کد خبر: 11316
1402/11/21 - 14:19


در نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان زنجان مطرح شد؛

هر کرسی نمایندگی در زنجان، 53 داوطلب دارد

رفیعی: انتخابات مجلس خبرگان در زنجان با دو کاندیدا برگزار می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بحث مجلس شورای اسلامی ۲۶۷ نفر در حوزه‌های چهارگانه زنجان تایید صلاحیت شده‌اند، با توجه به آمار بیان شده به طور میانگین میزان رقابت به اعضای هر کرسی ۵۳ نفر است.

نشست خبری ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اصحاب رسانه 21 بهمن‌‍ماه 1402 برگزار شد وی در این نشست بر برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات با شکوه تاکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ابتدای این نشست در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد چالش‌ها و مشکلات برگزاری الکترونیکی انتخابات و حواشی آن با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های انتخاباتی همین موضوع است، اظهار کرد: دوره قبل هم بحث الکترونیکی مشکلات خود را داشت و از تجربیات این انتخابات برای این دوره استفاده شد.

رفیعی با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌ها حداکثر پیش‌بینی‌ها انجام شده است، اضافه کرد: باید در همه بخشداری‌ها فیبر نوری وجود داشت که دو بخشداری نداشت و نسبت به تجهیز آن اقدام شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه بهترین حالت این بود که همه شعب اخذ رای مجهز به فیبر نوری می‌شد که میسر نشد، عنوان کرد: از طریق ظرفیت‌های موجود فنی دستگاه‌ها ارتباط را برقرار کرده و عوامل در روز انتخابات پنج مدرک هویتی را اخذ و نسبت به ثبت رأی اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این دوره تعرفه مجلس خبرگان و مجلس یک برگه بوده و ته رای برگ یکی خواهد داشت.

رفیعی با اشاره به اینکه در انتخاب شعب، به وضعیت آنتن‌دهی محل دقت شده است، بیان کرد: بهترین محل برای شعبه حتی اگر خانه یکی از اهالی روستا بوده، انتخاب شده است که مواردی از این دست داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه حداکثر تلاش برای حداقل نارسایی انجام شده است، ایده‌آل این است که در هر شعبه فیبر نوری وجود داشت اما با اقدامات دولت بعید نیست در دوره بعد فیبر نوری به حدی برسد که این مهم تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: تقریبا پیش‌بینی انجام شده است تا از این حیث آسیب‌ها نسبت به دور قبل انتخابات کمتر شود.

رفیعی با اشاره به اینکه ۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ۴۵۷ شعبه ثابت و ۳۱۹ شعبه سیار خواهد بود‌.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تصریح کرد: یک هزار و ۴۳۸ نقطه رای‌گیری برای ایجاد شعب رای در استان زنجان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اولین رزمایش نیز با موفقیت انجام شد، خاطر نشان کرد: ما در مرحله آموزش و توجیه عوامل هستیم که در پنج شهرستان آموزش‌ها تمام و در سه شهرستان آموزش‌ها در حال انجام است.

 

267 نفر برای کرسی‌های نمایندگی زنجان داوطلب شدند

رفیعی با بیان اینکه در بحث مجلس شورای اسلامی ۲۶۷ نفر در حوزه‌های چهارگانه زنجان تایید صلاحیت شده‌اند، تصریح کرد: ۲۳۹ نفر از این تعداد آقایان و ۲۸ نفر بانوان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه از ثبت‌نام کنندگان در استان ۷۱ درصد تایید صلاحیت شدند که نسبت به دور یازدهم که ۵۱ درصد بود از رشد ۲۰ درصدی برخوردار شد، بیان کرد: از این تعداد ۱۵۲ نفر در حوزه انتخابیه زنجان و طارم حضور دارند که ۱۳۶ نفر آقایان و ۱۶ نفر بانوان هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه از مجموع ۴۲ نفر ۳۵ نفر آقایان ۷ نفر بانوان شرکت کردند، افزود: در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۴۶ حضور دارند که از این تعداد ۴۴ نفر آقایان و دو نفر خانم هستند.

رفیعی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه خدابنده نیز از ۲۷ نفر کاندیدا هستند، گفت: از این تعداد ۲۴ نفر و سه نفر خانم خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تصریح کرد: با توجه به آمار بیان شده به طور میانگین میزان رقابت به اعضای هر کرسی ۵۳ نفر است.

 

**مناظره انتخاباتی توسط صدا و سیمای زنجان برگزار می‌شود     

وی با بیان اینکه در استان صدا و سیما ۴ کانال ایجاد کرده و از داوطلبان برای ارائه برنامه تلوزیونی فراخوان داده شد، عنوان کرد: طبق آمار در اختیار، تا به امروز برای تولید برنامه تلوزیونی در مجموع ۹۳ نفر برنامه خود را قطعی کرده‌اند.

رفیعی بیان کرد: از حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۴۹ نفر، حوزه انتخابیه ابهر خرمدره سلطانیه ۱۲ نفر، حوزه انتخابیه خدابنده ۱۸ نفر و حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود ۱۴ نفر در برنامه تلوزیونی شرکت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه در بحث صدا و سیما امکان مناظره بین نامزدها فراهم شده است، افزود: ۳۵ نفر از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۷ نفر از حوزه انتخابیه ابهر، خرم‌دره و سلطانیه، ۱۴ نفر از حوزه انتخابیه خدابنده و ۱۱ نفر از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود جمعا با ۶۷ نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت فرآیند انتخابات، خاطر‌نشان کرد: روز گذشته نتایج بررسی رسیدگی به اعتراضات داوطلبان و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان اعلام و از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان ذی‌نفع ابلاغ شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به فرصت تبلیغات کاندیداها گفت: تبلیغات از سوم اسفند شروع می‌شود و ممنوعیت تبلیغات از صبح روز ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تا ۷۲ ساعت قبل از روز رای‌گیری امکان انصراف وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه در بحث برگزاری انتخابات، تمرکز بر سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری است، گفت: رای مردم در نزد ما یک امانت است.

رفیعی با اشاره به اینکه از همه جریان‌های سیاسی در انتخابات حضور دارند، گفت: از همه جریان‌ها شرکت کرده و تایید صلاحیت نیز شدند.

 

انتخابات مجلس خبرگان با 2 کاندیدا در زنجان برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه مجلس خبرگان، گفت: در سطح استان در ابتدا ۱۰ نفر در مجلس خبرگان شرکت کردند و دو نفر انصراف دادند.

وی با اشاره به اینکه رد صلاحیت شدگان به دلیل عدم مدرک تحصیلی رد صلاحیت شدند، بیان کرد: اما بعد از اعتراض به نتایج، در نهایت یک نفر از داوطلبان استان تایید صلاحیت شد و یک نفر از قم نیز به استان زنجان منتقل شد.

رفیعی اضافه کرد: با شرایط موجود انتخابات مجلس خبرگان همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تبلیغات مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز و تا ساعت ۸ دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان همچنین در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد فعالیت کاندیداها در فضای مجازی با بیان اینکه زمان تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی در قانون مشخص شده است، گفت: هر کاندیدا یک ستاد مرکزی و یک ستاد در هر ناحیه و هر منطقه می‌تواند داشته باشد.

رفیعی با اشاره به اینکه یکی از نکاتی که در بحث تبلیغات وجود دارد به ماده ۶۱ قانون انتخابات ارتباط دارد که به استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی باز می‌گرد، تصریح کرد: برای استفاده از امکانات دستگاه‌ها که طبق قانون می‌توانند در اختیار کاندیداها قرار دهند لیست تهیه شده و هزینه‌های مختصری در بحث سالن‌های همایش و آمفی‌تئاتر که ظرفیت بالای ۱۰۰ نفر داشتند از کاندیداها دریافت خواهد شد.

رفیعی گفت: این مکان‌ها از ۱۹ بهمن در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و حدود ۶۰ محل تعیین و تکلیف شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانانتخابات مجلسابوالفضل رفیعیمجلس خبرگان
sedayezanjannews.ir/nx11316


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»