کد خبر: 11442
1402/12/12 - 11:21


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان :

۲۶ تیم بازرسی بهداشتی دامپزشکی زنجان در طرح نظارت نوروزی فعالیت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام پایانی سال، نوروز و ماه مبارک رمضان با فعالیت ۲۶ تیم بازرسی بهداشتی در این استان اجرا می شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام پایانی سال، نوروز و ماه مبارک رمضان با فعالیت ۲۶ تیم بازرسی بهداشتی در این استان اجرا می شود.

محمد باقر حاج کاظمی افزود: این طرح طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور از ساعات هشت صبح تا ۲۰ عصر هر روز از ۱۹ اسفندماه سال جاری تا ۲۱ فروردین سال آینده اجرا می‌شود.

به گفته وی، این طرح با حضور ۹ اکیپ ثابت و ۱۷ اکیپ سیار با به کارگیری نزدیک به ۸۴ نفر از ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی به منظور کنترل بهداشتی انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه، رستوران‌ها و غذاخوری‌های فعال اجرا می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه بازرسان و ناظران بهداشتی با کوچکترین اقدام خلافی که مغایر با قانون و دستورالعمل‌های سازمانی باشد برخورد خواهند کرد، ادامه داد: سلامتی شهروندان و تامین غذای سالم وظیفه اصلی سازمانی این اداره کل است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح بازرسان اداره کل و شهرستان‌ها با دقت نظر و حساسیت بالا نظارت‌های خود را انجام می‌دهند، گفت: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می‌کنند، قطعه بندی‌هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می‌شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

حاج کاظمی تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز و عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

وی یادآور شد: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان مستقر در اداره کل دامپزشکی استان زنجان با شماره تماس ۱۵۱۲ و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ عصر آماده ارایه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمدیرکل دامپزشکی استان زنجانبازرسی بهداشتیصرف کنندگان مواد خام دامی
sedayezanjannews.ir/nx11442


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»