کد خبر: 10581
1402/07/26 - 14:44


مدیر کل بیمه سلامت استان در پاسخ به سئوال صدای زنجان مطرح کرد؛

وعده کاهش مشکل بیماران خاص در دریافت هزینه‌های درمانی

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در مورد مشکلات بیماران خاص و صعب‌العلاج برای دریافت هزینه درمانی خود که به صورت فاکتور و سند باید در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد، با اشاره به اینکه از 107 بیماری که بسته دریافت می‌کنند نسخه الکترونیکی 51 بیماری تعریف و پرداخت آن عملیاتی شده است، گفت: تعریف 56 بیماری دیگر در حال اقدام است تا با تعریف کلیه بسته‌ها در سامانه خدمات به بیماران به صورت برخط پرداخت شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: «سعید کرمی»؛ مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان روز چهارشنبه (۲۶ مهرماه۱۴۰۲) با برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن تشریح عملکرد این مجموعه به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدای این جلسه در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد مشکلات بیماران خاص و صعب‌العلاج برای دریافت هزینه درمانی خود که به صورت فاکتور و سند باید در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: از ۱۰۷ بیماری که بسته دریافت می‌کنند نسخه الکترونیکی  ۵۱ بیماری تعریف و پرداخت آن عملیاتی شده است، در سامانه‌ها این ۵۱ بیماری شناخته شده و نیازی به مراجعه بیمه شده برای دریافت هزینه درمان وجود ندارد و تعریف ۵۶ بیماری دیگر در حال اقدام است تا با تعریف کلیه بسته‌ها در سامانه خدمات به بیماران به صورت برخط پرداخت شود.

بیمه سلامت استان زنجان با ۹۲۸ مرکز درمانی در استان طرف قرارداد است

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با ۷۴ کارمند و کارشناس مشغول به ارائه خدمت است، اظهار کرد: ۶۰۰ هزار نفر در استان زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد بیمه‌شدگان بیمه سلامت، هیچ گونه حق سرانه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان زنجان با ۹۲۸ مرکز درمانی در استان طرف قرارداد است، افزود: همچنین این بیمه در ۸۴ مرکز جامع روستایی بسته خدمتی سطح یک را ارائه می‌دهد.

کرمی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار بار مراجعه روزانه به این مراکز وجود دارد، خاطر نشان کرد: ۳۰۰ مراجعه روزانه نیز در مراکز روستایی صورت می‌گیرد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در استان زنجان ۸۹۲ بیمه شونده دارای بیماری خاص هستند که به صورت ویژه از خدمات این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به رایگان شدن دهک‌های ۴ و ۵ در سال جاری و اعمال تخفیف در دهک‌های ۵ تا ۱۰ است، ادامه داد: این دهک‌ها از تخفیف‌های ۲۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

تلاش ما این است که فرد بیمه نشده‌ای در استان زنجان نداشته باشیم

کرمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ رایگان شدن دهک‌های یک تا ۳ صورت گرفته بود، بیان کرد: تلاش ما این است که فرد بیمه نشده‌ای در استان زنجان نداشته باشیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی دهک مشخص ندارند یک ماه مشمول بیمه رایگان می شوند تا تعیین دهک انجام شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۸۲ قلم تجهیزات، ۶۳ قلم دارو، ۵۶ قلم آزمایشگاه، ۲۰ خدمت جراحی، هفت خدمت تصویربرداری جزو تعهدات‌ بیمه‌های پایه قرار گرفته است، اضافه کرد: در زمان حاضر ۲۰۲ مرکز طرف قرارداد در سطح کشور خدمات ناباروری به زوج های متقاضی ارائه می کنند که سهم استان ۲ مرکز فوق تخصصی آیت الله موسوی و یک مرکز سطح ۲ بیمارستان الغدیر ابهر است‌.

۹۰درصد هزینه های درمان ناباوری جزو تعهدات بیمه‌های پایه قرار دارد

کرمی با اشاره به اینکه پیش از این هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری تحت پوشش هیچ نوع بیمه نبود، افزود: ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباوری جزو تعهدات بیمه‌های پایه قرار دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه همچنین مادران باردار و شیرده تا پنج سال با انجام آزمون وسیع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای حمایت از جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه ‌براساس تصویب هیات وزیران ۲۷ شهریور سال گذشته صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با تولی‌گری سازمان بیمه سلامت ابلاغ و اجرایی شد، عنوان کرد: تا مرداد امسال ۲ هزار و ۹۳ فقره وام قرض‌الحسنه با تعامل بانک‌های عامل به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در زمان حاضر بیمه سلامت ‌مجری اجرای پوشش درمان ترک اعتیاد به صورت سرپایی است، گفت: این بیمه به طور میانگین ماهانه ۳۲۰ میلیون تومان به مراکز طرف قرارداد در استان پرداخت می‌کند.

**بیماران مجهول‌الهویه بستری شده در مراکز درمانی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند

وی خاطرنشان کرد: با دستورالعمل ابلاغی بیماران مجهول‌الهویه بستری شده در مراکز درمانی نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

کرمی با بیان اینکه استان زنجان در کنار استان‌هایی چون یزد و بوشهر جزو استان‌های با درصد بالا در صدور نسخه الکترونیکی است، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد از نسخه‌ها در استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در خصوص تأثیر ارائه خدمات بیمه‌ای برای زوج‌های نابارور در انگیزه افراد برای فرزندآوری خاطرنشان کرد: مقایسه آمار ۶ ماهه نخست امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد ۶۱ درصد در هزینه پرداختی و ۲۵ درصد در زمینه مراجعات شاهد افزایش بودیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت‌ها به مراکز طرف قرارداد تقریبا به روز است، ادامه داد: این پرداخت‌ها به مراکز دولتی و غیردولتی تا مردادماه انجام شده است.

انتهای پیام/

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسعید کرمیبیمه سلامت
sedayezanjannews.ir/nx10581


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»