کد خبر: 11127
1402/10/20 - 8:38


صدای زنجان از گلایه‌های شهروندان نسبت به تعطیلی سالن چندمنظوره متعلق به مدیریت بحران شهرداری زنجان در منطقه «الهیه» گزارش می‌دهد؛

ورزش در شرایط اضطرار!

شهروندان ساکن کوی «الهیه» زنجان: سالن چندمنظوره 3 ماه است که به علت نبود نیروی خدماتی؛ بلااستفاده باقی مانده است، ما اجازه فعالیت ورزشی نداریم!/ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺯﻧﺠﺎﻥ: سالن چندمنظوره «الهیه» مختص اسکان اضطراری و دپوی تجهیزات و اقلام ضروری است و به صورت مقطعی برای فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/لیلا محمدی: حدود 3 ماه است که ساکنان منطقه «الهیه» زنجان امکان استفاده از امکانات ورزشی سالن چندمنظوره متعلق به سازمان مدیریت بحران شهرداری زنجان را ندارند، گویا دلیل تعطیلی چندماهه این سالن «نبود یک نیروی خدماتی» است هر چند مسئولان مربوطه این ادعا را قابل قبول نمی‌دانند.

تعدادی از ساکنان شهرک «الهیه» زنجان با اشاره به تعطیلی نزدیک به 3 ماه سالن چندمنظوره ورزشی به صدای زنجان می‌گویند: سالن متعلق به مدیریت بحران شهرداری زنجان که برای فعالیت‌های ورزشی از جمله فوتسال، والیبال و غیره مورد استفاده ساکنان منطقه، کارکنان و کارمندان شهرداری زنجان قرار می‌گیرد حدودا 3 ماهی است که تعطیل است.

سالن چندمنظوره 3 ماه است که به علت نبود نیروی خدماتی؛ بلااستفاده باقی مانده است

یکی از شهروندان به صدای زنجان می‌گوید: وقتی پیگیر علت تعطیلی می‌شویم، به ما گفته می‌شود که به علت نبود نیروی خدماتی جهت نظافت مجموعه، به ناچار هر گونه فعالیت ورزشی تعطیل شده است.

او با بیان اینکه مدیریت بحران که قادر به مدیریت یک سالن نیست چگونه انتظار داشته باشیم که در مواقع اضطراری، بحران را مدیریت کند؟، عنوان می‌کند: ساکنان منطقه «الهیه» و برخی از کارمندان شهرداری زنجان از سالن ورزشی مذکور استفاده می‌کنند اما به دلیلی که گفته شد، بلاتکلیف هستند. اگر به هر دلیلی این سازمان امکان مدیریت ندارد، می‌تواند از ظرفیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان بهره‌مند شود.

زهرا یکی از ساکنان منطقه «الهیه» نیز  در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود نوجوانان و جوانان به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی و اعتیاد نروند ورزش است اما متأسفانه برخی از مناطق شهر زنجان خصوصا مناطق پائین شهر به‌شدت ازنظر زیرساخت‌های ورزشی فقیر هستند که باید مورد توجه مسئولان ذیربط باشد البته برخی امکانات ورزشی نیز در همین مناطق مستقر شده اما به هر دلیلی قابلیت استفاده ندارند نظیر سالن چند منظوره «الهیه» زنجان!

این شهروند زنجانی معتقد است: متأسفانه گاها مشاهده می‌کنیم در زمینهٔ توزیع امکانات ورزشی عدالت اجرا نشده و در پایین‌شهر امکانات ورزشی بسیار ضعیف است. تعداد علاقه‌مندان به ورزش در مناطق حاشیه‌نشین و پایین‌شهر به‌خصوص در رشته‌هایی مانند فوتبال بسیار زیاد است و باید با همکاری سایر ارگان‌ها توجه ویژه‌ای به ورزش این مناطق داشته باشیم.

وی می‌گوید: باید در مناطق کم‌برخوردار به‌قول‌معروف پیشگیری قبل از درمان صورت پذیرد و از طریق اشاعه ورزش و توسعه زیرساخت‌ها از دچار شدن جوانان به معضلات اجتماعی جلوگیری شود و هزینه ورزش در کل شهر پایین آورده شود نه اینکه چند ماه به هر بهانه‌ای، ورزش دوستان را از امکانات ورزشی سالن مذکور محروم کنیم! امیدوارم با پیگیری مسئولان شهرداری زنجان، مجددا سالن چندمنظوره الهیه به روی اهالی منطقه گشوده شود.

 سالن چندمنظوره «الهیه» مختص اسکان اضطراری و دپوی تجهیزات و اقلام ضروری است

ابوالفضل رستمی، ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺯﻧﺠﺎﻥ هم در گفت‌وگو با صدای زنجان در خصوص ابهامات مذکور می‌گوید: سالن چندمنظوره متعلق به سازمان مدیریت بحران شهردرای زنجان در واقع «سالن بحران» است که در مواقع اضطراری، محل انباشت اقلام و تجهیزات ضروری است و به هیچ عنوان سالن ورزشی نیست. اگر اسم این سالن را «سال چندمنظوره» گذاشته‌ایم به این دلیل است که در مواقع غیراضطراری مورد استفاده کارکنان و کارمندان شهرداری زنجان و حتی عموم، قرار گیرد.

ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺯﻧﺠﺎﻥ تاکید می‌کند: به علت استقرار امکانات و اقلام مورد استفاده ایام محرم و اربعین، 2 ماهی این سالن برای فعالیت‌های ورزشی تعطیل بود.  ابتدای مهرماه، در شیفت صبح مورد استفاده ورزشی دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی در این منطقه قرار می‌گیرد. چند هفته‌ای هم هست که برای استفاده عموم بازگشایی شده است.

ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺯﻧﺠﺎﻥ در خصوص بلاتکلیفی سالن چندمنظوره شهرداری زنجان فقط به علت نبود یک نیروی خدماتی جهت انجام امورات مربوط به نظافت عنوان می‌کند: سالن ورزشی باید متولی داشته باشد و مسائل انضباطی و نظافت را تحت کنترل داشته باشد و نیروی خدماتی سازمان نیز معمولا این اقدامات را انجام می‌دهد و تاکنون مشکلی وجود نداشته است سالن اسما برای مدیریت بحران شهرداری زنجان است.

ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﺯﻧﺠﺎﻥ با بیان اینکه سالن مذکور، محل اسکان اضطراری است و امکان واگذاری محل؛ صرفا برای انجام فعالیت‌های ورزشی وجود ندارد، تاکید می‌کند: با توجه به اینکه سالن، متعلق به سازمان مدیریت بحران است؛ به صورت مقطعی مورد استفاده فعالیت‌های ورزشی قرار می‌گیرد و استفاده اصلی از آن برای مواقع اضطراری است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانعدم مدیریتورزشتعطیل
sedayezanjannews.ir/nx11127


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»