان خدمت هم شرکت در انتخابات جهت رای دادن، امکان‌پذیر خواهد بود.

رفیعی با بیان اینکه کارکرد احزاب از مسیر انتخابات می‌گذرد ادامه داد: احزاب باید فعالتر در جامعه حضور داشته باشند و ما نیز به این حضور کمک خواهیم‌کرد.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: ملاک کار هیئت‌های اجرایی و بررسی صلاحیت‌ها، قانون است و ملاحظاتی که در قانون آمده است و ما با رعایت حق الناس، حقوق داوطلبین و حقوق عمومی صلاحیت‌ها را بررسی خواهیم کرد.

رفیعی ادامه داد: نظر سنجی‌ها نسبت به انتخابات سال 1398، 15 درصد افزایش مشارکت مردم را نشان می‌دهد و قطعا نحوه عملکرد دولت‌ در میزان حضور مردم در انتخابات تاثیردارد و تمام سعی و تلاش دولت و مدیران استانی ارائه خدمات بیشتر به مردم است. رفیعی افزود: حضور جریانات مختلف می‌تواند نشاط و شور بیشتری به انتخابات دهد.

این مقام ارشد سیاسی امنیتی استان در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای زنجان درباره آمار نهایی بازداشتی های اعتراضات 1401 اظهار داشت: تمامی دستگیرشدگان در استان زنجان مشمول عفو رهبری شدند و در حال حاضر حتی یک زندانی در این باره نداریم.

وی در خصوص دعوت کاندیداهای متعدد در انتخابات خبرگان گفت: ما هیچ تکلیف و وظیفه‌ای در این حوزه نداریم و صرفا مجری انتخابات هستیم. مردم و نخبگان خودشان باید افراد مختلف را دعوت به کاندیدا شدن، کنند. رفیعی ادامه داد : حتی در ذهن مدیران اجرایی انتخابات نباید این سئوال مطرح شود، که چه کسی بهتر است، در انتخابات پیروز شود.

وی گفت: انتخابات در سلامت کامل برگزار می‌شود و تضمین آن هم با ماست. انتخابات مرتبط با امنیت ملی است و همه باید در این موضوع ملی بر خلاف خواسته‌های دشمن گام برداریم.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان همچنین از آغاز پیش ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مردادماه جاری خبر داد و گفت: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس منوط به پیش ثبت نام است. وی افزود: مرحله پیش ثبت نام به مدت هفت روز(16 تا 22 مرداد) ادامه دارد و داوطلبان با مراجعه به سایت وزارت کشور می توانند اقدام به پیش ثبت نام کنند.

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانمعاون سیاسی امنیتی استاندار زنجانانتخاباتاعتراضات 1401
sedayezanjannews.ir/nx10070


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»