کد خبر: 11135
1402/10/21 - 10:4


مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور:

فعالیت جوانان در خانه‌های هلال منجر به سالم‌سازی جامعه می‌شود

مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: حضور جوانان هلال‌احمری در خانه‌های هلال مناطق حاشیه‌نشین نقشی بسزایی در رقابت، توانمندسازی و سالم‌سازی جامعه دارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  دکتر  عباس احدپور مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور در آیین افتتاح آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال مناطق حاشیه‌نشین استان زنجان افزود : فعالیت جوانان، اجرای برنامه و طرح‌های مختلف و متنوع مانند طرح دادرس، سحر  و دیگر طرح ها در خانه‌های هلال مناطق حاشیه نشین نقش تاثیرگذاری در توانمندسازی و سالم‌ساری جامعه دارد.

وی اظهارداشت: خانه‌های هلال یک جمعیت هلال‌احمر کوچک است و در این خانه ها جوانان، داوطلبان، امداد ونجات و نیز نیروهای درمان و توانبخشی فعالیت دارند.

مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: اگر افرادی که وضعیت مالی خوبی نداشته و بیماری خاصی دارند حوزه داوطلبان با کمک های معیشتی، حمایتی و دیگر برنامه‌ها وارد صحنه برای خدمت و کمک‌رسانی به مردم جامعه‌ هدف می شوند.

احدپور خاطرنشان کرد: جامعه محلی با فرا گیری آموزش آمادگی در برابر مخاطرات و کمک های اولیه یاد می‌گیرند که چگونه بتوانند خودشان را در حوادث نجات دهند و همینطور بعد نجات خودشان باید وظیفه امدادی نجات جان دیگران را انجام دهند.

وی تصریح کرد: کمک‌های اولیه هر چیزی است که می‌تواند با ساده ترین ابزار و ساده ترین آموزش ها، انسان ‌ها را از مخاطره و دغدغه های پیش آمده نجات دهد.

مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: تجربیات و آموزش‌ها باعث می‌شود انسان‌ها در روند زندگی هر اتفاق و مخاطره‌ای  را که می‌بینند بتوانند کنترل کنند.

احدپور به سلامت اجتماعی اشاره کرد و افزود: سلامت اجتماعی احترام به همدیگر است و جامعه باید نگاه و مهربانی داشته باشد چرا که این مهم منجر کنترل آسیب‌های اجتماعی می شود.

وی یادآوری کرد: اگر اتفاقی در نزدیک ترین و دورترین منطقه شهرستان‌ها بیفتد لزومی ندارد که اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر اعم از جوانان، داوطلبان، امدادگران حضور داشته باشند ولی ما مکلف هستیم  وارد صحنه شده و به جامعه آسیب دیده خدمات امدادی ارائه  دهیم.

احدپور ادامه داد: به همین دلیل خانه‌های هلال راه اندازی می شود تا تمامی آحاد جامعه در شهر و روستا آموزش‌های امدادی را فرا بگیرند و همه مردم در سطح کشور جزو خانواده بزرگ هلال‌احمر می‌شوند.

خانه های هلال جز مولفه های اصلی آمادگی در مقابل پاسخگویی به حوادث است

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  خانه های هلال جز مولفه های اصلی آمادگی در مقابل پاسخگویی به حوادث است و برای این‌ مهم برنامه ریزی داریم.

به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان دکتر حکمت‌اله هاشمی در  آیین افتتاح آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال مناطق حاشیه‌نشین استان زنجان افزود: یقین بدانید در چرخه مدیریت بحران، همه ی ارگان ها وظیفه و نقش دارند و  هلال احمر به واسطه ظرفیتی که دارد در حوزه امداد رسانی و  نجات  که  هم در حوزه پیشگیری آمادگی، پاسخگویی و بازتوانی ظرفیت بالفعل و وبالقوه ای دارد.

وی ادامه داد: در حوزه مسئوليت های اجتماعی اگر ما ورود نکنیم و ارگان ها هم افزایی نداشته باشند خود  آسیب های اجتماعی تبدیل به بحران خواهد شد.

مدیر‌ عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: اگر در حوزه آسیب های اجتماعی بحرانی ایجاد شود  فاجعه را به دنبال خواهد داشت.

هاشمی افزود: امروز نیاز  به دست اندركاران و کسانی که متولی بودجه بودند کاری بسیار ارزشی  را انجام دادند البته ارزشی تر از آن همکاران ما توانستند یک برنامه مدون  برنامه علمی عملیاتی ارائه بدهند که بتوانیم این اعتبار را جذب کنیم.

وی ادامه داد:  این اعتبار هم به صورت امانت در اختیار ماست  هم برای آموزش مناطق کم برخوردار است تا بتوانیم  کاهش آسیب های اجتماعی و مخاطرات را محقق کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با بهره گیری از آموزش‌ها همه آحاد جامعه می‌توانند منجی باشند نیاز نیست حتما پزشک یا پرستار، تکنسین باشند.

 هاشمی تاکید کرد:  آموزش‌ کمک های اولیه که امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین آموزش های جمعیت هلال احمر  به شمار می‌رود می تواند جان انسان را نجات بدهد.

گفتنی است، جلسه با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال،  بازدید از خانه هلال روستای سهرین، افتتاح خانه هلال شهرک صنعتی اشراق، افتتاح اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی معاونت امور جوانان استان در خانه هلال منطقه کم برخوردار حضرت ابوالفضل (ع) اسلام آباد، حضور در جلسه شورای مدیران هلال احمر، تجلیل ازروسای خانه‌های هلال برتر استان و افتتاح خانه هلال صدا و سیمای مرکز زنجان از برنامه‌های سفر 2 روزه مدیر کل دفتر توسعه خانه‌های هلال و دبیر کمیته ملی خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور به زنجان است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهلال احمرحوادثمدیریت بحران
sedayezanjannews.ir/nx11135


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»