کد خبر: 11172
1402/10/28 - 14:18


در ۹ ماهه گذشته از سالجاری؛

امدادرسانی نیروهای عملیاتی هلال‌احمر زنجان به ۲۱۶۵ مصدوم

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از وقوع ۶۸۵ حادثه خبرداد و گفت: امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این استان به ۲۱۶۳ مصدوم در ۹ ماهه گذشته از سالجاری امدادرسانی کردند.

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حمکت‌اله هاشمی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان افزود: در این مدت بیان شده، از ۶۸۵ حادثه، ۵۳۶ مورد جاده‌ای، ۲۲ مورد آتش‌سوزی جنگل و مراتع، ۲۳ مورد کوهستان، ۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی و حوادث دیگری اعم از ریزش آوار، خدمات شهری و حضوری ثبت شده است.

 وی یادآوری کرد: در ۹ ماهه گذشته از سالجاری ۶۰۴۵ نفر تحت‌تاثیر حوادث قرار گرفته اند که از این تعداد به ۲۱۶۵ مصدوم امدادرسانی شده و ۱۱۹ نفر نیز توسط نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

هاشمی از رهاسازی ۲۲ مصدوم محبوس در خودروها توسط نجاتگران‌هلال ‌احمر خبرداد و تاکید کرد: ۷۵ جان‌باخته در صحنه تصادف های جاده ای به عوامل قضایی تحویل داده شده‌اند.

وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی در جریان ۱۳ مورد سیل و آبگرفتگی در سطح استان به ۴۵۷ متاثر از این حادثه امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در این عملیات‌های امدادرسانی ۳ هزار و ۹۰۷ نیروی عملیاتی در قالب یکهزار و ۳۱۳ تیم امداد و نجات با بکارگیری ۶۴۹ دستگاه آمبولانس، ۵۰۲ خودروی ست نجات، ۸۱ خودروی کمک‌دار و ۲ فروند بالگرد به ۲۱۶۵ مصدوم خدمات‌ ارائه دادند.

هاشمی در خصوص اعزام پایگاه‌های امداد و نجات برای امدادرسانی در حوادث بیان شده خاطرنشان کرد:  در این بازه زمانی پایگاه های امدادونجات جاده‌ای غزال با ۱۴۳ حادثه، عوارضی زنجان_قزوین ۸۱ حادثه و شهید صنعتکار و شمالغرب با ۶۳ حادثه از چهار پایگاه استان زنجان بودند که بالاترین آمار ماموریت ها را در ۹ ماهه گذشته از سالجاری ثبت کردند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانامدادرسانیمصدومنجاتگران
sedayezanjannews.ir/nx11172


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»