کد خبر: 11507
1402/12/22 - 14:11


در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان تصویب شد؛

نرخ حمل و نقل شهری زنجان افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و شورای اسلامی شهر زنجان: نرخ‌ها به طور متوسط ۳۳ درصد افزایش می‌یابد/رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان: افزایش ۳۲۰ میلیاردی بودجه با اصلاح متمم

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان در روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در سالن جلسات برگزار و در آن افزایش نرخ حمل و نقل عمومی تصویب شد

در ابتدای این جلسه مجید ناصحی مقدم رئیس شورای  شهر زنجان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: متاسفانه شرایط بسیار سختی در غزه حاکم است.

وی در ادامه با اشاره به روز ۲۵ اسفند و روز شهردار گفت: مقرر شد تا این روز در تقویم رسمی کشور ثبت شود و الگوی مناسبی باشد تا بتوان نگاهی به عملکرد شهرداران داشت.

ناصحی‌مقدم با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته شهردار زنجان زحمات زیادی در شهر زنجان متحمل شده است، گفت: وجود شهرداری تلاش‌گر یک توفیق برای شهر است.

وی در بخشی دیگر با اشاره به لایحه افزایش نرخ کرایه درون شهری گفت: سعی شد علاوه بر در نظر گرفتن تاکسی‌داران، مردم نیز تحت فشار قرار نگیرند.

افزایش ۳۲۰ میلیاردی بودجه با اصلاح متمم

حسین حمزه‌لو پاک، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان نیز در این جلسه در خصوص اصلاح متمم بودجه شهرداری اظهار کرد: اصلاح متمم بودجه شهرداری ۱۳ اسفند ارسال شد.

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان افزود: کمیسیون بودجه موارد مورد بررسی قرار گرفت و با جابه‌جایی‌های انجام شده بقیه موارد مورد تایید شورا قرار گرفت.

وی افزود: بودجه مصوب شهرداری توسط شورا ۲۶۱۹۰۴۹۷۰۰۰۰۰۰ میلیارد ریال بود که با اصلاح متمم به ۲۹۳۷۸۳۱۸۱۵۶۰۰۰ میلیارد ریال رسید.

حمزه‌لو پاک با اشاره به افزایش ۳۲۰ میلیارد ریالی بودجه با اصلاح متمم گفت: لوایحی که مجوز گرفته بود همه لحاظ شده است و در اصلاح متمم ۱۲ میلیارد تومان برای دیون بود و مورد تایید قرار گرفت.

کرایه حمل و نقل در زنجان تک نرخی می‌شود

همچنین سعید نجفی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص لایحه افزایش نرخ اتوبوس و تاکسی درون شهری اظهار کرد: لایحه‌ای بابت افزایش نرخ اتوبوس و تاکسی به شورا ارسال و در کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر زنجان افزود: در لایحه‌ای که شهرداری به شورا ارسال کرده بود سال قبل نرخ‌ها کارتی و نقدی متفاوت بود اما در سال پیشرو، کرایه‌ها تک نرخی می‌شود و کلا پرداخت کارتی خواهد بود.

وی با اشاره به جزئیات افزایش نرخ‌ها و با بیان اینکه کرایه‌ها به طور متوسط ۳۳ درصد افزایش می‌یابد، خاطر نشان کرد: از سال پیشرو افزایش نرخ‌ها در صورت تصویب کمیسیون تطبیق فرمانداری در سطح شهر قابل اجرا خواهد شد.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کند، گفت: شهرداری در این زمینه اجرای برنامه‌های مختلف را در دستور کار قرار داده است.

شهردار زنجان اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت‌های مردمی در حوزه های مختلف مدیریت شهری مانند ساماندهی ترافیک و درختکاری استفاده و برای عمران و آبادانی شهر تلاش کرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانشوراحمل و نقلکمیسیون برنامه
sedayezanjannews.ir/nx11507


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»