کد خبر: 11488
1402/12/20 - 15:14


دبیر کل جمعیت هلال احمر در سفر به زنجان:

بسیاری از خسران‌ها در کشور به علت ضعف در حوزه آموزش است

دبیر کل جمعیت هلال احمر در جریان سفر یک روزه به زنجان در روز 20 اسفندماه 1402 از پروژه عمرانی ابهر بازدید کرد، وی همچنین در جریان این سفر در مراسم افتتاح اتاق متاورس و آماده عملیات تیم‌های سحر حضور یافت

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: دبیر کل جمعیت هلال احمر در جریان سفر یک روزه به زنجان در روز 20 اسفندماه 1402  از پروژه عمرانی ابهر بازدید کرد، وی همچنین در جریان این سفر در مراسم افتتاح اتاق متاورس و آماده عملیات تیم‌های سحر حضور یافت.

توزیع بسته‌های معیشتی، افتتاح دستگاه تصفیه آب 10 هزار لیتری، بازدید از روند ارائه خدمات سلامت رایگان و افتتاح مدرسه امداد و نجات پایگاه شمال‌غرب از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه دبیر کل هلال احمر به زنجان بود.

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر در آیین افتتاح اتاق متاورس و اتاق آماده عملیات تیم‌های سحر اظهار کرد: باید بسترهای لازم برای آموزش، کمک به انسان‌ها و بشریت فراهم باشد.

بستر جدید آموزش را جمعیت هلال‌احمر از طریق مدارس آغاز کرده است

سلیمانی افزود: متاورس(نمادرس) بازدید مجازی از حوادث و سوانح و از جالب‌ترین تجربه در آموزش عملی برای آمادگی در برابر مخاطرات و امدادرسانی است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: امروزه هر اندازه آموزش توسعه باید تاب‌آوری جامعه ارتقا می‌یابد و شاهد خسارت جانی و مالی ناشی از حوادث و بلایا در کشور خواهیم بود.

سلیمانی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از خسران و خسارت در کشور به علت ضعف در حوزه آموزش است که باید بسترهای لازم برای این مهم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بستر جدید آموزش را جمعیت هلال‌احمر از طریق دانش‌آموزان، نوجوانان و مدارس آغاز کرده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: امروزه برای تقویت آموزش حرفه‌ای، پیشرفته و بروز نیاز داریم که باید بومی‌سازی شود.

سلیمانی ابراز امیدواری کرد: جمعیت هلال احمر به موقعیتی برسد که تمام توان خود را معطوف در راستای خدمت به مردم و بشریت کند.

وی افزود: هراندازه از در راستای تجهیزات، علم و آموزش قوی باشیم برکات آن در جامعه نمایان می‌شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر به حوادث غزه اشاره کرد و ادامه داد: هراندازه فریادی از کنوانسیون ژنو داده می شود ولی هیچ دادرسی نیست بنابراین باید توان را بالابرد تا انسانیت و بشریت در امن و امان باشد.

گفتنی است؛ در این اتاق مجازی نمادرس با استفاده از عینک های سه بعدی واقعیت مجازی (VR)، دانش آموزان در شرایطی شبیه سیل یا زلزله واقعی قرار می‌گیرند و نحوه رویارویی با حوادث و مخاطرات از جمله پناهگیری و خروج اضطراری با رویکرد مانور زلزله و یا سیلاب را آموزش می‌بینند.

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش یک میلیارد تومانی توسط هلال احمر

همچنین در ادامه این سفر بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌های بی بضاعت در زنجان توزیع شد؛  علی منفرد معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه بازدید دبیر کل از آغاز اجرای پویش هلال رحمت افزود: در این پویش 800 بسته معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان در مناطق و محلات کم برخودار سطح استان توزیع خواهد شد.

وی ارزش این بسته‌های معیشتی یک میلیارد و 80 میلیون تومان بیان و اظهار کرد: این بسته‌ها شامل رب گوجه فرنگی، گوشت قرمز گرم، برنج، نمک، شکر، قند، چایی، البسه، حبوبات، تن ماهی و ماکارونی است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اقلام در میان خانواده‌های بی بضاعتی که زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیستند، توزیع می‌شود.

منفرد خاطرنشان کرد: این بسته‌های معیشتی با همکاری هلال احمر، آستان قدس رضوی و کمیته امداد استان تهیه شده است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانهلال احمرآموزشکمیته امداد
sedayezanjannews.ir/nx11488


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»