کد خبر: 11484
1402/12/20 - 9:5


صدای زنجان از آخرین وضعیت پروژه سبزه‌میدان و علل تعلل در واگذاری مغازه‌های آن گزارش می‌دهد؛

طرح انتظار!

شهروندان: تعلل شهرداری و میراث فرهنگی در واگذاری مغازه‌های سبزه میدان توجیه ندارد/ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان: دوبار برای جذب سرمایه‌گذار فعال برای واگذاری مغازه‌های سبزه میدان داده شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  سمیه محرمی: در حالی که تعلل در واگذاری مغازههای سبزه میدان مورد انتقاد بسیاری از شهروندان قرار دارد و معتقد هستند این تعلل به نحوی فرصتسوزی است، این بار موضوع صدای مسئولان را نیز درآورده و طالب عضو شورای شهر زنجان میگوید: اگر خودمان یک مغازه داشته باشیم بعید میدانم یک ماه هم تعطیل میکردیم و ما همچنان منتظر هستیم که آیا با میراث فرهنگی ایران کوچک را خواهیم ساخت یا نه! این در حالی است که مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تاکید دارد: دو بار برای جذب سرمایهگذار فعال برای واگذاری مغازههای سبزه میدان داده شده است و در حال مذاکره با شرکت مادر تخصصی هستیم،

دیگر همه زنجانیها پروژه سبزه میدان را به خاطر تاخیر در ساختش و  طولانی شدن پروسه تحویل آن به شهروندان به خوبی میشناسند، پروژهای که از روز اول که در مورد ساخت آن صحبت شد حواشی و نگرانیهای خاص به خودش را داشت و طرح در میانه راه کوچک شد تا شاید زودتر به نتیجه برسد، بهرهبرداری رسمی این پروژه در سال گذشته این نوید را به مردم داد که این طرح به زودی به پایان خواهد رسید و مردم و شهروندان میتوانند از آن استفاده کنند اما گویا افتتاح بخش عمرانی این پروژه صرفاً به معنای پایان طرح نبود چرا که پس از تکمیل آن، تحویل مغازههای سبزهمیدان این بار برای مردم سئوال برانگیز شد و حتی در برخی موارد صدای مسئولان را نیز درآورد به نحوی که در یکی از  جلسات شورای شهر زنجان مهدی طالب عضو شورای شهر زنجان با گلایه از عدم واگذاری مغازههای پروژه سبز میدان با بیان اینکه مغازههای سبزهمیدان در یک سال گذشته بلااستفاده مانده است، اضافه میکند: 60 مغازه در این منطقه خالی مانده در حالیکه اگر خودمان یک مغازه داشته باشیم بعید میدانم یک ماه هم تعطیل میکردیم و ما همچنان منتظر هستیم که آیا با میراث فرهنگی ایران کوچک را خواهیم ساخت یا نه!

   این پروژه برای ما زنجانیها نماد  انتظار شده است

یک شهروند زنجانی در گفتوگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه شهر زنجان در انجام فعالیتهای عمرانی و اقتصادی با تعلل اقدام میکند، میگوید: چرا باید یک سال مغازههای واحدهای سبز میدان خالی بماند و از فرصت جذب مشتری و گردشگر عقب بماند.

فاطمه با اشاره به اینکه زنجان مکان گردشگری و تفریحی کم دارد، ادامه میدهد: با این شرایط نباید از ظرفیت چنین مرکزی بیبهره ماند و آن را به زمان دیگری موکول کرد. وی با اشاره به اینکه شهروندان انتظار دارند این پروژه به عنوان یک بیتالمال به صورت درست مورد بهرهبرداری و استفاده قرار گیرد، میافزاید: بهترین راهکار این است که این پروژه در اولین فرصت تحویل علاقهمندان داده شود و خون در رگهای سبز میدان به جریان بیفتد.

شهروند با اشاره به اینکه کار تا حدودی خوب پیش رفته است و نباید منتظر ماند و پروژه را معطل نگه داشت، عنوان میکند: نباید منتظر بمانیم که شرایط خوب شود و اقدام کنیم بلکه باید شرایط را برای اتفاقات فراهم کنیم.

   واگذاری مغازهها به شرکت دارای صلاحیت

جانمایی آلمان ملیله در این پروژه موجب شد بار دیگر توجهها به سمت این پروژه کشیده شود و نحوه تحویل مغازههای سبزهمیدان به متقاضیان مورد پرسش قرار گیرد.

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان با اشاره به اینکه المان ملیله در نقطه ثقل گردشگری شهر زنجان یعنی سبزهمیدان نصب شده است، اضافه میکند: این المان 600 کیلوگرم وزن و پنج متر ارتفاع و 70 هزار نقطه جوش دارد و باغی هم در این منطقه به همین نام باغراه ملیله احداث خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت مغازههای سبزهمیدان و لزوم رونق بخشی به این منطقه میگوید: قرار است این منطقه نقطه ثقل گردشگری باشد که میشود آن را به صنفهای مختلف واگذار کرد، ولی در آن صورت پایدار نخواهد بود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در صدد واگذاری اداره این مغازهها به شرکت دارای صلاحیت فعالیت در این حوزه هستیم، عنوان میکند: اقداماتی از جمله برگزاری مزایده واگذاری هم انجام شده و اخیرا یک شرکت ملی گردشگری پای کار آمده است.

   سبزهمیدان باید هاب گردشگری شود

سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در این زمینه در  پاسخ به سئوال صدای زنجان  با اشاره به اینکه مغازههای سبزهمیدان با 30 هزار مغازه دیگر زنجان نباید یکسان دیده شوند، اظهار میکند: این مغازهها باید هاب گردشگری تعریف و به محل جمع صنایع دستی و سوغات، خوراک و بهانه جذب گردشگری تبدیل شود.

صفوی با تاکید بر اینکه دوبار برای جذب سرمایهگذار فعال در حوزه صنایع دستی فراخوان داده شده و در حال مذاکره با شرکت مادر تخصصی هستیم، عنوان کرد: فعالان این حوزه باید ذیصلاحیت این بخش باشند.

وی افزود: 60 مغازه سبزهمیدان زنجان هاب گردشگری این منطقه محسوب میشود و نقطه قوت آن نوع بهرهبرداری و کاربری آن است.

حال باید منتظر ماند و دید چند بهار و تابستان دیگر باید فرصت گردشگری و بهرهبرداری از این طرح باید بسوزد تا مسئولان رضایت داده و با برنامهریزی موجب به راه افتادن این مرکز تجاری و ایجاد رونق و نشاط و شادابی در منطقه شوند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانسبزه میدانگردشگریمیراث فرهنگی
sedayezanjannews.ir/nx11484


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»