کد خبر: 10510
1402/07/18 - 8:24


صدای زنجان از آخرین وضعیت پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان گزارش می‌دهد؛

پیشرفت شناور!

نماینده متقاضیان پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان: پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان پیشرفت 70 درصدی ندارد/متقاضی نهضت ملی مسکن در زنجان: برای رسیدن به آرزوی خانه‌دار شدن خود هر کاری می‌کنیم/معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان: منابع مالی تامین شود پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان تکمیل و تحویل می‌شود/ آغاز تحویل فاز نخست از آبان‌ماه

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان‌نیوز/ سمیه محرمی: وعده ساخت 4 میلیون مسکن در عرض 4 سال و خروج بازار مسکن از رکود و تحقق رویای خانه‌دار شدن مستاجران که در سال 1400 توسط مسئولان داده شده بود؛ حالا در نیمه راه خود، همچنان بی جان مانده است و تنها خروجی اجرای این طرح ناامیدی و خشم مردم نسبت به ساخت مسکن‌های نهضت ملی است، داستان مسکن‌های ملی و انتظار مستاجران برای صاحب خانه شدن گویا سر دراز دارد؛ چرا که با وجود وعده‌های خوش رنگ و لعاب هنوز حتی کوچک‌ترین اثری از به نتیجه رسیدن آنها دیده نمی‌شود.

در حالی که عنوان می‌شود استان زنجان یکی از استان‌های پیش‌رو در زمینه ساخت و تحویل مسکن‌های نهضت ملی مسکن است؛ اما واقعیت با آمار و اطلاعات ارائه شده همخوانی نداشته و مردم نسبت به عدم تحویل پروژه‌ها معترض هستند، در حالی که مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اسفند‌ماه سال گذشته اعلام کرده بود در استان زنجان پروژه‌های نهضت ملی مسکن فازبندی شده و تعداد واحدهای مسکونی قابل تحویل برای هر پروژه در هر فصل مشخص شده است، هنوز خبری از واگذاری واحدها نیست.

در این زمینه «اصغر اسماعیلی» در جمع خبرنگاران اضافه می‌کند: از خردادماه سال آینده پروژه‌ها فازبندی شده و به صورت تدریجی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی دو فاکتور مهم در ساخت واحدهای مسکونی است، تصریح می‌کند: برای تسریع در تحویل پروژه‌ها باید متقاضیان در این مهم مشارکت و همراهی لازم داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه می‌کند: تعداد واحدهای مسکونی قابل تحویل برای هر پروژه در هر سه ماه طی سال آینده مشخص شده است.

 با این وجود؛ یکی از متقاضیان نهضت ملی مسکن به صدای زنجان می‌گوید: زمانی که این طرح آغاز شد امیدوار بودیم دردی از ما چاره کند اما بدتر زخمی روی زخم ما شد.

مریم با اشاره به اینکه به امید خانه‌دار شدن و رهایی از رنج مستاجری همه داشته خود را نقد کرده و به عنوان آورده برای ساخت مسکن واریز کردیم، می‌گوید: اما تا امروز به جز دریافت پول هیچ اتفاقی از سوی متولیان برای این پروژه‌ها نیفتاده است.

وی با بیان اینکه این واحدها قرار بود حمایتی باشد مگر یک کارگر مستاجر چقدر توان پرداخت قسط و ارائه آورده دارد که مسئولان به صورت مستمر از ما آورده دریافت می‌کنند، ادامه می‌دهد: از یک سو اجاره بها و از سوی دیگر هزینه‌های پرداختی به مسکن‌های کمر مستاجر را می‌شکند.

این متقاضی با اشاره به اینکه متقاضیان حتی به شرایط موجود نیز راضی هستند، عنوان می‎‌کند: ولی به شرط اینکه واحدهایمان را زودتر تحویل بگیریم و زیر سقف خانه خود با همه سختی‌ها کنار بیایم.

وی با اشاره به اینکه متولیان امر و مسئولان می‌خواهند سرعت پایین پروژه‌ها را به گردن متقاضیان بیاندازند، ادامه می‌دهد: اما حقیقت اینگونه نیست و متقاضیان برای رسیدن به آرزوی خود همه تلاش خود را کرده‌اند.


پروژه مبهم!

 در این میان یکی از این پروژه‌ها که شرایط نامشخصی دارد پروژه مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان بوده که توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در دست احداث است، بنا بر آخرین اعلام مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد.

رضا خواجه‌ای در آخرین گفت‌و‌گوی خود با خبرنگاران در مورد این پروژه با اشاره به اینکه این پروژه با مساحتی بالغ بر ۵۲ هزار و ۵۴۵ متر مربع، دارای ۴ بلوک ۱۰ طبقه و ۲ بلوک ۹ طبقه است، می‌گوید: در صورت مشارکت متقاضیان، این پروژه تا پایان سال، فاز به فاز تحویل داده می‌شود.

وی همچنین صحبت‌های اصغر اسماعیلی مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان را تکرار و اضافه می‌کند: مشارکت و پرداخت به موقع متقاضیان، موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها و تحویل به موقع واحدها خواهد شد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، در حال حاضر بنیاد مسکن استان 14 پروژه با دارا بودن یک هزار و ۷۰۵ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت (هیدج، صائین قلعه، خرم‌دره، قیدار، سلطانیه و آب‌بر) در دست ساخت دارد، اضافه می‌کند:  این پروژه‌های در دست اجرا که یک هزار و ۷۷۲ واحد مسکونی است به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان عنوان می‌کند: تاکنون بنیاد مسکن ۲۷۸ قطعه زمین از اداره راه و شهرسازی برای احداث یک هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دریافت کرده است.


پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان پیشرفت 70 درصدی ندارد

در این میان اما متقاضیان پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان با ابراز نارضایتی از وضعیت پیشرفت این پروژه اطلاعات ارائه شده توسط متولیان را رد می‌کنند.

«امین سپهری»؛ نماینده متقاضیان پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با رد پیشرفت 70 درصدی این پروژه اظهار می‌کند: اعلام این خبر خلاف واقع و دروغ است.

وی با اشاره به اینکه میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان اعلام شده در سایت 58 درصد اعلام شده است، عنوان می‌کند: ما حتی این رقم را قبول نداریم چرا که با آنچه ما به عنوان پیشرفت فیزیکی می‌بینیم متفاوت است.

نماینده متقاضیان پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان با بیان اینکه در آخرین تجمع متقاضیان مسکن گلشهر پیشرفت این پروژه 60 درصد اعلام شد، اضافه می‌کند: پس چطور آقای خواجه‌ای این پیشرفت را 70 درصد اعلام می‌کند و اگر پیشرفت 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد پس چرا با ما قرارداد بسته نمی‌شود.

سپهری با اشاره به اینکه به ما می‌گویند آقای خواجه‌ای کاره‌ای نیست و پیمانکار بنیاد مسکن کس دیگری است، اظهار می‌کند: اگر آقای خواجه‌ای کاره‌ای نیست چرا در مورد این پروژه اظهارنظر می‌کند.

نماینده متقاضیان پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان با بیان اینکه چندین بار مقابل پروژه تجمع کردهایم ولی مدیر کل حاضر به پاسخگویی نشده است، می‌گوید: انتظار شفاف‌سازی در مورد این پروژه را داریم.

وی با اشاره به اینکه معترضان به وضعیت موجود در مجموع 7 قسط از آورده‌های خود را واریز کرده‌اند، ادامه می‌دهد: این متقاضیان 6 آورده 40 میلیون تومانی و یک آورده 50 میلیون تومانی واریز کردند.

سپهری با بیان اینکه به متقاضیان گفته شده بود برای تحویل فاز یک تا پایان شهریور تکمیل آورده کنند، خاطر نشان می‌کند: قرار بود در نیمه دوم سال نیز فاز دوم پروژه تحویل داده شود.

نماینده متقاضیان پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان با بیان اینکه گفته می‌شود70 -80 نفر برای دریافت واحدهای فاز یک تکمیل آورده داشتند، بیان می‌کند: هنوز خبری از تکمیل واحدهای این متقاضیان نیز نیست.

وی با اشاره به شرایط متقاضیان با طرح این سئوال که اگر متقاضی به دلیل مشکلات خود نتواند تکمیل آورده کند تکلیفش چیست؟، اضافه می‌کند: پس تکلیف این پول‌ها که مدت‌ها است خوابیده و انتظار متقاضیان چه می‌شود.

سپهری با اشاره به اینکه پیامک‌هایی مبنی بر تکمیل آورده و یا حذف متقاضی ارسال می‌شود که موجب نگرانی متقاضیان شده است، گفت: این راه درستی برای برخورد با افرادی که مدت زیادی است تمام تلاش خود را برای صاحب خانه شدن به کار بسته‌اند، نیست.


پیشرفت 70 درصدی پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان

«امیر اعلم»؛ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان مشتمل بر 6 بلوک است که به صورت با کارفرمایی راه و شهرسازی به ما واگذار شده است، بیان می‌کند: بنیاد مسکن در حقیقت پیمانکار و مجری این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد به عنوان کمک برای اداره راه و شهرسازی آمده تا این پروژه را تکمیل کرده و تحویل مردم دهد،می‌گوید: از آنجایی که این پیشرفت این یروژه 70 درصد است تحویل بلوک‌ها براساس زمان‌بندی انجام شده دارای پیشرفت فیزیکی مختص خود است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه پیشرفت بلوک‌ها ثابت نیست، بیان می‌کند: برخی بلوک‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر از 70 درصد و برخی کمتر از آن است.

اعلم با اشاره به اینکه ساخت بلوک‌ها براساس آورده متقاضیان و تسهیلات دریافتی اتفاق افتاده است،می‌گوید: تحویل بلوک‌ها براساس میزان آورده متقاضیان فازبندی شده است و افراد که آورده خود را به صورت کامل تکمیل کرده‌اند در فاز نخست واحدهای خود را تحویل خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار 40 تا 45 نفر تکمیل آورده داشته است،می‌گوید: فاز نخست شامل بلوک 2 به این افراد اختصاص یافته و فاز به فاز بقیه واحدها تحویل داده خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه طبق زمان‌بندی در صورتی که آورده و تسهیلات به موقع پرداخت شود تحویل پروژه‌ها براساس زمان‌بندی انجام خواهد شد، عنوان می‌کند: در تلاش برای تامین متمم تسهیلات واحدهای پروژه‌ مسکن ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان هستیم.

اعلم با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستیم و خدمت‌گذار آنها هستیم، اضافه می‌کند: ما دغدغه مردم را می‌دانیم و قبول داریم و دغدغه ما هم تحویل سریع این واحدها است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی یک عده به دنبال شیطنت هستند و اطلاعات نادرست به مردم می‌دهند،می‌گوید: درب‌های این پروژه همیشه به روی مردم باز بوده و تنها پروژه‌ای است که متقاضیان اجازه بازدید از فرآیند ساخت مطلع شده‌اند.

از آبان تا خرداد‌ماه سال آینده واحدها تحویل داده می‌شود

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان بیان می‌کند: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد برنامه‌ریزی شده است از آبان‌ماه پروژه فاز به فاز و بلوک به بلوک به ترتیب تحویل مردم داده شود.

وی در واکنش به انتقادات در مورد اعلام میزان پیشرفت فیزیکی پروژه با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی موضوعی نیست که بتوان در مورد آن دروغ گفت،می‌افزاید: فرمت پیشرفت‌ها که توسط راه و شهرسازی یا بانک اعلام می‌شود ممکن است با هم متفاوت باشد اما دارای یک اختلاف جزئی چند درصدی است.

اعلم با اشاره به اینکه دو موضوع که اخیرا اتفاق افتاده و بنیاد مسکن پیگیر آن است یک موضوع قرارداد این واحدها بوده که نیازمند مقدمات خاص خود است، بیان می‌کند: موضوع دیگر بحث انتخاب واحدها است که به زودی توسط راه و شهرسازی اعلام شده و از متقاضیان برای این موضوع دعوت خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه نگرانی مردم برای ما قابل احترام است،می‌گوید: ما در حال فعالیت در پروژه هستیم و واحدها را به زودی تحویل مردم خواهیم داد و هدف ما همین است.


تسریع در تکمیل پروژه‌ها منوط به تامین منابع مالی است

وی با اشاره به اینکه تورم یکی از عواملی بود که در قیمت پروژه و زمان تحویل آن تاثیر گذاشت موضوعی که در همه کشور قابل مشاهده است، می‌افزاید: با این وجود معتقدیم پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهر زنجان یکی از پروژه‌های خوب استان زنجان است.

اعلم با تقدیر از همراهی بانک مسکن زنجان عنوان می‌کند: با دریافت متمم تسهیلات مسکن ملی امیدواریم بخش عمده‌ای از مشکلات حل شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان زنجان ادامه می‌دهد: تمایل ما اتمام سریع این پروژه‌ها است تا از افزایش هزینه‌ها و تحمیل آن به متقاضیان خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر تسریع پروژه‌ و تحویل آن است، بیان می‌کند: تنها منابع مالی این پروژه‌ها آورده مردم و تسهیلات است و در صورت عدم ارائه آنها پیشرفت پروژه مختل خواهد شد.

اعلم با اشاره به اینکه استارت واگذاری در اولین فرصت زده خواهد شده است، بیان می‌کند: برنامه‌ریزی کرده‌ایم این پروژه‌ها تا سه ماه اول سال 1403 کامل به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانبنیاد مسکن زنجان
sedayezanjannews.ir/nx10510


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»