کد خبر: 11002
1402/10/04 - 9:27


مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان:

قهرمانان ورزشی زنجان استخدام می‌شوند

جواد بازرگان: مراحل جذب «فرشته قربانی» و «محمد حسینی» در ادارات متبوع در مراحل پایانی قرار دارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از پیگیری‌های نهایی برای استخدام و به کارگیری دو قهرمان تیرانداز و ووشوکار زنجانی؛ «فرشته قربانی» و «محمد حسینی» خبر داد و گفت: بسیاری از قهرمانان ورزشی که به هر دلیلی شرایط استخدام طبق آئین‌نامه را ندارند، به علت حقوق پائین ِ نیروهای شرکتی، علاقه‌ای به فعالیت در بخش‌های «خدمات» و «نگهبانی» ندارند و ترجیحشان اشتغال در واحدهای تولیدی و سایر شرکت‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در حاشیه برگزاری مجمع عادی سالانه وزنه برداری استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه تا به امروز شرایط 2 ورزشکاری که درخواست اشتغال داده بودند، حائز شرایط آیین‌نامه استخدام قهرمانان ورزشی بودند، اظهار کرد: بر این اساس، پیگیری‌ها صورت گرفت و موضوع استخدام خانم «فرشته قربانی» از قهرمانان زنجانی و دارنده مدال برنز در رشته میکس تیراندازی با کمان بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمان ووشوکار زنجانی آقای «محمد حسینی» در دستور کار قرار گرفته است.

بازرگان با بیان اینکه محمد حسینی اخیرا (مردادماه 1402) در رشته تالو توانست نخستین مدال کاروان ایران در سی‌ویکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان در چین را کسب کند، اضافه کرد: رایزنی‌ها برای جذب ایشان از طریق مسئولان دانشگاه زنجان صورت گرفته است که امیدواریم جذب دانشگاه شوند در غیر این صورتف پیگیری‌ها برای استخدام حسینی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مدنظر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه آخرین آزمون استخدامی صورت گرفته مربوط به سال 1394 است و پس از آن هیچ نیرویی جذب اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نشده است، ادامه داد: این اقدام در راستای چابکسازی و کوچک کردن دولت از سوی برنامه‌ریزان در دستور کار قرار گرفته است. البته در بخشی از واحدهایی که قابلیت برون‌سپاری داشته‌اند نظیر نگهبانی و خدمات، قابلیت جذب و استخدام وجود دارد که نیروها در قالب قراردادهای «شرکتی» وارد مجموعه می‌شوند.

بازرگان با بیان اینکه بسیاری از قهرمانان زنجانی به علت حقوق پائین قراردادهای شرکتی، انگیزه و رغبتی برای فعالیت در این بخش‌ها را ندارند و ترجیحشان اشتغال در واحدهای تولیدی و سایر شرکت‌ها است، از قهرمانان ورزشی زنجان می‌خواهد اگر شرایط تعریف شده در آئین‌نامه را دارند، به اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان مراجعه کنند.

لزوم توجه به آمایش سرزمینی در حمایت از رشته های ورزشی

به گزارش صدای زنجان، بازرگان در مجمع عادی سالانه وزنه برداری استان زنجان از اظهارات خود بر اهمیت توجه به آمایش سرزمینی در حمایت از رشته های ورزشی تاکید کرد و گفت: رشته هایی که ظرفیت و پتانسیل مطلوبی در استان یا شهری دارند باید بیش از سایر رشته ها مورد حمایت قرار گرفته و توجه ویژه ای به آن ها شود.

بازرگان با اشاره به حضور 3 نفر از قهرمانان زنجانی در مسابقات آسیایی هانگژو، جایگاه وزنه برداری استان را مطلوب دانست و افزود: فدراسیون نیز با وجود قهرمانان و مربیان در سطح تیم ملی نگاه ویژه ای به استان زنجان دارد و این مایه مباهات است.

وی با بیان اینکه فدراسیون وزنه برداری از معدود فدراسیون هایی است که توانسته است از محل اعتبارات ملی برای هیات های استانی جذب داشته باشد تصریح کرد: این اقدام ارزشمند و قابل تقدیر در راستای تجهیز هیات های استانی و تقویت آن ها صورت گرفته و بسیار اهمیت دارد.

بازرگان با تاکید بر اهمیت آمایش سرزمینی در حمایت از رشته ها و هیات های ورزشی اظهار داشت: رشته هایی که ظرفیت و پتانسیل مطلوبی در شهر یا استانی دارند باید بیش از سایر رشته ها مورد حمایت قرار گرفته و توجه ویژه ای به آن ها شود.

مدیر کل ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای وزنه برداری در استان و حضور تیم خوب هیات اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی برای پیشرفت این رشته ورزشی در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری در استان صورت گرفته است و امروز نتایج آن قابل مشاهده است.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستخدامورزشکارانحمایت
sedayezanjannews.ir/nx11002


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»