کد خبر: 11234
1402/11/10 - 8:58


دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان عملکرد ضعیف حاکمیت را دلیل عدم تمایل احزاب برای فعالیت انتخاباتی اعلام کرد؛

دست های بسته احزاب در انتخابات

حسن کریمیان: عملکرد ضعیف مجلس و دولت، دست احزاب برای فعالیت انتخاباتی را بسته است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: شمارش معکوس برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، این در حالی است که به نظر می‌رسد تنور انتخابات هنوز آنچنان داغ نشده و فعل و انفعالات انتخاباتی تنها در حد ستادهای انتخاباتی و یارگیری کاندیداهایی که نسبت به تایید صلاحیت خود اطمینان خاطر یافته‌اند، محدود شده است.

این در حالی است که سخن مشترک سیاسیون و فعالان حزبی استان زنجان نادیده گرفته شدن مردم و احزاب در سال‌های اخیر و توجه مجدد به آنها با آغاز دوباره پروسه انتخابات است.

حسن کریمیان، دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان در این زمینه در گفت‌و‌گو با صدای زنجان با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات آغاز شده است، اظهار کرد: به همین دلیل بار دیگر حکمرانان به یاد احزاب و مردم افتاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حکمرانان در برخی پارامترها باید امتیازی به مردم قائل شوند چرا که هر طوری باشد رای‌دهندگان مردم هستند و آنها تعیین کننده خواهند بود، اضافه کرد: حاکمیت می‌گوید مردم حضور پرشور داشته باشند و با انتخابات پر شور نمایندگان را راهی مجلس کنند که خود این اتفاق از چند راه میسر است.

 

انتخابات حزبی زمینه انتخاب درست و نظارت را فراهم می‌کند

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه باید دست مردم را بگیریم، بیان کرد: این‌ها همان مردمی هستند که انتظار داریم پای صندوق رای آمده و رای دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم در شراط خاصی قرار دارند و می‌گویند مشکل من را حل کنید تا رای بدهم، اضافه کرد: خواسته مردم و احزاب هم حضور پرشور انتخاباتی بوده ولی این منوط به عملکرد مدیران است.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان با اشاره به اینک پیشنهاد می‌دهیم کاندیداها در قالب احزاب در انتخابات حضور پیدا کرده و راهی مجلس شوند، تصریح کرد: در این شرایط دست احزاب برای فعالیت های انتخاباتی بسته است چراکه گزینه های موجود فقط گزینه های یک جریان سیاسی هستند و اکثر کاندیداهای احزاب رد صلاحیت شده اند.

کریمیان با اشاره به اینکه برای ایجاد شور انتخاباتی باید احزاب امکان کنترل بر روی نماینده را داشته باشد یعنی کاندیدا حزبی باشد تا بتوانند تبلیغ لازم در مورد وی را انجام دهند، گفت: باید احزاب بتوانند مشکلات و نیازها را به نمایندگان منتقل کنند و انتظارات مردم را از آنها بخواهند.

 

 احزاب واسطه بین مردم، مجلس و دولت هستند

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان با بیان اینکه احزاب واسطه بین مردم، مجلس و دولت هستند، بیان کرد: این زمانی محقق می‌شود که احزاب به میدان آمده و نماینده معرفی کرده و در کنار سایر بازرسی‌ها عملکرد نمایندگان از طریق احزاب نیز نظارت و ارزیابی شود.

وی تاکید کرد: باید کنترل بر روی عملکرد نماینده افزایش پیدا کند و جلوی شعارهای قابل توجهی که برخی قابلیت اجرایی ندارد با این اتفاق گرفته شود.

کریمیان با اشاره به اینکه با افزایش نقش احزاب از طریق نظارت بر نمایندگان می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و محبوبیت لازم در بین مردم را کسب کند، گفت: این در حالی است که تفکر قالب در جامعه چنین نیست و تمایل دارند احزاب را حذف کنند.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان با بیان اینکه اگر این اعتقاد وجود دارد اصلا چرا احزاب را ایجاد کردند و مفهوم فعالیت آن چیست؟، اظهار کرد: آیا احزاب در شرایط فعلی نقشی در جامعه و انتخابات دارند؟
وی با بیان اینکه آیا در شرح وظایف احزاب آمده است که هر چهار سال یک بار فعالیت کند وخاموش شوند؟ آیا مفهوم حزب  همین است؟ ادامه داد: حزب باید به نحوی کار کند که فردا بتواند جوابگوی مردم باشد.

کریمیان با بیان اینکه این در حالی است که حاکمیت انتظار دارد حزب وارد میدان شود بازار گرمی کند، گفت: اما در حال حاضر انتظار حاکمیت این است که احزاب برای انتخابات بازار گرمی کنند و کارانتخابات که تمام شد،دوباره بداخل خانه ها بروند تا انتخابات بعد!

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان با رد امکان حضور یک نماینده به صورت مستقل و بی معنا بودن این اظهار نظر تصریح کرد: به ویژه اینکه در ادامه این افراد مستقل به برخی گرایش‌ها متصل می‌شوند.

وی تاکید کرد: مستقل نداریم و کسی هم به تنهایی نمی‌تواند در مجلس و انتخابات آن حضور پیدا کند.

کریمیان با اشاره به اینکه باید نمایندگان از بین احزاب دارای ریشه که امکان پاسخگویی به جامعه را دارد انتخاب شوند، افزود: چرا که حزب ماندگاری دارد و باید برای دوره بعد هم بتواند عملکردی داشته باشد و وقتی در دوره بعدی خواست کاندیدایی معرفی کند بتواند به مردم پاسخگو باشد.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان با اشاره به اینکه نمایندگان امروز نه به احزاب و نه مردم پاسخگو نیستند، تصریح کرد: نمایندگانی که امروز با عناوین سیاسی خاص در مجلس حضور دارند، مصوباتی تصویب می‌کنند که امکان حضور سایر تفکرات در مجلس کاهش پیدا کند که این کار درست نیست.

وی با اشاره به اینکه باید افراد توانمند به صحن راه یابند که در زمان حضور در مجلس بتواند نقش‌آفرینی کنند، افزود: منتخبان یا باید از حزب غالب مجلس باشند که با همفکری نسبت به تصمیم‌سازی مبادرت کنند و یا خود با تجربه لازم برای حضور در مجلس پیشگام شود تا فرصت طلایی برای حضور در مجلس را به فراگیری و آموزش نگذرانند.

کریمیان با اشاره به اینکه کاندیداها باید از نظر احزاب برای حضور در انتخابات استفاده کنند، افزود: این در حالی است که هم‌اکنون کاندیداها با شرایط موجود جامعه تنها به فکر راه یابی به مجلس در انتخابات بوده و به بعد از آن نمی‌اندیشند.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کاندیدایی برای حضور در انتخابات نداریم، گفت: همان تعداد محدودی که هم حضور داشتند را رد صلاحیت کردند با این شرایط احزاب به مردم چه بگویند و چگونه تبلیغ کنند؟

وی با اشاره به اینکه به مردم بگوییم به آقایانی که خودمان نمی‌شناسیم رای دهید که اگر اتفاقی افتاد چه پاسخی به مردم بدهیم؟ ادامه داد: چرا که کاندیداهای فعلی با ما همفکر نبوده و ما نیز توانی برای اعمال فشار به نمایندگان را نخواهیم داشت.

کریمیان با اشاره به اینکه وضعیت جامعه با توجه به شرایط اقتصادی و فشار بر روی قشر ضعیف جامعه بسیار خاص هستند، گفت: مردم دل خوشی ندارند و معتقد هستند انتخابات هیچ یک از انتخابات چه مجلس و چه ریاست جمهوری تاثیری بر زندگی آنها نخواهد داشت و همین موضوع دست مبلغان انتخاباتی را بسته است.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان با اشاره به اینکه در جامعه ایران کسی با احزاب کار ندارند و از آنها نظری نمی‌پرسد، تاکید کرد: بحث‌های حزبی در جامعه جا نیفتاده است، تنها با یک تشکیل حزب و به یدک کشیدن اسم احزاب نمی‌شود این شرایط ممکن نیست مشورتی شود.

وی با اشاره به پایان عمر چهار ساله نمایندگان مجلس یازدهم بیان کرد: کدام نماینده از احزاب دعوت کرده و نظر مشورتی آنها را کسب کرده است؟ هیچ یک از نمایندگان استان زنجان در این مدت به سراغ احزاب نیامده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانانتخاباتاحزابمجلس
sedayezanjannews.ir/nx11234


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»