کد خبر: 10480
1402/07/13 - 11:3


مراقب کلاهبرداران با سوء استفاده از مدارک هویتی باشیم

رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با سوء استفاده از مدارک هویتی دیگران ، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سرهنگ سیداحمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی رصد فضای مجازی  توسط کارشناسان پلیس فتا، هویت یک نفر کاربر  ناشناس اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و هویتی دیگران می کرد محرز گردید.

وی افزود: برابر بررسیهای انجام شده معلوم شد، شخصی به هویت نامعلوم با سرقت مدارک هویتی، رمز و کارت بانکی شاکیِ با درج آگهی‌های صوری در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نماید.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی‌ دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.

موسوی در ادامه گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، ضمن اعتراف به جرم خود بیان داشت: با سوء استفاده از اعتماد کاربران و اطلاعات کارت بانکی و مدارک هویتی با شگرد درج آگهی‌های سوری در سایت دیوار و فضای مجازی جلب و مورد دسترسی قرار می گرفت.

موسوی به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی افراد بزهکار، شهروندان در نگهداری مدارک هویتی نهایت دقت را به‌عمل آورند و از ارسال تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و یا سپردن مدارک به افراد غیر خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان نشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسرهنگ موسوی
sedayezanjannews.ir/nx10480


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»