کد خبر: 11092
1402/10/16 - 14:8


دستور رئیس جمهور در خصوص ورزشگاه 15 هزار نفری تا شهریور سال آینده قابل اجراست؟

اعتبار امسال ۵ میلیارد و هفتصد تومان برآورد شده و سال بعد ۳۲ میلیارد که غیرواقعی است یعنی با این شکل از توزیع اعتبار (سالی ۵ میلیارد ) حداقل ۵ سال بعد هم تمام نمیشود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/امید امین فر: پروژه سال ۸۳ شروع شده و طبق پیوست ۱ قانون بودجه سال بعد باید تمام شود اما:
اعتبار امسال ۵ میلیارد و هفتصد تومان برآورد شده و سال بعد ۳۲ میلیارد که غیرواقعی است یعنی با این شکل از  توزیع اعتبار (سالی ۵ میلیارد ) حداقل ۵ سال بعد هم تمام نمیشود.
امسال تا پایان سال اصلا کاری نمیشه کرد چون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی طرف قرارداد است که باید تعهداتش تعیین تکلیف شود.
کل مساحت پروژه ۳۰۰۰۰ متر مربع است که فقط ۱۷۵۰۰ متر مربع در پیوست قانون بودجه دیده شده.
تغییر دستگاه اجرایی ازسطح وزارتخانه به دستگاه اجرایی استانی( نوسازی مدارس)  که مد نظر آقایان است قانونا نشدنی است چون شرکت متبوع اصلا این کاره نیست و اداره ورزش و جوانان هم توان فنی و اجرایی ندارد و زیر بار نمی رود.
پروژه بدلیل مشکلات فنی در سازه  نیاز به مقاوم سازی و اعتبار بالای ۱۵۰ میلیاردی داره که با وجود پروژه های مشابه در ۶ استان دیگر اختصاص این حجم از اعتبار به استان بعید به نظر می رسد.
چمن مصنوعی که برای زمین استادیوم دیدن بخاطر منسوخ شدن در دنیا تاییدیه فیفا را نخواهد گرفت و عملا استادیوم بلااستفاده خواهد ماند.
به نظر تنها راه حل؛ ورود بخش خصوصی قوی می باشد که در قالب قرارداد BOT پروژه را تموم کنه و حداقل بیست سال از پروژه بهره برداری کنه بخش خصوصی با تیمداری؛ برگزاری کمپ های ورزشی اجاره سالن های ورزشی جانبی ؛ رستوران و.....میتواند اینکار را بکند.
اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانورزشگاه زنجانبهره برداری پروژهکمپ های ورزشی
sedayezanjannews.ir/nx11092


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»