کد خبر: 11411
1402/12/08 - 10:21


فرمانده انتظامی شهرستان ابهر خبرداد:

دستگيری عامل تهديد و اخاذی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شناسايی عامل تهديد به انتشار عکس ها و فيلم های خصوصی ديگران در شبکه‌های اجتماعی خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/"هادي نوروزي" فرمانده انتظامي شهرستان ابهر در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي مراجعه يکي از شهروندان به پليس فتا مبني بر تهديد به انتشار عکس ها و فيلم هاي خصوصي وي در فضاي مجازي، از پليس فتا در خواست کمک کرد.

وي افزود: کارشناسان پليس فتا ضمن تشکيل پرونده اوليه، با ثبت اظهارات شاکيه موضوع را در دستور کار خود قرار داده و جهت انجام اقدامات لازم وارد عمل شدند.

سرهنگ "نوروزي" بيان داشت: با اقدامات تخصصي و فني صورت گرفته توسط کارشناسان و گستره چتر اطلاعاتي اين پليس، پس از استخراج مستندات مربوطه متهم شناسايي گرديد و با توجه به حساسيت موضوع طي هماهنگي با مقام قضائي اقدام به دستگيري متهم و توقيف تجهيزات الکترونيکي گرديد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: در ادامه روند بررسي‌ها مشخص گرديد متهم پرونده که همسر سابق شاکيه بوده و به دليل مشکلات و اختلافات موجود با توجه به اينکه از قبل به اطلاعات ايشان دسترسي داشته است با تهديد شاکيه مبني بر انتشار محتوا ها در فضاي مجازي، قصد اخاذي از وي را داشته است.

فرمانده انتظامي شهرستان ابهر با بيان اينکه متهم ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابي شده بود افزود: پس از ارائه مستندات و ادله ديجيتال استخراجي کافي توسط کارشناسان اين پليس، متهم به بزه خود معترف گرديد که وي به همراه پرونده تکميل شده جهت تصميم گيري هاي لازم به دادسرا معرفي شد.

سرهنگ نوروزي در پايان خاطر نشان کرد: پليس فتا به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان مي توانند مشکلات خود را در خصوص فضاي مجازي با مراجعه حضوري به پليس فتا و يا استفاده از سايت پليس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوريت هاي سايبري و يا با شماره تماس 096380، با ما در ميان بگذارند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانفضای مجازیاخاذیپلیس فتا
sedayezanjannews.ir/nx11411


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»