کد خبر: 11406
1402/12/07 - 12:40


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان از مشاهده چند قلاده گرگ در مناطق مسکونی زنجان خبر داد؛

گرگ‌ها در یخبندان آمدند

پرویز رستمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان از مشاهده چند قلاده گرگ در نواحی مسکونی و محدوده شهری زنجان خبر داد و گفت: چند وقت پیش 3 قلاده گرگ در شهرک الهیه زنجان مشاهده شد، از شهروندان زنجانی و برخی نقاط استان زنجان درخواست می‌کنیم تا با توجه به سرمای هوا و یخبندان، مراقب گرگ باشند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: پرویز رستمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان از مشاهده چند قلاده گرگ در نواحی مسکونی و محدوده شهری زنجان خبر داد و گفت: چند وقت پیش 3 قلاده گرگ در شهرک الهیه زنجان مشاهده شد، از شهروندان زنجانی و برخی نقاط استان زنجان درخواست می‌کنیم تا با توجه به سرمای هوا و یخبندان، مراقب گرگ باشند.

رستمی با بیان اینکه گرگ‌ها به دلیل یافتن غذا به سمت محدوده‌های شهری و مناطق مسکونی حرکت می‌کنند، از شهروندان و مسئولان شهری خواست تا در موعد مقرر، زباله‌ها را جمع‌آوری کنند و در دسترس حیوانات وحشی نظیر گرگ قرار ندهند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان همچنین به توزیع علوفه مورد نیاز آهوان دشت سهرین و سایر گونه جانوری تحت مدیریت این اداره کل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مسیر منتهی به دشت سهرین باز است و مسدود نیست و دسترسی آهوان و گونه‌های جانوری به غذای موردنیاز بدون هیچ مشکلی، امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه یک گرگ توانایی مسافت ۳۰ کیلومتر در روز را دارد، عنوان کرد: با این اوصاف، تامین غذای موردنیاز این حیوانات توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان برای جلوگیری از ورود آن‌ها به حریم شهرها و روستاها ممکن نیست و یافتن محل زندگی این دسته از حیوانات نیز مشخص نیست!

رستمی با بیان اینکه گرگ‌ها از سمت دانشگاه علوم پایه وارد سطح شهر و شهرک آزادگان می‌شوند، یادآور شد: سال‌های قبل با گشت‌زنی مداوم در مناطق هدف، گزارشی از حمله این حیوانات به انسان به ثبت نرسید.

وی در مورد برنامه‌های این دستگاه در قبال حفاظت از روستائیان به آموزش‌های لازم برای مقابله با حیوانات وحشی نظیر گرگ به دهیاران اشاره و از تشکیل اکیپ‌های گشت و کنترل برای حفاظت از جان مردم و همین طور حیات وحش خبر داد.

رستمی به تمامی مردم استان به ویژه روستاییان توصیه کرد در این فصل از سال، مراقب حمله گرگ‌ها باشند و هشدارهای این اداره کل در خصوص حفاظت و مراقبت از سالمندان و کودکان و دام‌های اهلی را بسیار جدی بگیرند.

گفتنی است، آخرین حمله گرگ به انسان در استان زنجان که خبری شده است؛ مربوط به سال ۹۶ است و طی سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۲، ۱ و ۶ نفر و سال ۹۶ نیز ۱۳ نفر از شهروندان و روستائیان این استان مورد حمله گرگ ها قرار گرفته و زخمی شدند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحمله گرگحیات وحشحیوانات وحشی
sedayezanjannews.ir/nx11406


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»