کد خبر: 11388
1402/12/02 - 11:13


معاون سازمان امور اجتماعی:

نیمی از سازمان های مردم نهاد ثبت شده در کشور، فعال هستند

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار سازمان و تشکل مردم نهاد در کشور ثبت شده است، گفت: بر اساس برآورد انجام شده از لحاظ کارکردی، نیمی از این تشکل ها در وضعیت فعال قرار دارند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار سازمان و تشکل مردم نهاد در کشور ثبت شده است، گفت: بر اساس برآورد انجام شده از لحاظ کارکردی، نیمی از این تشکل ها در وضعیت فعال قرار دارند.

محسن ولیی در جلسه شورای توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد استان زنجان با بیان اینکه تشکیل سازمان های مردم نهادها از سال ۱۳۸۰ به صوت جدی در کشور مورد توجه است، افزود: کمک به وظایف دولت برای رفاه و آسایش مردم، فرهنگ سازی و مطالبه گری از اهداف و رویکردهای تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی با بیان اینکه زمینه فعالیت ۸۵ درصد سازمان های مردم نهاد کشور در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: نزدیک به نیمی از سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه هیات‌ها و تشکل‌های زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

ولیی ادامه داد: ۱۱ هزار تشکل و سمن نیز در حوزه وزارت کشور قرار می‌گیرد که در سطوح مختلف استانی، ملی و بین المللی فعالیت دارند.

وی از وجود ۷۳ هزار خیریه در سطح کشور خبر داد و گفت: نقش دولت سیاست گذاری و تسهیل گری است و نباید همه در امور تصدی گری داشته باشد بلکه لازم است از ظرفیت مردمی در انجام کارها بیش از پیش بهره بگیریم.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی به غربالگری و ارزیابی میدانی فعالیت سازمان های مردم نهاد در کشور اشاره کرد و افزود: داشتن خروجی فعالیت تشکل های مردم نهاد مولفه مهم است و علاوه بر پیگیری و رصد آن، فراهم کردن زمینه برای شکل گیری تشکل های جدید نیز در دستور کار است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانامور اجتماعیسیاست گذاریارزیابی میدانی
sedayezanjannews.ir/nx11388


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»