کد خبر: 10595
1402/07/29 - 13:25


رئیس هیئت ورزش ترای اتلون استان زنجان:

ورزش ترای اتلون زنجان به لحاظ نبود استخر در تنگنا است

رئیس هیئت ورزش ترای اتلون استان زنجان با بیان اینکه ورزش سه گانه یا همان ترای اتلون یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه ورزش شنا، دوچرخه سواری و دویدن در پنج مرحله به رقابت می‌پردازند گفت: ورزش ترای اتلون زنجان به لحاظ نبود استخر در تنگنا است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئیس هیئت ورزش ترای اتلون استان زنجان با بیان اینکه ورزش سه گانه یا همان ترای اتلون یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه ورزش شنا، دوچرخه سواری و دویدن در پنج مرحله به رقابت می‌پردازند گفت: ورزش ترای اتلون زنجان به لحاظ نبود استخر در تنگنا است.

علی مشهدلو  با بیان اینکه ورزش سه گانه (ترای اتلون) در استان زنجان فقط به قهرمان پروری در این رشته ورزشی  پرداخته است گفت: متاسفانه با چند مشکل در این ورزش روبرو هستیم که اصلی‌ترین آن نبود استخر مناسب برای این ورزش در شهر زنجان است.

وی افزود: سعی شده است در بحث توسعه آموزش همگانی بتوانیم آینده ورزش سه گانه را مستحکم کنیم و در این امر موفق بوده‌ایم.

رئیس هیئت ورزش ترای اتلون استان زنجان عنوان کرد: استخری که در اختیار اعضا تیم ورزش سه گانه است مناسب این ورزش و ورزشکاران این رشته ورزشی نیست هفته‌ای سه روز با مدت زمان یک ساعت در سه خط تمرین داریم که متاسفانه برای یک تیم مبتدی این زمان خیلی کم است چه برسد به اعضا تیمی که دارای افتخارات زیادی در سطح کشور هستند.

مشهدلو گفت: در مسابقات اخیر که در پنج رده سنی برگزار شد رده نو نونهال سه سکوی برتر ازان زنجان بود به عبارتی نفرات اول، دوم و سوم این مسابقات نونهالان از زنجان بودند.

وی افزود: در رده نوجوانان در رشته ورزشی ترای اتلون دو سکو  برای زنجان و در رده سنی جوانان چهار سال قهرمان ایران هستیم که خوش درخشیدن در مسابقات جزو افتخارات برای استان زنجان است.

رئیس هیئت ورزش ترای اتلون استان زنجان ابراز کرد: در مسابقات سه گانه کشوری در هر دوره همیشه دو نفر از زنجان بر سکوی افتخار می‌درخشند و این نشان دهنده جا افتاده این رشته ورزشی در جامعه است که متاسفانه  امروزه این رشته در شهر زنجان فقط قهرمان پروری را دنبال می‌کند.

مشهدلو اضافه کرد: در رده تیم امید نیز افتخارات زیادی براس رشته ورزشی سه گانه کسب شده است و در هر دوره از مسابقات همیشه دو نفر بر سکوی هستند که رده دوم و سوم ایران برای شهر زنجان است.

وی تصریح کرد: با این همه قهرمانی‌های به دست آمده در رده‌های سنی مختلف در سطح کشور مشکل ورزش سه گانه تا به امروز حل نشده است.

رئیس هیئت ورزش ترای اتلون استان زنجان عنوان کرد: ورزش سه گانه با داشتن ۱۵ ورزشکار حرفه‌ای در سطح کشور،  استعداد یابی در این رشته ورزشی را کنار گذاشته است چون هیچ امکاناتی برای این ورزش در زنجان اختصاص داده نشده است.

مشهد لو اضافه کرد: در ورزش سه گانه فقط  اقدام به قهرمان پروری شده و در واقع آن‌ها را حفظ کرده که این هیچ فایده‌ای برای این ورزش ندارد.

وی ابراز کرد: باعث افتخار است که ملی پوش‌های کشور در رشته ورزشی سه گانه از زنجان است واکثر اعزام‌های انجام شده برای تیم ملی کشور نیز از زنجان انجام شده است.

منبع: موج رسا


صدای زنجانورزش ترای اتلون استان زنجانرشته ورزشی سه گانهقهرمان پروری
sedayezanjannews.ir/nx10595


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»