کد خبر: 11497
1402/12/21 - 16:10


رئیس پلیس راهور استان زنجان:

برای فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نیازمند همراهی هستیم

رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: برای فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نیازمند همراهی بخش‌های تاثیرگذار از جمله آموزش و پرورش و رسانه‌ها هستیم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: نشست فعالان حوزه فرهنگ ترافیک در زنجان همزمان با سراسر کشور به صورت وبینار روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

رئیس پلیس راهور استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی در کشور ما لنگ می‌زند، گفت: نتایج عدم آموزش، فوت  هزاران نفر در تصادفات کشور است که حتی یک نفر این آمار نیز زیاد است.

وی با بیان اینکه هر یک مورد فوتی در تصادفات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به کشور می‌زند گفت: هر مرگ موجب به چالش کشیده شدن یک خانواده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کل دنیا حل معضل ترافیک بر سه اصل مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات است، گفت: باید برای بخش انسانی، آموزش لازم در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش مرگ و میر  ناشی از حوادث باشیم.

رئیس پلیس راهور استان به مغفول ماندن آموزش به عنوان یکی از  اضلاع مثلث حل معضل ترافیک هم اشاره کرد و گفت: ۳۲ سازمان می‌توانند در بحث آموزش برای کاربران ترافیک نقش داشته باشند ولی چندان به آن توجه نشده است.

وی با بیان اینکه اجرای مقررات راهنمایی رانندگی به عنوان ضلع سوم مثلث ترافیکی است، گفت: اگر اضلاع مثلث ترافیکی با هم و هماهنگ عمل نکنند همیشه معضل خواهیم داشت.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه تعداد خودروهای استان بیش از ۶۰۰ هزار خودرو است، گفت: زنجانی‌ها ۴۵ هزار خودرو بیشتر از نرم کشوری دارند.

وی اظهار داشت: این آمار در طول ۱۰ سال اخیر رشد چند برابری داشته است بدون اینکه حتی یک متر به عرض خیابان در هسته مرکزی شهر اضافه شود.

اجرای قوانین سخت رانندگی در کشورهای موفق در حوزه ترافیک

سید پیمان شبیری رئیس اﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻫﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺠﺎﻥ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ترافیک موضوعی چند وجهی بوده و کنترل آن نیز نیازمند توجه و همراهی دستگاه‌های مختلف است، اظهار کرد: باید فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک را از سنین پایین آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم به دلیل افزایش خودرو، عدم توسعه خیابان‌های شهر و رانندگی ناایمن وضعیت ترافیک در شهر مناسب نیست، بیام کرد: این گره فقط با همراهی و همکاری گشوده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای قوانین سخت رانندگی در کشورهای موفق در حوزه ترافیک و کنترل سوانح جاده‌ای بیان می‌کند: در این کشورها در کنار هزینه بالای جریمه محدودیت‌هایی همچون سلب امتیاز رانندگی و ارجاع به روانشناس و روانپزشک اعمال می‌شود که موجب پر هزینه بودن تخلف در این کشورها شده است.

شبیری با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیک باید برنامه‌ریزی شده و مدیریت بار ترافیکی انجام شود، می‌گوید: برای نمونه باید تمرکززدایی از مرکز شهر اتفاق بیفتد، مردم مقررات را بیش از پیش رعایت کنند، ناوگان حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کند و پلیس قدرت بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

همچنین در پایان این جلسه از خبرنگاران دو رسانه صدای زنجان و موج رسا به عنوان فرهنگ یاران ترافیک تقدیر شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانترافیکفرهنگ سازیرانندگی
sedayezanjannews.ir/nx11497


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»