کد خبر: 11308
1402/11/19 - 15:25


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در نشست خبری مطرح کرد؛

نیاز اساسی هلال احمر استان زنجان به ۱۰ پایگاه جدید

حکمت‌الله هاشمی: برای ارائه خدمات باکیفیت و پاسخگویی موثر به حوادث جاده‌ای باید پایگاه‌های جدید راه‌اندازی شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۰ پایگاه جاده‌ای برای پاسخگویی به حوادث وقوعی در استان ناکافی است، گفت: در این راستا ضمن توجه به امکانات و تامین تجهیزات، از جمله تامین اعتبار لازم برای احداث ۱۰ پایگاه جدید ضروری است.

حکمت‌الله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در نشست خبری با اشاره به اینکه هلال احمر در ابعاد مختلف امداد و نجات، داوطلبان، جوانان، بهداشت و درمان، خانه‌های هلال، آموزش و پژوهش فعالیت دارد، اظهار کرد: هلال‌احمر یکی از اثرگذارترین جمعیت‌های در صلیب سرخ است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه هلال احمر در برخی از امور به‌واسطه حقوق عامه وارد می‌شود، بیان کرد: هلال احمر در برخی از ماموریت‌ها وظیفه‌ای ندارد و این اقدام در راستای عمل به وظایف انسانی است.

17 جوان دارای مهارت جذب می‌شوند

وی با اشاره به اینکه تشکیل تیم واکنش سریع در زنجان بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون‌های سخت‌گیرانه انجام شده است، گفت: بعد از طی این مراحل ۱۷ نفر از جوانان برخوردار از علم و مهارت استخدام می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۰ پایگاه جاده‌ای برای پاسخگویی به حوادث وقوعی در استان ناکافی است، افزود: در این راستا ضمن توجه به امکانات و تامین تجهیزات، از جمله تامین اعتبار لازم برای احداث ۱۰ پایگاه جدید، حوادث باید به هلال احمر هم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: احداث پایگاه‎های جاده‌ای در رسیدن در موعد مقرر و امدادرسانی بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به خرید یک میلیارد تومان تجهیزات امداد و نجات در حدود یک سال گذشته افزود: در این بازه زمانی ۴۵۰ میلیارد تومان هم تجهیزات برای مرکز پیام خریداری و این مرکز راه‌اندازی شد.

هاشمی با بیان اینکه استفاده از پهپاد جزو مطالبات هلال احمر است، گفت: در این رابطه نرم‌افزارهای مورد نیاز در اختیار هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره اینکه طی یک سال گذشته ۱۸۸ نفر از حادثه‌دیدگان با آمبولانس‌های هلال احمر به مراکز درمانی در یک سال گذشته منتقل شدند، تصریح کرد: ۹۳ آسیب‌دیده هم در این بازه زمانی توسط نیروهای هلال احمر رهاسازی شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان هلال احمر  ۱۶ هزار نفر است، گفت: این داوطلبان در چهار بخش مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت با این جمعیت همکاری می‌کنند.

وی به حمایت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی هلال احمر از جامعه هدف در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی ۳ هزار بسته معیشتی هم و یک هزار بسته ارمغان مهر در بین نیازمند شناسایی شده توزیع شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه گذشته بیش از ۵ هزار نفر از این مرکز خدمات دریافت کرده‌اند، اظهار امیدواری کرد: با فعالیت درمانگاه و داروخانه هلال احمر از طریق همکاری دانشگاه علوم پزشکی این داروخانه با رعایت پروتکل‌ها موفق به عرضه داروهای خاص هم بشود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با اشاره به اینکه مقرر شده ۴۰ درصد خدمات هلال‌ احمر به وسیله هوش مصنوعی انجام شود، تصریح کرد: هرچند این اقدام هنوز تکمیل نشده است، اما داده‌ها در نرم‌افزاری بارگذاری شده که می‌تواند بدون اتلاف وقت در زمان حوادث به کمک هلال احمر بیاید.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهلال احمرامداد نجاتصلیب سرخ
sedayezanjannews.ir/nx11308


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»