کد خبر: 11306
1402/11/18 - 14:26


قائم‌مقام کمیته امداد در جشن خودکفایی 2 هزار مددجوی زنجانی مطرح کرد؛

پیش‌بینی 35 همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد

صباغیان: همه افراد توانایی‌های زیادی دارند که باید زمینه شکوفایی آن‌ها فراهم شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی زنجانی روز چهار‌شنبه 18 بهمن ماه 1402 برگزار شد و در این جلسه قائم‌مقام کمیته امداد از ادامه تلاش برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد خبر داد.

اشتغال، یک مولفه امنیت‌آفرین در جامعه است

جعفر صباغیان قائم‌مقام کمیته امداد در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی زنجانی با اشاره به تاکید رهبر براساس ماده ۲ اساسنامه کمیته امداد، اظهار کرد: توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف در کنار ارائه خدمات حمایتی مورد توجه است.

قائم‌مقام کمیته امداد گفت: البته دو قشر سالمندان و بیماران صعب‌العلاج در زمره گروهی هستند که خدمات حمایتی به آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی کمیته امداد بیان کرد: قطعا بدون مشارکت مردم ارائه این حجم از خدمات ممکن نبود.

صباغیان با اشاره به اینکه امسال با توجه به تمام کمبودها با نگاه مثبت ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته پیش‌بینی شد، افزود: امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.

وی با بیان اینکه اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به‌درستی طی شود، افراد کمک‌گیرنده می‌توانند به افرادی کمک‌دهنده تبدیل شوند، ادامه داد: امروز در این جشن خودکفایی، نمونه‌های زیادی از افرادی را دیدیم که با حمایت تسهیلاتی کمیته امداد از یک فرد کمک‌گیرنده به فردی کمک‌دهنده تبدیل شده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه اشتغال به‌عنوان یک مولفه امنیت‌آفرین در جامعه است، اظهار کرد: وقتی افراد یک جامعه از درآمد با ثبات برخوردار می‌شوند، پیوند آنها با حاکمیت قوی‌تر می‌شود.

 

زنان سرپرست خانوار در زمینه ضمانت تسهیلات مشکل دارند

وی با اشاره به لزوم شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت‌ پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد اضافه کرد: تلاش در راستای مهارت‌افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات از مهم‌ترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و اغلب این افراد برای ضمانت مشکل دارند، اظهار کرد: در همین راستا با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تامین تضامین بانکی را ندارند تاسیس شده تا قدمی در مسیر تسهیل‌سازی اعطای تسهیلات اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار باشد.

 

همه افراد توانایی‌های زیادی دارند که باید زمینه شکوفایی آن‌ها فراهم شود

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان هم در این جشن با بیان اینکه مسئله محرومیت‌زدایی از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز پیگیر همین مسائل بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه کمیته امداد با گذشت زمان، بحث خودکفایی را هم در پیش گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد خودکفایی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم.

وی با اشاره به اینکه همه افراد توانایی‌های زیادی دارند که باید زمینه شکوفایی آن‌ها فراهم شود، عنوان کرد: قطعا خودکفایی افراد موجب حفظ عزت نفس آن‌ها خواهد شد.

۸۴ هزار نفر از مددجویان به مرحله خودکفایی رسیده‌اند

هدایت‌اله صفری قائم مقام بنیاد حیات با بیان اینکه جشن خودکفایی جشن نماد خواستن و توانستن و ما می‌توانیم است، اظهار کرد: تا امروز ۸۴ هزار نفر از مددجویان این نهاد با اراده و کمک بزرگواران به مرحله خودکفایی رسیده‌اند.

قائم مقام بنیاد حیات افزود: سهم زنجان از این تعداد ۲ هزار خانوار است.

وی با اشاره به اینکه خدمت مهم دولت در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت به قشر نیازمند می‌رسد، افزود: این موضوع دقیقا براساس عنصر توزیعی صورت گرفته است.

صفری با اشاره به اینکه بر همین اساس سال قبل ۸۰۴ هزار فرصت شغلی با ۲۳ همت ایجاد شده است، بیان کرد: امسال ۲۰۰ هزار شغل با ۲۲ همت ایجاد شده است و از سهم امداد در کشور ۵۷ درصد پرداخت تسهیلات داشتیم.

قائم مقام بنیاد حیات با اشاره به اینکه نکته دیگر نظارت دقیقی است که کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال دارد، ادامه داد: این نهاد در حوزه بازار نیز فعالیت شده است.

 

عملکرد کمیته امداد خوب بوده است

ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه کمیته امداد دقیقا یک ماه پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت و رفع محرومیت از اهداف آن بوده است، گفت: این نهاد خوشبختانه در ۴۵ سال گذشته فعالیت خوبی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه کمیته امداد نماد عدالت است، تاکید کرد: این نهاد با کمک به اشتغال کشور و توانمندسازی مددجویان اقدامات قابل توجهی در دستگیری از محرومین برداشته است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات خود باید پیشقدم شویم، افزود: انتخابات و حضور مردم در آن رابطه مستقیمی با امنیت و اقتدار کشور دارد و حتی در عرصه تحریم‌های جدید نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رفیعی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده هرچقدر ما بیشتر عقب‌نشینی کردیم دشمن بیشتر پیشروی کرده است.


اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکمیته امداداشتغالزاییزنجان
sedayezanjannews.ir/nx11306


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»