کد خبر: 11425
1402/12/10 - 10:21


مدیرکل امور مالیاتی زنجان:

شفافیت نتیجه اتصال به سامانه مودیان است

مديرکل امور مالياتی زنجان گفت: قانون پايانه‌های فروشگاهی از 21 مهر سال 98 تصويب شد و دولت موظف بود که 15 ماه بعد از تصويب قانون اين مسئله را اجرايی کند ولی متاسفانه به علت آماده نبودن زير ساخت اين مهم انجام نشد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مديرکل امور مالياتي زنجان گفت: قانون پايانههاي فروشگاهي از 21 مهر سال 98 تصويب شد و دولت موظف بود که 15 ماه بعد از تصويب قانون اين مسئله را اجرايي کند ولي متاسفانه به علت آماده نبودن زير ساخت اين مهم انجام نشد.

فيروز شکوري با اشاره به فراخوانهايي از آبان ماه سال گذشته در رابطه با الزام قانون پايانههاي فروشگاهي به سامانه مؤديان صادر شد، اظهار کرد: براي اشخاص حقيقي نيز اين مهم اجرايي شده است؛ در واقع شامل کساني ميشود که تا پايان شهريور ماه 18 ميليارد يا بيش از آن فروش داشتهاند. 

وي افزود: از اول دي ماه امسال هم اشخاص حقيقي يعني صاحب مشاغل و ساير مؤدياني که در فراخوان اول نبودند در فراخوان دوم به اين سامانه دسترسي پيدا کردند.

شکوري با بيان اينکه اين افراد مکلف هستند در سامانه موديان ثبت کنند، افزود: طلا، جواهر و پلاتين فروشان هرمقدار که فروش دارند و پزشکان و کساني که خدمات پزشکي ارائه ميدهند، وکلا، مشاوران و فروشندگان مواد معدني به واحدهاي فراوري کساني هستند که ملکف شدهاند تا در اين سامانه ثبت نام کنند.

شکوري ادامه داد: اميدواريم با همراهي موديان مالياتي دولت اين قانون را به نحوه احسن بتواند اجرايي کند چون خيلي از مشکلات حل خواهد شد و منجر به شفافيت اقتصادي ميشود.

وي خاطرنشان کرد: حدودا 1000 نفر در استان زنجان به سامانه موديان متصل شدهاند و صورت حساب الکترونيکي صادر ميکنند. و احتياجي به ارائه اظهارنامه ارزش افزوده نيست الان از لحاظ زيرساختي مشکلي نيست و سامانه موديان فعال است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسامانه موديانامور مالياتیشفافيت اقتصادی
sedayezanjannews.ir/nx11425


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»