کد خبر: 11116
1402/10/18 - 16:46


آموزش هلال احمر در 12 منطقه حاشیه نشین زنجان اجرا می شود

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک های اولیه هلال احمر در 12 منطقه حاشیه نشین در این استان اجرا خواهد شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه تقوی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود:  بر اساس تفاهم نامه منقعد شده مابین هلال احمر و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اجرای برنامه های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در قالب آموزش آمادگی در مخاطرات و کمک های اولیه در منطق حاشیه نشین استان اجرا می شود. 

وی اظهارداشت: از سوی وزارت کشور ۱۲ منطقه حاشیه نشین به جمعیت هلال احمر زنجان اعلام  شده که از این تعداد هشت منطقه در زنجان و در شهرستان های ابهر و خدابنده  نیز هر کدام 2 منطقه است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مناطق ۱۲ گانه حاشیه نشین آموزش های همگانی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه خواهد شد. 

تقوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده آموزش برای کودکان سه ساعت، نوجوانان چهار ساعت، جوانان ۶ ساعت و بزرگسالان هشت ساعت آموزش کمک های اولیه توسط مربیان جمعیت هلال احمر ارائه خواهد شد.

وی یادآوری کرد: هدف از اجرای این برنامه آموزش همگانی و توانمند سازی مردم حاشیه نشین برای مقابله با بحران ها است. 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره تشکیل تیم های دادرس در جمعیت هلال احمر اظهار کرد:  این تیم ها دادرس در مدارس به عنوان دانش آموز آماده در روزهای سخت بوده و دادرس پیشرفته در دانشگاه ها نیز دانشجوی آماده در روزهای سخت است که آموزش های اسکان اضطراری را برای پشتیبانی از حوزه امداد و نجات فرا می گیرند. 

تقوی تصریح کرد: در شاخه های حاشیه نشین و آزاد نیز دادرسان داوطلب آموزش های لازم را فرا می گیرند تا بتوانند در بحران ها مثمر ثمر بوده و کمک حال جمعیت هلال احمر باشند. 

وی با بیان اینکه قرار است در هریک از مناطق حاشیه نشین ۱۰۰ نفر آموزش های همگانی را فرا بگیرند، افزود: یکهزار و 200 نفر با آموزش های هلال احمر آمادگی لازم را در مواجه با بحران ها فرا می گیرند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این برنامه به زودی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با همکاری معاونت آموزش و پژوهش و خانه های هلال جمعیت هلال احمر استان آغاز خواهد شد.

تقوی خاطرنشان کرد: بعد از پایان آموزش ها در مناطق حاشیه نشین استان، دور دوم آموزش ها نیز توسط تیم های سحر در خصوص آموزش های حمایت روانی در حوادث و بلایا در این مناطق آموزش داده می شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهلال احمرآمادگیخطر
sedayezanjannews.ir/nx11116


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»