کد خبر: 11466
1402/12/15 - 19:35


در جلسه رسمی شورای شهر زنجان ضمن بررسی تفریغ بودجه مطرح شد؛

پاکبان‌ها، وعده‌ها را از شهر پاک کردند

عضو شورای شهر زنجان: نیروهای شهرداری بعد از پایان انتخابات کار پاکسازی بصری شهر را آغاز کردند/رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر زنجان: شهرداری در وصول مطالبات کوتاهی کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای شورا و شهردار زنجان برگزار شد در این جلسه حمزه‌لو پاک رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان با اشاره به بحث تفریغ بودجه در شورا گفت: شهرداری در وصول مطالبات کوتاهی کرده است.

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای شورا و شهردار زنجان برگزار شد و در آن جلسه موضوعات مربوطه به بودجه و تفریغ آن مطرح شد.

در ابتدا مجید ناصحی‌مقدم رئیس شورای شهر زنجان در این جلسه با اشاره به حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: این حضور بار سنگین بر دوش منتخبان قرار می‌دهد و باید منتخبان بتوانند در چهار سال پیشرو مجلس مردم را امیدوار کنند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد نمایندگان مردم را  دوباره پای صندوق‌های رای خواهد آورد، افزود: باید نمایندگان به این موضوع توجه کنند.

ناصحی مقدم با بیان اینکه میزان مشارکت مردم معمولا ناشی از دو علت است، گفت: عملکرد مسئولان عامل مهمی است که میزان مشارکت در پای صندوق‌ها را مشخص می‌کند و از سوی دیگر حل مشکلات اقتصادی نیز در این راستا مهم است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه در خصوص اولین لایحه رسیده به شورا گفت: تا پایان امسال فرصت داشتیم نسبت به گزارش قطعی حسابرسی سال ۱۴۰۱ شهرداری اظهار نظر کنیم و خوشبختانه امروز نیز در موعد مقرر تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

 کوتاهی شهرداری در وصول مطالبات

در ادامه این جلسه حسین حمزه‌لو پاک، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان نیز در زمینه لایحه ارسال گزارش قطعی حسابرسی سال ۱۴۰۱ شهرداری، گفت: این اقدام تلاش برای اصلاح و شفافیت فرآیند‌ها بوده است و شورای ششم تقریبا همه تفریغ‌های شورای پنجم را نیز بررسی کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه شورای شهر زنجان، در موعد مقرر تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

حمزه‌لو پاک افزود: اگر گزارش حسابرس در سال‌های قبل بررسی شود بندهای متعددی دارد اما با فرآیند طی شده روند رو به بهبود است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در‌آمد شهرداری در سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: بودجه مصوب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که با اصلاح متمم به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

حمزه‌لوپاک افزود: ایرادات موجود در گزارش حسابرسی در جلسات بررسی و برای اصلاح فرآیند تکالیفی برای شهرداری تعریف خواهد شد تا روند بهبود یابد.

عضو شورای شهر زنجان کامل نبودن دفاتر حساب مربوط به حساب ۱۰۰ را در گزارش حسابرسی متذکر شد و گفت: حدود ۸۶ مورد از املاک شهرداری زنجان هم سند ندارد هر چند تعداد این املاک در سال گذشته ۲۰۰ مورد بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در وصول مطالبات کوتاهی کرده است، ادامه داد: امیدوارم شهرداری در وصول این مطالبات بهتر عمل کند.

آثار تبلیغات از سطح شهر پاک شد

همچنین جلال کرمی دیگر عضو شورای شهر زنجان در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات نیروهای شهرداری بعد از پایان انتخابات برای پاکسازی بصری شهر گفت: این نیروها آثار تبلیغاتی موجود در سطح شهر را پاکسازی کردند.

عضو شورای شهر زنجان افزود: در این رابطه ۲۲ هزار از جداول شهری، ۷۲۰ تابلوی راهنمایی و رانندگی و ۷ هزار پوستر آویزان بوده است که پاکسازی شده است‌‌.

وی تاکید کرد: باید از اقدامات انجام شده توسط نیروهای شهرداری برای پاکسازی سطح شهر تقدیر شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتبلیغاتشوراپاکبان
sedayezanjannews.ir/nx11466


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»