شکایت مطروحه از دانشگاه علوم پزشکی زنجان نازلتر از سایر دستگاهها است.
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/
مدیر مسئول محترم روزنامه /پایگاه خبری
صدای زنجان
با سلام
پیرو درج مطلبی در آن رسانه به نقل از ریاست
محترم دیوان عدالت اداری در مورخه 6/7/1402 با این محتوا که : « بیشترین حجم شکایتها
و دادخواستهای ارسالی به دیوان عدالت اداری در استان زنجان مربوط به حوزه بهداشت و
درمان است » بدینوسیله جوابیه این دانشگاه در خصوص مطلب مذکور جهت شفافیت موضوع و
تنویر افکار عمومی به حضور ارسال می گردد. مقتضی است در راستای رسالت ذاتی رسانه و
اهمیت روشنگری ،مورد پاسخ این دانشگاه عینا و بدون دخل و تصرف در آن رسانه درج
گردد. "دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ،زنجان بعنوان دومین دستگاه
اجرایی استان از نظر تعداد پرسنل شاغل که بالغ بر ۱۰0۰۰ هزار نفر نیروی شاغل و
حدود ۲۵۰۰ نفر نیروی بازنشسته میباشد طبیعی است به فراخور تعداد پرسنل موجود طرف
شکایت ابواب جمعی خود قرار گرفته و این حق نیز بموجب قوانین ، منجمله قانون اساسی
کشور به آحاد ملت اعطا گردیده است.به دور از انصاف است در کنار ارائه آمار شکایتهای
مطروحه ، نظری در علت و چرایی شکایات و زمان ذیحقی متقاضیان نداشته باشیم. چه بسا
اینکه قریب به اتفاق شکایات مطروحه و موضوعات مورد تقاضای ذینفعان مربوط به
مطالبات اداری و استخدامی آنها در سنوات گذشته بوده و ارتباطی به عملکرد کنونی
دانشگاه و مدیران آن ندارد آمار مستند و متقن حاکی از این امر است که بیشترین
تعداد دعاوی مطروحه پرسنل علیه دانشگاه
ناشی از درخواست بهره مندی از مزایای قانون جذب نیروی انسانی به نقاط محروم
(که می بایست بین سالهای ۶۷ تا ۷۷ اجرا میگردید) بوده و تقاضای اعمال امتیازات ناشی
از قانون ارتقای بهره وری کارکنان نظام سلامت که(طی سال های ۸۸ لغایت ۹۱ اجرا نگردیده
است)رتبه دوم را در آمار شکایات داراست درخواست اعمال بیمه دوران طرح نیروی انسانی
نیز که طی سالهای ۷۶ لغایت ۸۴ در حق تعدادی از افراد تحت شمول اجرا نگردیده منجمله
دعاوی هستند که بیش از ۸۰٪ شکایات
را به خود اختصاص میدهند.
لازم به ذکر است عدم پیش بینی و تخصیص
اعتبارات مالی مربوطه علت تامه اجرا نشدن قوانین یاد شده در حق مشمولین بوده و این
دانشگاه هیچگونه تسامحی در خصوص عدم اجرای قانون در حق ذینفعان نداشته است با این
حال این دانشگاه ضمن تمکین از آرای صادره از مراجع ذیربط و علیرغم عدم تخصیص بودجه
مربوطه و با مدیریت صحیح مالی، در حد مقدورات اقدام به پرداخت وجوه مربوطه و اجرای
آرای ابلاغی نموده و سعی در تامین منابع مالی جهت اجرای کلیه مطالبات دارد.
خاطرنشان میگردد ، صرفنظر از عدم ارتباط
شکایات مطروحه به عملکرد مدیران کنونی دانشگاه و
ارتباط ۸۰ موضوعات مطروحه به دهه های ۷۰ و ۸۰؛ تعداد پروندههای مطروحه علیه این
دانشگاه با لحاظ تعداد کثیر کارکنان ، به نسبت بسیار نازل تر از سایر دستگاه های
اجرایی که دارای کارکنان به مراتب کمتری هستند میباشد."
حسن
اسمخانی
مدیر روابط عمومی