کد خبر: 10158
1402/05/26 - 9:47


معاون استاندار زنجان:

ترویج فرزندآوری در گرو فرهنگ سازی است

ابوالفضل رفیعی: در این امر قطعا نقش رسانه ها و دستگاههای فرهنگی، بسیار پر رنگ است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم فرهنگ سازی در خصوص مولفه‌های اصلی تاثیر گذار بر جمعیت بویژه ازدواج و فرزندآوری تاکید کرد و گفت: اگرچه بخشی از دلایل در این حوزه مربوط به مسائل اقتصادی است ولی مسائل فرهنگی عامل مهمتری است.

ابوالفضل رفیعی در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه مسئله جمعیت جزو اولویتهای مهم است، افزود: باتوجه به محدودیت چند ساله پنجره جمعیتی ، علاوه بر دستگاه‌های فرهنگی ، نقش رسانه ها بدلیل تاثیر در جهت دهی افکار عمومی و فرهنگ سازی بسیار پررنگ است و بایستی در آگاهی دهی وایجاد حساسیت در جامعه اقدام عاجل نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت استان اشاره کرد و گفت: رصد و پایش مستمر تغییرات جمعیتی و عملکرد دستگاه ها ضروری است و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها از قبیل داشبورد مدیریتی استان و پایش های میدانی بهره برداری شود.

رفیعی بر ضرورت اجرای تکالیف ابلاغی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط دستگاههای ذیربط تاکید کرد و افزود: علاوه بر نظارت و پیگیری دبیرخانه ستاد،  عملکرد مدیران دستگاه ها در این زمینه توسط بازرسی استانداری ارزیابی خواهد شد.


صدای زنجانمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجانطرح ازدواج و فرزندآوریترویج فرزندآوری
sedayezanjannews.ir/nx10158


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»