کد خبر: 10184
1402/05/30 - 10:9


گفت‌وگوی صدای زنجان با بوکسور 30 ساله زنجانی که پس از 6 سال حضور در اردوهای تیم ملی انصراف داد؛

دل‌شکسته‌ام وگرنه از «بوکس» خسته نشده‌ام!

محمد کمالی: به دلیل عدم حمایت‌ها از ورزشکاران حاضر در اردوی تیم ملی، دیگر حاضر نیستم در این ترکیب باشم اما به خاطر زحماتم، همچنان در این رشته فعالیت کرده و مربیگری را انتخاب کرده‌ام.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: محمد کمالی، بوکسور 30 ساله زنجانی که پس از 6 سال حضور در اردوهای تیم ملی سال قبل انصرافش را اعلام کرده است، می‌گوید: کنار گذاشتن تیم ملی برایم سخت‌ترین کار دنیا بود اما چاره دیگری نداشتم.

محمد کمالی، بوکسور خرمدره‌ای که از سال 1395تا 1400 تجربه حضور در اردوهای تیم ملی را دارد به صدای زنجان می‌گوید: از سال 1401 به دلیل عدم حمایت‌های مالی از ورزشکاران، تصمیم قطعی خود را گرفته که دیگر در این ترکیب حضور نیابد.

کمالی عنوان می‌کند: من از 15سالگی «مشت‌زنی» را انتخاب کرده و با هر بار رفتن در رینگ حس و حال خوبی داشته‌ام، حتی در رشته تربیت بدنی فارغ‌التحصیل شده و دارای مدرک کارشناسی ارشد هستم. اما به علت نبود حمایت‌ها نمی‌توانستم در اردوهای تیم ملی باشم، چرا که از یک سو مسئولان ذیربط از ما انتظار حضور منظم در اردو را داشتند و از سوی دیگر برنامه‌ای برای تامین مالی ورزشکاران نداشتند.

این مشت‌زن که سال 1390 نخستین مدال قهرمانی بزرگسالان را کسب کرده در سال 1400 در قالب تیم ملی ارتش در مسابقات ورزشی ارتش‌های جهان به میزبانی روسیه شرکت کرده و مقام پنجم را به دست آورده است. در سال 1401 در مسابقات قهرمانی اردن نیز به جایگاه پنجم رسیده است.

کمالی می‌گوید: بوکس یکی از رشته‌های ورزشی پردرآمد دنیا است. این مهم می‌تواند در ایران نیز محقق شود البته به شرط برنامه‌ریزی مدون مسئولان ذیربط! چیزی که تا کنون ندیده‌ایم. فدراسیون به اندازه وسع و امکاناتی که دارد تلاشش را برای ارتقای سطح بوکس و ورزشکاران می‌کند. کاش می‌شد از بوکس نیز همانند ورزش‌هایی همچون فوتبال حمایت می‌کردند.

او با یادآوری تصمیمش برای عدم حضور در اردوهای تیم ملی عنوان می‌کند: به دلیل عدم حمایت‌ها از ورزشکاران حاضر در اردوی تیم ملی، دیگر حاضر نیستم در این ترکیب باشم اما به خاطر زحماتم، همچنان در این رشته فعالیت کرده و مربیگری را انتخاب کرده‌ام و به این راحتی‌ها نیز بی‌خیال بوکس نمی‌شوم وگرنه من منتظرم که نخستین مسابقات کشوری برگزار شود تا وارد رینگ شوم چرا که به هیچ وجه از بوکس دست نمی‌کشم.

این مربی در پاسخ به احتمال ورود خود به بازی‌های MMA با انگیزه مالی به صدای زنجان می‌گوید: برای بوکس وقت گذاشته‌ام، حتی تحصیلات، شغل و علاقه‌ام حول محور «بوکس» است، به همین دلیل هیچوقت آن را کنار نمی‌گذارم، علاقه‌ای هم به حضور در مسابقات MMA ندارم و همچنان آرزو می‌کنم که برنامه‌ریزی‌ها از این رشته ورزشی مدون‌تر شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبوکسورنبود اسپانسرمحمد کمالی
sedayezanjannews.ir/nx10184


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»