کد خبر: 11159
1402/10/26 - 15:27


پاسخ مدیر کل راهداری استان زنجان به بالا بودن تلفات جاده‌ای در محور ابهر – قیدار؛

آسفالت‌ریزی کردیم، تصادفات بیشتر شد!

جاده ابهر - قیدار جاده فرعی و کاملا استاندارد است!

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  سمیه محرمی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: جاده ابهر قیدار جاده فرعی و کاملا استاندارد است و افزایش تصادفات این محور بدان دلیل بود اداره راهداری برای این محور روکش آسفالت انجام  داد که یکی از دلایل افزایش سرعت در این محور و عدم رعایت ایمنی توسط شهروندان شد.

نشست مطبوعاتی جعفر قزوینیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اصحاب رسانه و مطبوعات استان زنجان روز (26 دی ماه سال‌جاری) در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار و مدیر کل و معاونان این مجموعه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ابتدای این جلسه در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد وضعیت جاده ابهر قیدار و لزوم تعریض این محور برای کاهش تلفات این جاده اظهار کرد: عوامل راهداری با نگاه تخصصی به جاده‌ها مشکلات را بیشتر مشاهده می‌کنند و مطالعات برای این محورها انجام شده وسطح ترافیکی براساس مشاهدات و مطالعات به دست می‌آید.
قزوینیان با اشاره به اینکه سطح ترافیکی هیچ کدام از جاده‌های استان زنجان بیشتر از
B نیست، بیان کرد: ترافیک در محورهای استان به حدی نیست که بگوییم ترافیک در این جاده‌ها به نحوی است که موجب تصادفات شود.


جاده ابهر - قیدار استاندارد است

وی با اشاره به اینکه مطالعات جاده ابهر قیدار توسط دانشگاه علم و صنعت برای بررسی وضعیت ایمنی این محور در حال انجام است، اضافه کرد: جاده ابهر قیدار جاده فرعی و کاملا استاندارد است و مشخصات یک راه فرعی را دارد که دارای طراحی برای یک سرعت مشخص و جاده کوهستانی است.

قزوینیان در واکنش به افزایش تلفات این جاده در سال‌جاری گفت: می‌دانید چرا امسال تصادفات این جاده زیاد شد؟، برای اینکه اداره راهداری برای این محور روکش آسفالت انجام داد که یکی از دلایل افزایش سرعت در این محور و عدم رعایت ایمنی توسط شهروندان شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه ما خود اعتقاد داریم باید جاده‌ها تعریض شود، افزود: اداره راهداری وظیفه نگهداری جاده‌ها را دارد و وظیفه ساخت راه بر عهده اداره راه و شهرسازی است ولی ما هم دغدغه داریم تا دوشادوش شهرسازی گوشه‌ای از کار را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش شد تا در جریان سفر رئیس جمهور اعتباری با عنوان بهسازی برای تعریض محور ابهر قیدار به میزان 5 کیلومتر از سمت ابهر انجام دهیم، گفت: برای اینکه کل مسیر جاده ابهر - قیدار چهار بانده شود نیازمند اعتبار 2 هزار میلیاد تومان اعتبار هستیم که رقم بالایی است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت محور ارمغاخانه با اشاره به نصب روشنایی در ۱۰ نقطه از محور زنجان به ارمغانخانه و همچنین تعریض ۱۵ پل در این مسیر گفت: در این حوزه‌ها بیشتر از گذشته کار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه تعداد 520 نفر نیروهای شاغل در این اداره کل هستند، بیان کرد: 32 نفر نیروی حجمی و212نفر پرسنل شرکتی  نیز در این مجموعه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به روکش آسفالت ۱۵۱ کیلومتر از مسیرهای استان در سال‌جاری افزود: روکش آسفالت ۱۳۱ کیلومتر از راه‌های فرعی استان هم انجام شده و در سال‌جاری 65 کیلومتر آسفالت راه روستایی هدف‌گذاری شده است.

 

97 نقطه حادثه‌خیز در زنجان وجود دارد

قزوینیان با اشاره به اینکه از ۹۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در چند سال گذشته، اقداماتی برای رفع مشکلات انجام شده، عنوان کرد: ولی براساس مولفه‌های جدید هفت نقطه به عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی شده که درصدد رفع مشکلات این نقاط هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تاکید بر نقش مهم آموزش و نقش عامل انسانی در وقوع تصادفات رانندگی گفت: هر چند کار بر روی دیگر عوامل هم ادامه دارد، ولی هنوز عامل انسانی نقش مهم را ایفا می‌کند و داشتن رویکرد فرهنگی در زمینه آموزش در این حوزه می‌تواند اثرگذار باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به تصویب اعتبار۳۰۰ میلیارد تومانی برای اصلاح روکش آسفالت در اتوبان زنجان به تبریز اضافه کرد: مبلغ این مصوبه باید در اختیار راهداری تبریز قرار گرفته و اقدام به اصلاح روکش این محور شود.

 

اعتبار 4 هزار میلیارد تومانی در سفر رئیسی به راه‌های زنجان


وی به مصوبه ۴ هزار میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت در دور دوم برای حوزه راه از جمله راه‌آهن اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از جمله مصارف این مصوبه نصب روشنایی در ۵۰ نقطه از محورهای اصلی و فرعی و اصلاح هشت نقطه حادثه‌خیز از جمله تعریض محورها است.
قزوینیان با بیان اینکه از ۱۰۵ کیلومتر مسیر زنجان به قزوین فقط دو کیلومتر بلوک مفصلی نصب نشده دارد، افزود: فعالیت شرکت‌های حمل و نقل خصوصی هستند و در این حوزه عرضه و تقاضا نقش مهمی را ایفا می‌کند.

قزوینیان با اشاره به اینکه سه عامل انسان، جاده و خودرو در تصادف‌ها موثرند و فقط عریض کردن جاده تاثیر مستقل نخواهد داشت، گفت: استان زنجان ۴ هزار و ۴۲ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۳ هزار و ۱۷۷ کیلومتر آسفالت شده است.

این مسئول افزود: ۸۰ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت است و ۹۵ درصد خانوارهای روستایی از نعمت آسفالت برخوردارند که این عدد در نرم کشوری مطلوب است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ‌زنجان با بیان اینکه طبق آمارها، سالانه ۱۹ هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست می‌دهند، ادامه داد: هر چند عوامل مختلفی در بروز این حوادث موثر است اما نقش عامل انسانی بسیار پررنگ تر است.

وی با بیان اینکه ۲۵۴ ماشین‌آلات سبک و سنگین در جاده‌های استان فعال است که عمر آنها بیش از ۲۵ سال است، افزود: ۹۰ دستگاه از آن‌ها تعمیر شده است. در این بخش باید تلاش کنیم، امکانات مورد نیاز تهیه شود.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآسفالتتصادفراهداری
sedayezanjannews.ir/nx11159


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»