کد خبر: 10821
1402/09/06 - 14:17


معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان جزئیات طرح شهید زین‌الدین را تشریح کرد؛

سیاست استانداری؛ جذب نیروهای انقلابی و تحول‌خواه است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد تاکید موجود در طرح شهید زین‌الدین نسبت به بهره‌گیری از نیروهای جوان، مومن انقلابی و تحول‌خواه برای حضور در دستگاه‌ها گفت: در این آزمون جذب نیرو رشته‌های تخصصی مورد تاکید است، البته آرزوی ما این است که نیروهای مومن انقلابی و تحول‌خواه در این آزمون موفق شوند و این موضوع تنها مربوط به این آزمون نیست.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست خبری مرتضی شهامی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اصحاب رسانه روز دوشنبه (6 آذرماه) با موضوع اجرای طرح شهید زین‌الدین در استان زنجان برگزار شد و در این جلسه وی به سئوالات خبرنگاران در مورد این طرح توضیح داد.

مرتضی شهامی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان در ابتدای این نشست در پاسخ به سئوال صدای زنجان در خصوص نگرانی‌ها از احتمال «نمایشی بودن آزمون و اجرای طرح زین‌الدین و استخدام افراد فعال در ادارات و دلسردی مردم نسبت به شرکت در این آزمون» اظهار کرد: در دفترچه آزمون استخدامی و طبق قانون امتیازی برای افرادی که اکنون در ادارات به عنوان نیروی شرکتی و قراردادی فعالیت می‌کنند، لحاظ نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان تاکید کرد: اما این افراد ممکن است بر اثر تجربه حضور و فعالیت در دستگاه‌ها دارای توانایی بیشتر برای شرکت در آزمون و کسب امتیاز در مصاحبه باشند و منکر تاثیر تجربه و توانایی افراد در شرکت در آزمون نیستیم. سیاست استانداری؛ جذب نیروهای انقلابی و تحول‌خواه است.

وی با اشاره به اینکه دفترچه آزمون طرح زین‌الدین به صوت مشترک برای دو استان اردبیل و زنجان صادر شده است، بیان کرد: استان زنجان به عنوان نخستین استان اقدام به اجرای این طرح کرده است.

شهامی با اشاره اینکه آزمون این طرح همزمان با آزمون فراگیر در هشتم دی‌ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: این همزمانی شائبه یکی بودن این دو آزمون را ایجاد کرده که باید تاکید کنیم این آزمون مستقل از آزمون فراگیر است و فقط همزمانی با آن دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون طرح شهید زین‌الدین آغاز شده اما احساس شد اطلاع‌رسانی در این زمینه خوب نبوده است، عنوان کرد: ناهماهنگی‌هایی در اجرای این طرح وجود دارد که پس از دریافت مجوز یک مقدار طول کشیده است.

وی با اشاره به اینکه از اصحاب رسانه دعوت شده است تا نسبت به اطلاع‌رسانی این طرح اقدام کنند، گفت: تا یازدهم آذرماه برای شرکت در آزمون فرصت وجود دارد و تلاش می‌شود، اطلاع‌رسانی افزایش پیدا کند تا علاقه‌مندان و افراد حائز شرایط در این آزمون بتوانند شرکت کنند تا نیروهای توانمند و با کیفیت‌تری در این طرح حضور پیدا کند.

شهامی با بیان اینکه 100 نفر سهمیه استان زنجان برای جذب در طرح زین‌الدین بوده است، گفت: از این تعداد 10 نفر نخبگان و 10 نفر به صورت کار معین و 80 نفر به صورت پیمانی جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم تامین اعتبار برای محیط زیست تنها 3 نفر در این اداره جذب خواهند شد در حالی که 5 نفر سهمیه داشته است، گفت: با این شرایط ۷۸ نفر در ۹ دستگاه اجرایی استان با اجرای طرح استخدامی شهید زین‌الدین به کارگیری می‌شوند.

شهامی با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای این طرح، دستگاه‌های اولویت‌دار استان و پست‌های کلیدی مورد نیاز در آنها شناسایی شد که طبق آن، استخدام نیرو انجام می شود، گفت: با اجرای این طرح، نیروهای جوان، مومن انقلابی و تحول‌خواه به کارگیری می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به اینکه با پایان این مرحله، طرح زین‌الدین 2 استارت زده خواهد شد تا سال آینده شاهد استخدام نیروهای جدید در مجموعه باشیم، تاکید کرد: هم سهمیه معلولان و هم بنیاد شهید در این طرح لحاظ شده و طبق قانونی اجرایی شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد مغایرت اجرای طرح زین الدین با رویکرد چابک‌سازی بدنه دولت عنوان کرد: با توجه به افزایش افرادی از بدنه دولت بازنشسته شده‌اند و نیروی کارشناسی نداریم در این زمینه مشکلات زیادی داریم که امیدواریم با حضور و آغاز فعالیت نیروهای جدید برای جبران این خلا احساس شد.

شهامی با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل سخت‌گیری‌ها نسبت به ورود نیروی جدید، همه دستگاه‌ها در زمینه نیوری انسانی مشکل دارند، گفت: ورود نیروهای جدید در قالب طرح شهید زین‌الدین غیر عادی و بیش از حد نیاز نیست.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد نحوه تشخیص انقلابی بودن افراد حاضر در این آزمون و افراد جذب شده و تاکید بر این عنوان بیان کرد: در این آزمون جذب نیرو رشته‌های تخصصی در نظر گرفته شده و آرزوی ما این است که نیروهای مومن انقلابی و تحول‌خواه در این آزمون موفق شوند و این موضوع تنها مربوط به این آزمون نیست و در همه آزمون‌ها تلاش می‌شود افرادی با این شرایط جذب شوند، جوابی که خبرنگاران را قانع نکرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمعاون استاندار زنجانمرتضی شهامیانقلابی
sedayezanjannews.ir/nx10821


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»