کد خبر: 10618
1402/08/01 - 15:28


۱۹ خانواده زنجانی در نوبت فرزندپذیری هستند

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۹ خانواده زنجانی در نوبت فرزندپذیری هستند که این اقدام طی فرآیندی با ثبت درخواست متقاضیان انجام می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۱۹ خانواده زنجانی در نوبت فرزندپذیری هستند که این اقدام طی فرآیندی با ثبت درخواست متقاضیان انجام می‌شود.

روح الله خدابنده لو افزود: متقاضیان فرزندپذیری در این استان می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که از طریق قانونی سرپرستی کودک زیر سه سال را بر عهده بگیرند از مزایای حمایتی حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت (معادل مرخصی دوره زایمان) بهره مند می شوند و کودک و نوجوان تحت سرپرستی نیز از مجموعه مزایای بیمه و بیمه های تکمیلی و مقررات قانونی برخوردار خواهد شد.

این مسووئل ادامه داد: زوجینی که پنج سال از تاریخ ازدواج آنها گذشته و صاحب فرزندی نشده باشند، مشروط به اینکه حداقل یکی از آنان بیش از ۳۰ سال داشته باشد و همچنین دختران و زنان بدون شوهر و بدون فرزند هم می‌توانند درخواست فرزندخواندگی کنند.

سرپرست بهزیستی زنجان ادامه داد: طبق ماده ۱۴ قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، دادگاه در صورتی حکم سرپرستی را صادر می کند که درخواست کننده سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تحت سرپرستی واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد کتبی بر تملک بخشی از اموال یا حقوق را در آینده صادر می‌کند و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می شود.

به گفته این مسوول، طبق ماده ۱۵ همان قانون درخواست کننده یا درخواست کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه های مربوط به نگهداری، تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تامین کنند.

وی یادآور شد: این حکم حتی پس از فوت سرپرست یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید برای کودک و نوجوان جاری است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجانفرزندپذیری
sedayezanjannews.ir/nx10618


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»