کد خبر: 10119
1402/05/21 - 12:19


مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان:

مجموعه شهرداری‌های استان زنجان نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری دارند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: خوشبختانه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان نگاه ویژه‌ای به مقوله سرمایه‌گذاری دارند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: خوشبختانه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان نگاه ویژه‌ای به مقوله سرمایه‌گذاری دارند.

سعید خلجی (۱۹ مردادماه-عصر) در دوره آشنایی با کلیات روش‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری که به میزبانی جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با یادآوری اینکه استان زنجان دارای ۲۱ شهرداری و ۱۱۳ عضو شورای اسلامی شهر است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۷۱ درصد از جمعیت استان در مناطق شهری ساکن هستند.

وی بودجه فصلی سال گذشته شهرداری‌های استان زنجان را ۲۳۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با یادآوری اینکه این بودجه امسال به ۴۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه نگاه امروز شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان به مقوله توسعه تغییر یافته و به صورت ویژه دنبال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری‌های استان توانسته است نمره قبولی را در بحث سرمایه‌گذاری کسب کند، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۳ پروژه سرمایه‌گذاری در شهرداری‌های استان زنجان در حال اجرا بوده و برای این تعداد پروژه ۷۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، با این وجود مشکلات حقوقی دغدغه زیادی را در این حوزه به وجود آورده است.

 

خلجی با یادآوری اینکه چند پروژه به خاطر مسائل حقوقی در شهرهای استان زنجان متوقف شده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته، شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای استان بوده که به واسطه این اقدام تا به امروز ۵۷ پروژه دارای قابلیت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی و مقرر شده است برای این تعداد پروژه ۲۷ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه معتقدیم هنوز به اهداف تعیین شده در زمینه سرمایه‌گذاری دست نیافته‌ایم، اظهار کرد: بدون شک با بررسی مشکلات به این نتیجه می‌رسیم که اکثر دغدغه‌ها در این حوزه به ساختار خود سرمایه‌گذار بازمی‌گردد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هر پروژه‌ای که پایه کارشناسانه نداشته باشد، در مرحله اجرا به مشکل برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: نباید بدون انجام کار کارشناسی نسبت به اجرای پروژه‌ها اقدام کرد؛ چرا که اگر این پروژه‌ها در مرحله اول با مشکل برخورد نکند، در ادامه با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا


صدای زنجانشهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان زنجانمدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجانسرمایه‌گذاری
sedayezanjannews.ir/nx10119


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»