کد خبر: 10360
1402/06/29 - 11:22


در گفت‌و‌گوی نائب رئیس شورای بخش انگوران با صدای زنجان مطرح شد؛

ماهنشان؛توسعه یافته یا محرومتر از پیش؟

قرار گرفتن این شهرستان در لیست شهرستان‌های توسعه یافته، مشکلات را افزایش داده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز : سمیه محرمی /  نائب رئیس شورای بخش انگوران گفت: برای مردم جای سوال بوده با چه تشخیص و آیتمی این شهرستان، از محرومیت خارج شده است.

حافظ سعیدپور نائب رئیس شورای بخش انگوران در گفت‌و‌گو با صدای زنجان اظهار کرد: شهرستان ماهنشان مشکلات زیادی داشت که قرار گرفتن این شهرستان در لیست شهرستان‌های توسعه یافته مشکلات را افزایش داده است.

نائب رئیس شورای بخش انگوران با اشاره به اینکه این شهرستان با مشکلات زیادی مواجه است که عمده آن ریشه در آن دارد که این شهرستان از این امتیاز محروم شده و به عنوان شهرستان توسعه یافته شناخته شده است، اضافه کرد: با جایگزینی ایجرود به عنوان شهرستان توسعه نیافته مشکلات شهرستان ماهنشان افزایش یافته است.

وی علت این موضوع را محروم شدن این شهرستان از امکاناتی که به مناطق توسعه نیافته اختصاص می یابد، عنوان کرد و گفت: این موضوع برای مردم جای سوال بوده و خواسته و درخواست آنها این است که مسئولان پاسخگو باشد با چه تشخیص و آیتمی این شهرستان از محرومیت خارج شده است.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه چرا باید شهرستانی با این حجم از مشکلات توسعه یافته معرفی شود، بیان کرد: برخی عنوان می‌کنند سهم یک درصد معادن به شهرستان پرداخته می‌شود که این موضوع تاکنون میسر نشده است.

نائب رئیس شورای بخش انگوران با اشاره به اینکه به دلیل عدم وجود امتیاز منطقه محروم، پزشکان و معلمان نیز دیگر تمایلی برای حضور در شهرستان ماهنشان ندارند، اضافه کرد: این موضوع به شدت سطح کیفیت خدمکات در شهرستان را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از ادارات در شهرستان ماهنشان بدون مدیر فعالیت می‌کنند، گفت: این بدان دلیل است که مدیران تمایلی برای حضور در شهرستان ماهنشان ندارند.

سعیدی‌پور با بیان اینکه افراد و نیروهای توانمند شهرستان نیز به دلیل محرومیت و نبود امکانات حاضر به حضور در شهرستان نیستند، عنوان کرد: از سال 1398که معرفی شهرستان ماهنشان به عنوان  شهرستان توسعه یافته انجام شده، مشکلات این شهرستان افزایش یافته است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبخش انگورانماهنشان
sedayezanjannews.ir/nx10360


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»