کد خبر: 11280
1402/11/15 - 14:42


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان:

بیش از ۲۸ میلیون قطعه جوجه ریزی در زنجان انجام شد

رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماری های طيور دامپزشکی استان زنجان گفت:امسال بيش از 28 ميليون قطعه جوجه ريزی در واحدهای پرورشی طيور گوشتی استان با نظارت بهداشتی کارشناسان واحد بهداشت و مديريت بيماری های طيور انجام شده است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماريهاي طيور دامپزشکي استان زنجان گفت:امسال بيش از 28 ميليون قطعه جوجه ريزي در واحدهاي پرورشي طيور گوشتي استان با نظارت بهداشتي کارشناسان واحد بهداشت و مديريت بيماريهاي طيور انجام شده است.

امين الهوردي  با اشاره به شرايط آب و هوايي منطقه و ظرفيت استان در پرورش مرغ گوشتي، افزود: اين ميزان جوجه ريزي صورت گرفته مربوط به 280 واحد پرورش مرغ گوشتي، مزارع طيور مولد و تخمگذار تجاري بوده است.

وي اضافه کرد: با توجه به وضعيت اقتصادي، تامين گوشت مرغ در کشور و در استان زنجان از اهميت زيادي برخوردار است و ايجاد تلفات در طيور گوشتي، ضررهاي اقتصادي بسياري را به جامعه وارد مي کند و از طرفي عرضه گوشت مرغ در بازار کاهش مييابد.

اين مسوول ادامه داد: با توجه به اين موضوع، کمک به روند توليد و صدور مجوزهاي بعدي فعاليت مرغداران بسيار مهم است که در اين راستا کنترل بيماريهاي طيور در مرغداريهاي گوشتي، بازديد و نمونه برداري، ثبت تلفات با هدف کنترل بيماريها در صنعت طيور و معدوم سازي واحد درگير در صورت تلفات نامتعارف انجام مي شود.

وي اظهار داشت: امسال بيش از چهار و 500 مورد پايش بيماري هاي طيور از جمله آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان، آنگارا، نيوکاسل و برونشيت در واحدهاي مرغداري استان انجام گرفت.

رئيس اداره بهداشت و مديريت بيماريهاي طيور دامپزشکي استان زنجان خاطر نشان کرد: تمامي واحدهاي مجاز پرورشي طيور تحت نظارت دامپزشکي فعال بوده و خوشبختانه در حال حاضر در اين واحدها توليد گوشت مرغ با رعايت کامل ضوابط بهداشتي انجام مي شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانجوجه ریزیاداره بهداشتبیماریهای طیور
sedayezanjannews.ir/nx11280


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»