کد خبر: 11445
1402/12/12 - 17:59


رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت:

مرگ یک جوان روستایی در زنجان بر اثر گازگرفتگی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در روستای پیرسقا از توابع ابهر موجب فوت یک جوان و مسمومیت ۲ نفر شد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در روستای پیرسقا از توابع ابهر موجب فوت یک جوان و مسمومیت ۲ نفر شد.

داریوش تقی لو افزود: این حادثه ظهر امروز در روستای پیر سقای ابهر به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد:در این حادثه سه نفر از اعضای یک خانواده دچار مسمومیت شده بودند که بلافاصله سه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

این مسوول ادامه داد: ۲ مرد ۵۰ و ۲۵ ساله دچار گازگرفتگی شده بودند که به بیمارستان بوعلی سینا منتقل شدند.

وی اظهار داشت: متاسفانه جوان ۱۹ ساله حین انتقال دچار ایست قلبی شد که برای ادامه درمان و احیا به درمانگاه صائین قلعه انتقال یافت اما در نهایت فوت کرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه مونوکسیدکربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون مزه است، یادآور شد: این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: زمانی که مونوکسیدکربن به هموگلوبین می‌چسبد، جایگزین اکسیژن شده و فرآیند اکسیژن‌ رسانی به خون را مختل و مسمومیت بسیار شدیدی را ایجاد می‌کند.

تقی لو، علائم گاز گرفتگی را یادآور و خاطرنشان کرد: این بیماری شبیه به تمامی بیماری‌های سرماخوردگی شایع در این فصل بوده و ممکن است در همه‌ افراد خانواده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و احساس خستگی نمایان شود و آن را به سرماخوردگی که قبلا در یکی از اعضای خانواده بوده، ربط دهند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگاز گرفتگیمدیریت حوادثروستای پیرسقا
sedayezanjannews.ir/nx11445


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»