کد خبر: 11173
1402/10/29 - 14:24


در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان؛

بودجه پیشنهادی 1403 شهرداری زنجان به شورا تقدیم شد

روز پدر مسافرت درون شهری رایگان شد/شهردار زنجان: 57 درصد بودجه شهرداری سال آینده به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد/رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و شورای اسلامی زنجان: فقط معابری که عمر بیش از یک سال دارد، برای حفاری فیبر نوری مجوز می‌گیرند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان روز پنجشنبه 28 دی‌ماه سال جاری برگزار و در این جلسه شهردار زنجان لایحه بودجه پیشنهادی سال 1403 را تقدیم شورا کرد.

در جلسه علنی شورای شهر زنجان و همزمان با تصویب لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری در صحن علنی شورای اسلامی مقرر شد در روز میلاد امام علی(ع) شهروندان زنجانی به صورت رایگان از سرویس حمل و نقل درون شهری استفاده کنند.

 

شهرداری زنجان در بودجه امسال در درآمدهای پوششی سال موفقی را پشت سر گذاشته است

در این جلسه علیرضا فیروزفر شهردار زنجان با اشاره به اینکه براساس لایحه از مجموع بودجه سال آینده ۱۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به بحث عمرانی اختصاص یافته است، بیان کرد: این بودجه معادل ۵۷ درصد از کل بودجه خواهد بود.

 فیروزفر با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال، معادل ۴۲ درصد به بودجه جاری تعلق خواهد یافت، اضافه کرد: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال نیز تعهدات سنواتی یا دیون است.

وی با بیان اینکه در حوزه درآمدی هم در ردیف‌ کدهای درآمدی بودجه سال آینده فروش املاک به میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: ۷۷۰ میلیارد ریال عوارض اقتصادی شهری و ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عوارض عمومی در بودجه در نظر گرفته شده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه شهرداری زنجان در بودجه امسال در درآمدهای پوششی سال موفقی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: اما در تحقق برخی شاخص‌ها نظیر ارزش افزوده و فروش املاک سال موفق نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امید است با بررسی لایحه بودجه سال آینده توسط اعضای شورای شهر، شهرداری بتواند به تحقق برنامه‌های این دستگاه کمک کند، اضافه کرد: بودجه سال آینده با توجه به تورم پیش‌بینی شده مباحث مختلف لحاظ شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه بخش عمده بودجه شهرداری به پرداخت دستمزد و حقوق پرسنل اختصاص دارد، گفت: همچنین شهرداری سال آینده در قالب بودجه جاری به میزان ۴۷۴ میلیارد ریال به حوزه فرهنگی و اجتماعی توجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان سال آینده تسریع در پروژه شهیدان کریمی و دیگر طرح ها را مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: همچنین باید توجه داشت طی ۲ سال کار مداوم، آسفالت‌ریزی معابر شهری زنجان به وضعیت عادی برگشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با برنامه مشخص تلاش خواهد کرد استاندارد این بخش را حفظ کند تا از حالت عادی خارج نشود، تاکید کرد: تلاش می‌شود با نگهداری آسفالت معابر شهری انباشت سالیانه خرابی‌های سال گذشته به وقوع نپیوندد.

شهردار زنجان با بیان اینکه احداث کانال‌ها برای پیشگیری از هرگونه آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حوزه آرامستان برای تردد بهتر شهروندان مسیر جایگزین اصلاح و زیرساخت‌ها نیز ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها سال آینده بیشترین بودجه شهرداری در میان مناطق به منطقه سه شهری پس از آن به مناطق یک، چهار و ۲ تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری نسبت به بودجه ۱۴۰۲ افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

 

هزنینه انتشار فیلم اعتراض جانباز را چه کسی باید پرداخت کند

رئیس شورای شهر زنجان همچنین در این جلسه با بیان اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند اعضای شورای شهر هیچ کاری انجام نمی دهند، اظهار کرد: اعضای شورای شهر برای خدمت‌گزاری به مردم به میدان آمده‌اند و در راستای خدمات‌رسانی بهینه از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند.

مجید ناصحی مقدم با اشاره به اینکه متاسفانه برخی مواقع تصمیماتی اتخاذ می‌شود که هزینه‌هایی را به کشور تحمیل می‌کند، اظهار کرد: چند وقت پیش یک جانباز زنجانی در صحن شورای شهر زنجان حضور یافت و نسبت به موضوع واگذاری کیوسک شهرداری اعتراض داشت که هزینه‌های انتشار این واقعه را چه کسی داد؟

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر شرایط او را تشخیص داده بود و یک نفر هم به لایحه مورد نظر، رای مخالف نداده بود و قرار بود یک کیوسک یا همان دکه به قیمت کارشناسی به این جانباز داده شود که اتفاقی هم در بیت‌المال رخ نمیداد، اضافه کرد: تفاوت در این بود که نگذاشتیم این واگذاری به مزایده گذاشته شود و قیمت کارشناسی بود.

وی با اشاره به اینکه اجاره این واحد در ماه ۴۰ میلیون ریال بود، اضافه کرد: متاسفانه گفته شد که در بیت‌المال اجحاف می‌شود، حال باید هزینه این واقعه را پرداخت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه لجاجت کودکانه ۲ کارشناس منجر به بروز این واقعه شد، اضافه کرد: اگر قرار است کارشناسان تصمیم‌گیری کنند، خانه‌نشین می‌شویم.

ناصحی مقدم افزود: بروز و انتشار این واقعه، پیامدهایی را به دنبال داشت و این در حالی است که مردم این استان در موقعیت‌های مختلف آبرو کسب کرده‌اند.

 

فقط معابری که عمر بیش از یک سال دارد، برای حفاری فیبر نوری مجوز می‌گیرند

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و شورای اسلامی زنجان نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه خدمات حمل و نقل عمومی شهر زنجان اعم از اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی ون‌ها، در روز ولادت امیرالمومنین (ع) برای شهروندان رایگان می‌شود.

سعید نجفی با بیان اینکه عملیات حفاری فیبر نوری توسط شرکت آسیاتک در سطح شهر زنجان در راستای خدمات‌رسانی به همشهریان، در حال انجام است، گفت: طبق موافقت کمیسیون فقط معابری که یک سال از عمر آسفالت‌ریزی آنها گذشته اجازه حفاری خواهند داشت و در صورتی که عمر آسفالت کمتر از یک سال باشد اجازه حفاری داده نخواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه مذکور طبق قرارداد به صورت مشارکتی با شرکت آسیاتک در حال انجام است سعی شد در طراحی مسیرهای جاگذاری فیبرنوری حداقل حفاری در معابر آسفالت جدید انجام گیرد.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشهرداریروز پدرحمل و نقل
sedayezanjannews.ir/nx11173


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»