کد خبر: 11597
1403/01/26 - 12:53


در مسابقات سنگنوردی جام جهانی چین؛

دخترِ سرعتی ایران؛ رکورد شکست

«محیا دارابیان» سنگ‌نورد ملی‌پوش زنجانی در مسابقات جام جهانی سنگنوردی چین موفق شد با ثبت رکورد 7 ثانیه و 252 هزارم ثانیه، رکورد ماده سرعت بانوان ایران را که قبلا نیز با 7 ثانیه و 721 هزارم ثانیه به نام خودش بود، ارتقاء و بهبود بدهد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زنجان/ لیلا محمدی: «محیا دارابیان» سنگ‌نورد ملی‌پوش زنجانی در مسابقات جام جهانی سنگنوردی چین موفق شد با ثبت رکورد 7 ثانیه و 252 هزارم ثانیه، رکورد ماده سرعت بانوان ایران را که قبلا نیز با 7 ثانیه و 721 هزارم ثانیه به نام خودش بود، ارتقاء و بهبود بدهد.

مسابقات جام جهانی سنگنوردی از ۲۱ فروردین ماه در مواد لید و سرعت با حضور ۲۳۵ ورزشکار از ۳۷ کشور در ووجیانگ چین آغاز شد.

«محیا دارابیان» سنگ‌نورد ملی‌پوش در این مسابقات موفق شد با ثبت رکورد 7 ثانیه و 252 هزارم ثانیه، رکورد ماده سرعت بانوان ایران را که قبلا نیز با 7 ثانیه و 721 هزارم ثانیه به نام خودش بود، ارتقاء و بهبود بدهد.

البته دارابیان با کسب رتبه هفدهم، از صعود به مرحله نهایی این دوره از جام‌جهانی سنگ‌نوردی بازماند.

به گزارش صدای زنجان؛ محیا دارابیان زاده ۱۹ خرداد ۱۳۸۱ بوده و زنجانی است. او در سن ۱۳ سالگی موفق شد عنوان جوان‌ترین مدال‌آور تیم ملی بزرگسالان سنگ‌نوردی ایران را از آن خود کند.

 دارابیان بیش از ۵ مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا در کارنامه خود دارد. این مدال ها که در فاصله نسبتا کوتاهی توسط دارابیان به دست آمده است، نشان می دهد که او بدون شک یکی از استعدادهای برتر رشته سنگ نوردی در کشورمان است که می تواند در آینده به یکی از قهرمانان بین المللی این رشته تبدیل شود.

مربی محیا کسی نیست جز الناز رکابی، برجسته ترین چهره سنگ نوردی زنان ایران است. محیا دارابیان در مصاحبه‌ای در مورد مربی اش گفته بود: «مربی من الناز رکابی است و همیشه در مسابقات قهرمانی کشور، او اول است و من دوم. در هفته ۶ روز تمرین می‌کنم و باید قله های زیادی را فتح کنم.»

 دختران ورزشکار؛ لطیف، دوست‌داشتنی، مهربان و زحمتکش‌اند

جواد بازرگان، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن تقدیر از بانوان ورزشکار زنجان که در میادین بین‌المللی و جهانی خوش درخشیده‌اند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان همواره سعی کرده در راستای قدردانی از زحمات این عزیزان حمایت‌هایی را در حوزه تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب، حقوق و سایر حمایت‌های مادی در نظر بگیرد که تا حدودی موفق هم شده‌ایم که البته در آینده نیز برنامه‌های حمایتی در نظر خواهیم داشت.

وی با یادآوری کسب اولین مدال کاروان ایران توسط خانم‌ها جاور و نوروزی در مهرماه 1402 عنوان کرد: در ادامه رقابت های قایقرانی نوزدهمین دوره بازی های آسیایی مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ سنگین وزن در جایگاه دوم ایستادند و مدال نقره گرفتند. در این رقابت ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله گروهی در بین قایق های  قزاقستان، کره‌جنوبی، سریلانکا، ویتنام زمان ۷ دقیقه و ۹ ثانیه و ۲۹ صدم ثانیه را ثبت کرد و اول شد و به فینال A رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به برنامه‌های تجلیل این ارگان از هما خاتمی؛ مربی زنجانیِ تیم ملی قایقرانی روئینگ بانوان در کنار مدال‌آوران جهانی و برون مرزی استان در روزهای پیش رو به جایگاه ویژه بانوان پرداخت و عنوان کرد: تمامی ورزشکاران خانم و آقا برای رسیدن به موفقیت زحمات بی شماری کشیده‌اند که قابل تقدیر است اما به شخصه معتقدم دختران و بانوان ورزشکار با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارند؛ دشواری‌ها و سختی‌های بسیاری متحمل شده‌اند که ارزشمند است. این دختران ورزشکار؛ لطیف، دوست‌داشتنی، مهربان و زحمتکش‌اند و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان بر خود وظیفه می‌داند تا به وسع خود از این ورزشکاران حمایت کند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمحیا دارابیانسنگ نوردتیم ملی
sedayezanjannews.ir/nx11597


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»