کد خبر: 10223
1402/06/05 - 17:6


گزارش صدای زنجان از افتتاح کلینیک فیزیوتراپی انجمن امید

صندلی‌های خالی!

استاندار آمد، مسئولان علوم پزشکی نیامدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: درحالی‌که مسئولان علوم پزشکی در هر دوره و برهه‌ای از لزوم ورود خیرین به حوزه سلامت و حمایت از انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی این حوزه سخن می‌گویند، فیزیوتراپی انجمن ام‌اس استان زنجان بدون حضور هیچ‌یک از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و تنها با حضور «استاندار زنجان» افتتاح شد!

کلینیک فیزیوتراپی انجمن امید (انجمن حمایت از بیماران ام‌اس) پس از دو سال و با کش‌وقوس فراوان سرانجام یکم شهریورماه 1402 افتتاح شد. در این مراسم که با حضور استاندار و برخی از مسئولان استانی برگزار شد، جای خالی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حس می‌شد. مسئولانی که همواره در شعار عنوان می‌کنند یار و مددکار انجمن‌های خیریه سلامت هستند، اما درواقع عملکرد دیگری از خود نشان می‌دهند.

**افتتاح کلینیک فیزیوتراپی انجمن امید، بخشی از مشکلات پیش روی انجمن ام‌اس را حل خواهد کرد

خوشحالی بیماران مبتلابه ام‌اس در این مراسم دیدنی بود. موضوعی که یکی از بیماران مبتلابه ام‌اس در گفت‌وگو با صدای زنجان به آن اشاره‌کرده و عنوان کرد: خوشحالم از اینکه پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان این انجمن توانست کلینیک فیزیوتراپی خود را افتتاح کند.

وی اظهار کرد: با افتتاح این فیزیوتراپی بخشی از مشکلات پیش روی بیماران مبتلا به ام‌اس برطرف می‌شود.

به گفته این بیمار، افتتاح این کلینیک از یک‌سو می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های تحمیلی به بیماران مبتلا به ام‌اس شود و از سوی دیگر نیز باعث خواهد شد که بیماران مبتلا به ام‌اس که به دلیل مشکلات حرکتی عموماً منزوی‌شده‌اند، بتوانند بخشی از مسئله خود را حل کنند و با اعتماد به‌ نفس بیشتری در سطح جامعه حضور یابند.

**همیاران انجمن ام‌اس برای دریافت خدمات از انجمن، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند

در این زمینه «کاظم صلاحی‌مقدم»، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام‌اس استان زنجان بابیان اینکه این کلینیک فیزیوتراپی در روز یکم شهریورماه به‌صورت رسمی افتتاح شد، اظهار کرد:  تا آغاز به کار این کلینیک یک ماهی فاصله است.

وی با اشاره به اینکه اولویت این انجمن برای استفاده از این کلینیک افراد تحت پوشش خود انجمن هستند، گفت: بیماران تحت پوشش انجمن امید (حمایت از بیماران انجمن ام اس) با نسخه پزشک می‌توانند از خدمات این کلینیک بهره ببرند و هیچ هزینه‌ای بابت دریافت خدمات از همیاران انجمن ام‌اس دریافت نخواهد شد.

وی در خصوص هزینه‌های پرداختی نیز، افزود: بخشی از هزینه که توسط بیمه باید پرداخت شود، از بیمه اخذ می‌شود و سهم هزینه‌ای که بنا است بیمار پرداخت کند، بر عهده خود انجمن خواهد بود و بابت درمان از بیمار هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

این مسئول، در مورد ارائه خدمات این مرکز به عموم مردم ، گفت: کلینیک فیزیوتراپی انجمن امید به عموم مردم نیز طبق تعرفه دولتی ارائه خدمات می‌کند و عموم مردم می‌توانند با مراجعه به این کلینیک از خدمات این انجمن بهره ببرند.

به گفته مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام‌اس استان زنجان، در حال حاضر 5کابین در این انجمن قادر به ارائه خدمات در حوزه فیزیوتراپی است. همچنین یک دستگاه مگنت موجود است که برخی مراکز فیزیوتراپی‌های واقع در سطح استان فاقد این دستگاه هستند.

صلاحی مقدم بابیان اینکه کلینیک فیزیوتراپی قادر به ارائه همزمان خدمات به 6 بیمار است، گفت: این واحد هنوز شروع به کارنکرده است . ولی امید است این انجمن بتواند از اواخر شهریور و یا اوایل مهر به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز ‌کند.

وی افزود: بخشی از مشکلات موجود در فیزیوتراپی‌های سطح شهر مشکلات ساختمانی نظیر پله داشتن این مراکز بود که بخش عمده آن‌ها نیز فاقد آسانسور هستند. منتهی تلاش شده است تا استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود.

صلاحی مقدم گفت: برخی از ویژگی‌های این کلینیک، قرارگیری کلینیک فیزیوتراپی در طبقه همکف است که برخلاف سایر کلینیک‌های موجود در سطح شهر فاقد پله است که بیمار به‌راحتی می‌تواند بدون هیچ مشکلی برای دریافت خدمات به این کلینیک رجوع کند. همچنین با توجه به قرارگیری این انجمن در خارج از هسته مرکزی شهر، مردم بدون هیچ مشکلی درزمینهٔ ترافیک شهری می‌توانند به آن مراجعه کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران ام‌اس استان زنجان در پاسخ به سؤال صدای زنجان درزمینهٔ حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم افزود: استاندار و تعدادی از مسئولین و خیریه‌ها و بخشی از خیرین و هیئت‌امنا برایشان دعوت‌نامه ارسال‌شده بود که علیرغم حضوراستاندار، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حضور نداشتند که به نظر می‌رسد به مناسبت روز پزشک، سرشان شلوغ بوده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانانجمن ام اس زنجانعلوم پزشکی
sedayezanjannews.ir/nx10223


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»