کد خبر: 10463
1402/07/10 - 13:29


مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

19 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: 19 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ روح اله صالحی با گرامیداشت روز سالمند و با تاکید بر اینکه  سالمندی ناتوانی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر 19 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال 73 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک معیشت به سالمندان زنجانی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقاء سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه هدف است.

وی تصریح کرد: توجه به توان بخشی سالمندان و تامین تجهیزات مورد نیاز سالمندان زمین‌گیر از اقدامات این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به ولی نعمتان عزیز است.

صالحی همچنین تصریح کرد: توجه به ایجاد نشاط و شادابی در سالمندان زیرپوشش از طریق اجرای برنامه‌های فکری و فرهنگی، اردوهای فرهنگی و زیارتی از برنامه‌های این نهاد در این بخش است.

وی گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

صالحی به برخی از برنامه‌های کمیته امداد در هفته سالمند اشاره کرد و افزود: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از جمله دیگر خدماتی است که در طول این هفته به طور ویژه‌تر به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمیته امدادروح اله صالحیسالمند
sedayezanjannews.ir/nx10463


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»