کد خبر: 11443
1402/12/12 - 11:25


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبرداد:

دستگیری شکارچی متخلف به جرم شکار آهو در منطقه حفاظت شده فیله خاصه زنجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: روز سه شنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ محیط بانان منطقه حفاظت شده فیله خاصه در حین گشت و کنترل منطقه متوجه حضور مشکوک دو فرد متخلف با یک دستگاه موتور سیکلت که به دنبال شکار آهو بودند، شدند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: روز سه شنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ محیط بانان منطقه حفاظت شده فیله خاصه در حین گشت و کنترل منطقه متوجه حضور مشکوک دو فرد متخلف با یک دستگاه موتور سیکلت که به دنبال شکار آهو بودند، شدند.

محمد رضا یافتیان ادامه داد: متخلفین با مشاهده محیط بانان اقدام به فرار نموده و پس از تعقیب متخلفین محیط بانان موتورسیکلت را متوقف و یکی از متخلفین را دستگیر و فرد دیگر متواری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه فرد دستگیر شده از متخلفین سابقه دار منطقه می باشد، خاطر نشان کرد: باتوجه به اظهارات ضد و نقیض شکارچی دستگیر شده، محیط بانان با دریافت مجوز قضایی به اتفاق مامورین انتظامی پاسگاه قره بوطه از منزل فرد متخلف در روستای تازه کند بازدید نمودند.

وی افزود: در بازدید از منزل فرد متخلف مقداری گوشت آهو به همراه یک قبضه سلاح شکاری قاچاق، یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل، ۵ تیر فشنگ چارپاره، ۷ تیر فشنگ ساچمه ای و تعداد ۳ قوطی پر از چارپاره و ساچمه سربی که جهت ساخت فشنگ دستی استفاده می شود، کشف و ضبط گردید. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه فرد متواری نیز شناسایی شده و به زودی دستگیر خواهد شد، گفت: بررسی محیط بانان و کارشناسان انتظامی یگان حفاظت محیط زیست استان حکایت از تخلفات گسترده این متخلفین دارد که با هماهنگی های صورت گرفته از پلیس فتا استان بزودی سایر جزئیات تخلفات این متخلفین کشف و مطابق قانون با متخلفین توسط مراجع قضایی رفتار خواهد شد. وی ضمن تشکر از زحمات محیط بانان که به صورت شبانه روزی در مناطق مشغول حفاظت و حراست از طبیعت و حیات وحش استان هستند، افزود: فرد دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شده و تمامی متخلفین منطقه با همکاری همیاران محیط زیست تحت کنترل و تعقیب محیط بانان هستند و مطمئن باشند که به زودی توسط حافظان طبیعت و حیات وحش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمحیط بانشکارچیآهو
sedayezanjannews.ir/nx11443


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»