کد خبر: 11621
1403/02/01 - 8:43


صدای زنجان از بلاتکلیفی چندین ساله ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده در خصوص زمین‌های شهرک گیشای ابهر گزارش می‌دهد؛

سرگردانی در زمین های «گیشا»

مدیرعامل هیئت مدیره عزل شده شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده: طبق قانون حرکت کرده‌ایم! مسئولان اداره تعاون، نمی‌خواهند اراضی «گیشا» سنددار شده و قطعه‌بندی شود/مدیرکل تعاون استان: شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده باید بگوید بر اساس کدام بند قانونی؛ در شهرستان دیگری، زمین خریداری کرده است؟ هر گونه انتقال حق وکالت اعضای فرهنگی به اعضای غیرفرهنگی مشکل قانونی دارد/ذی‌نفعان: هیئت مدیره عزل شده؛ «تخلف» نکرد؛ «ندانم کاری» کرد! اداره تعاون «تخلف»کرد که نظارت نکرد! امیدواریم با ورود دستگاه قضایی این قانون‌بازی‌ها هم تمام شود!/فرماندار خدابنده: مشکلات شرکت تعاونی مسکن خدابنده «کدخدامنشی» حل‌شدنی نیست؛ ذی‌نفعان حقوق خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  لیلا محمدی: اواخر دهه 90 تعدادی از اعضای فرهنگی خدابنده با اطلاعیه شرکت تعاونی مسکن خدابنده با پرداخت مبالغ خواسته شده؛ نسبت به خرید فیش زمین‌های شهرک گیشای ابهر اقدام کردند، گویا قرار بوده یکساله زمین‌ها سنددار و قطعه‌بندی شوند اما تا به امروز نه تنها تکلیفشان مشخص نشده بلکه مسئولان اداره کل تعاون استان زنجان می‌گویند: شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده باید بگوید بر اساس کدام بند قانونی؛ در شهرستان دیگری، زمین خریداری کرده است؟ از طرفی هر گونه انتقال «حق وکالت» اعضای فرهنگی به اعضای غیرفرهنگی مشکل قانونی دارد، ذی‌نفعان هم که معتقدند گیر قانون‌بازی برخی از اعضای هیئت مدیره‌ها و اداره تعاون افتاده‌اند، معتقدند: هیئت مدیره وقت؛ «تخلف» نکرده؛ بلکه «ندانم کاری» کرد! این اداره تعاون است «تخلف»کرده که به موقع نظارت نکرده است!

در حال حاضر یک هزار و ۳۰۸ شرکت تعاونی در استان زنجان فعالیت دارند.

مسئولان اداره کل تعاون استان زنجان می‌گویند: برخی تعاونی‌ها در استان زنجان در مراجع قضایی مشکلاتی دارند یا اینکه در داخل خود تعاونی ها مسائلی به وجود آمده است که در ستاد ساماندهی تلاش ها بر این این متمرکز شد تا این مشکلات حل و فصل شود. پیش از این اعضای برخی تعاونی های مشکل دار دست به تجمعاتی می زدند ولی اکنون مسائل این تعاونی ها در مسیر حل شدن قرار گرفته است.

اما یکی از اعضای شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به بلاتکلیفی اعضا از اواخر دهه 90 در خصوص سنددار شدن زمین‌های خریداری شده توسط این شرکت در شهرک گیشای ابهر می‌گوید: امیدواریم با ورود ارگان‌های قانونی، زمین‌های خریداری شده در ابهر قطعه بندی و تفکیک شود تا شاهد تبدیل فیش‌ها به زمین‌ شویم! متاسفانه طرفین بحث (هیئت مدیره عزل شده و اداره تعاون) هر دو بر اجرای قانون تاکید دارند که به نظرم با ورود دستگاه قضایی، این قانون‌بازی‌ها هم تمام می‌شود.

مسئولان اداره تعاون، نمی‌خواهند اراضی «گیشا» سنددار شده و قطعه‌بندی شود!

تقی مشایخی، مدیرعامل هیئت مدیره عزل شده شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان گیشای ابهر هم مدعی است: تعدادی از مسئولان ذیربط دولتی تمایلی برای تعیین تکلیف زمین‌های خریداری شده مربوط به ذی نفعان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده در شهرک گیشای ابهر ندارند و با وجود پیگیری‌های چندین ساله هیئت مدیره عزل شده، ان هم از مراجع قانونی؛ در سال‌های 1399 و 1400 چیزی به ثبت سند 6 دانگ زمین‌های مدنظر این شرکت در ابهر نمانده بود که به مرحله قطعه بندی و تفکیک و پایان بلاتکلیفی‌ها برسد که با سنگ‌اندازی‌های اداره تعاون این مهم متوقف شد.

مشایخی، فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش خدابنده استان زنجان که از سال 1388 به عنوان رئیس هیئت مدیره و از سال 1391 به عنوان مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده انتخاب شده است به صدای زنجان می‌گوید:  3 مورد پروژه موفق به تعداد 1650 قطعه زمین برای اعضای فرهنگی این شرکت واگذار شده و بخشی نیز در حال واگذاری است. این شرکت طبق روال قانونی جهت برگزاری مجمع و انتخابات هیئت مدیره در 5 اردیبهشت‌ماه 1402 آگهی دعوت به مجمع عمومی نوبت اول منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر کرد و همچنین بر اساس مقررات قانونی نوبت دوم را  را در 11 خردادماه  1402 در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد. بر اساس مقررات قانونی؛ نوبت دوم با حضور حدود 300 نفر از اعضای این شرکت در تاریخ 30 خردادماه 1402 نیز برگزار گردید.

طبق اظهارات مشایخی؛ طبق مهلت قانونی 5 روزه پس از انتشار روزنامه نوبت اول، اسناد و مدارک کاندیدای تصدی هیئت مدیره شرکت به اتاق تعاون استان زنجان تحویل شد که کمیسیون ماده 5 نیز طبق روال قانون صلاحیت نامزدهای کاندید شده را بررسی و طی نامه شماره 1402.155 مورخ 30 اردیبهشت ماه 1402 اعلام کرده است.

گفتنی است؛ مجمع نوبت دوم با استناد به این نامه و با حضور نمایندگان اداره کل تعاون استان زنجان و اداره تعاون شهرستان خدابنده برگزار شده است.

مشایخی در اظهارات قابل تامل می‌گوید: با اکثریت آرا در ترکیب قرار گرفته است. در 5 تیرماه 1402 جهت ثبت اعضای هیئت مدیره مراجعه کرده اما اداره تعاون از تائید اعضا جهت ثبت، استنکاف کرده و اعلام شده که صلاحیتم مورد تائید نیست. سؤال این جاست که چطور قبل از برگزاری مجمع در زمان مهلت قانونی و پس از بررسی و استعلام ار مراجع قانونی صلاحیتم مورد تائید بوده است اما پس از برگزاری مجمع و انتخابم به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره، صلاحیتم رد شده است؟

او مدعی است: برخی از مسئولان اداره کل تعاون استان زنجان از جایکاه و مقام خود سواستفاده کرده و به جای رسیدگی قانونی به مطالبات هیئت مدیره ، مغروضانه و بدون هیچ دلیل و مدرکی این اقدام نامتعارف را انجام داده‌اند! از طرفی ادارات متولی در زمینه برگزاری مجامع شرکت؛ آسیب اصلی و زیان جیران ناپذیر که متوجه اعضا خواهد بود، را به این شرکت وارد کرده‌اند که سبب نارضایتی اعضا و ذی‌نفعان شده است که هر گونه مسئولیتش بر عهده اداره کل تعاون خواهد بود.

مدیرعامل هیئت مدیره شرکت تعاونی فرهنگیان خدابنده قبلی با بیان اینکه واریزی‌های تمامی یک هزار نفر از اعضا و ذی‌نفعان موجود است، به بررسی‌های اخیر صورت گرفته در خصوص مباحث مالی و حساب‌های شخصی هیئت مدیره  اشاره کرده و می‌گوید: در این بررسی‎ها هیچ مغایرت مالی بین دریافتی و پرداختی‌های هیئت مدیره وجود نداشت.

هیئت مدیره عزل شده؛ «تخلف» نکرد؛ «ندانم کاری» کرد! اداره تعاون «تخلف»کرد که نظارت نکرد!

یکی از ذی‌نفعان فرهنگی که نامش نزد صدای زنجان محفوظ است، می‌گوید: حدود سال 1397-1398 بود که از طریق شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده به فرهنگیان شاغل در «بزینه رود»، «خدابنده» و «سجاس» اطلاع‌رسانی در خصوص فروش فیش های زمین در شهرستان ابهر صورت گرفت. حق عضویتی که پرداخت شده در حدود 400 الی 500 هزار تومان بود. گفته شد که قرار است 180 متر زمین به اعضا بدهند، تا جایی که به یاد دارم علاوه بر خدابنده؛ بخشی از فیش‌ها را نیز ابهری‌ها خریداری کردند. به ما وعده خرید زمین در بازه زمانی یکساله را داده بودند.

این فرهنگی با اشاره به اتمام زمان هیئت مدیره وقت و با توجه به شیوع کرونا اضافه می‌کند: در شرایط اضطراری و شیوع کرونا، امکان برگزاری انتخابات هیئت مدیره جدید شرکت تعاونی مسکن خدابنده نبود. پس از بلاتکلیفی حدود 3 ساله؛ اداره تعاون با استناد به قانون بر لزوم برگزاری انتخابات تاکید کرد، تعداد شرکت‌کننده‌گان در انتخابات نیز کم نبود و جلسه مربوطه با حضور نمایندگان اداره تعاون برگزار شد و اعضای هیئت مدیره نیز انتخاب شدند اما در اسفندماه 1402 هیئت مدیره انتخابی؛ از سوی اداره تعاون؛ عزل شدند.

این ذی‌نفع با اشاره به پیگیری‌های هیئت مدیره عزل شده و اقدامات مثبت آن‌ها در حل و فضل بخشی از زمین‌های دارای معارض اضافه می‌کند: با این وجود اداره تعاون که به نظر می‌رسد با یکی از مجریان هیئت مدیره شرکت مذکور، مشکل داشته باشد، مدارک را جهت ثبت در اداره شرکت‌ها تائید نکرد و ایراداتی را نیز وارد کرد. سؤالم این است، اگر حرف اداره تعاون درست است، چرا این شخص سال‌ها در ترکیب هیئت مدیره حضور داشته است؟ اگر این فرد بعدها دارای تخلف بوده است، چرا در انتخابات اخیر که نمایندکان اداره تعاون نیز حاضر بودند اجازه شرکت این فرد در انتخابات داده شد؟ چرا این اداره در این 10 سال اقدامی برای کنار گذاشتن این فرد نکرده و درست زمانی که هیئت مدیره عزل شده پس از پیگیری‌های مکرر، به تفکیک و قطعه‌بندی زمین که آرزوی تمامی اعضا و ذی‌نفعان است؛ نزدیک می‌شد، کنار گذاشته شد؟

این عضو شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده در خصوص برخی از اظهارات مسئولان ذیربط که معتقدند برخی از اعضای هیئت مدیره عزل شده دارای تخلفاتی بوده‌اند؛ ادامه می‌دهد: به شخصه این موضوع را «تخلف» نمی‌دانم و اسمش را «ندانم کاری» می‌گذارم، چرا که اداره تعاون به عنوان ناظر و مرجع رسیدگی در این سال‌ها باید آن قدر نظارتش دقیق می‌بود که کار به اینجا نکشد! به نظرم اگر مشکلاتی در خرید زمین برای خداینده‌ای‌ها آن هم خارج از محدوده شهرستان (خرید زمین در ابهر) بوده است، باید اداره تعاون همان سال ورود می‌کرد و تماشاچی نمی‌شد! به نظرم ذی نفعان و اعضای شرکت گیر هیئت‌ مدیره‌ها و اداره تعاون افتاده‌اند که امیدوارم یک مرجع ذی صلاح به خاطر مردم هم که شده؛ پیگیر حقوق آن‌ها شود.

اداره تعاون هیچ منفعتی از عزل و انتصاب هیئت مدیره‌ شرکت‌های تعاونی نمی‌برد 

و دغدغه‌اش اجرای قانون است

با این حال؛ طیب جعفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان صراحتا به صدای زنجان می‌گوید: چند وقتی از زمان پایان زمان به روی کار بودن هیئت مدیره قبلی سپری شده بود، فرصتی برای برگزاری انتخابات قانونی نیز داده شد اما متاسفانه به علت وارد بودن برخی ایرادات به انتخابات که قابل چشم پو.شی هم نبود؛ اساسا نتوانستیم برای ثبت به اداره ثبت شرکت‌های تعاونی ارجاع دهیم. نهایتا با تدبیری که رد سطح شهرستان اتفاق افتاده است؛ هیئت مدیره انتصابی انتخاب و موظف شده‌اند در چارچوب قانون، انتخباتت تعاونی را برگزار کنند تا هیئت مدیره جدید مستقر شوند. اعضای حاضر در هیئت مدیره قبلی نیز می‌توانند در صورت تمایل در انتخابات پیش رو کاندید شده و رد صورت محرز بودن شرایط مشکلی برای شرکت در انتخابات نخواهند داشت. این انتخابات نیز باید طی ماه‌های پیش رو برگزار شود.

به گفته مدیرکل تعاون استان زنجان؛ در حال حاضر هیئت مدیره انتصابی اعضا و ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده را پالایش می‌کنند تا افراد دارای شرایط برای شرکت در انتخابات و رای‌دهندگان (کاندیدا و افراد دارای حق رای) را استخراج کنند تا زمینه برای برگزاری انتخابات مهیا شود. پس از ان هیئت مدیره جدید موظف به پیگیری حقوقی مشکلات مربوط به زمین و سایر موارد از طریق مراجع قانونی می‌شود.

جعفری هر گونه منفعت اداره تعاون شهرستان خدابنده و اداره کل تعاون استان زنجان از کنار گذاشتن هیئت مدیره قبلی و به روی کار آمدن هیئت مدیره انتصابی را رد کرده و می‌گوید: اداره تعاون هیچ منفعتی از عزل و انتصاب هیئت مدیره‌ شرکت‌های تعاونی نمی‌برد و دغدغه‌اش اجرای قانون است. آخرین جلسه برگزار شده در دفتر فرماندار خدابنده بوده است و مفاد گفت‌وگوی مطرح شده نیز متفاوت از اظهارات برخی از متولیان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده بوده است. تاکید می‌کنم هیئت مدیره انتصابی با هماهنگی دستگاه نظارتی شروع به کار کرده‌اند و در حال طی کردن فرآیند برگزاری انتخابات هیئت مدیره جدید شرکت هستند.

عجله در عزل هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده برای چه بود؟

اما تقی مشایخی، عضو هیئت مدیره عزل شده شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده می‌گوید: هیئت مدیره انتصابی شرکت بدون اینکه هیئت مدیره قبلی در جریان بوده باشد، روی کار امده است. اگر ادعای تخلف هیئت مدیره عزل شده نیز بود باید مجمع فوق العاده برگزار می‌شد و پس از بررسی مدارک و مستندات؛ هیئت مدیره بر اساس مصوبه مجمع فوق العاده و با بررسی اداره تعاون و با رای دادگاه صالحه، هیئت مدیره مذکور عزل و هیئت مدیره انتصابی روی کار می‌آمد اما متاسفانه اداره تعاون این اقدام را بدون اطلاع یک هزار ذی نفع و عضو شرکت، انجام داد.

مشایخی با اشاره به اینکه هیئت مدیره بدون دریافت اخطاریه و ناگهانی، عزل و کنار گذاشته شده اند، بر لزوم پیگیری حقوق هیئت مدیره عزل شده و تک تک ذی نفعان شرکت به علت توقف در روند پیگیری مطالبات آن‌ها به بهانه تعیین تکلیف انتخابات پیش رو تاکید می‌کند.

شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده باید بگوید بر اساس کدام بند قانونی؛ در شهرستان دیگری،

 زمین خریداری کرده است

طیب جعفری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: برخی از تعاونی های مشکل دار استان که عمده آنها در حوزه مسکن بودند، ‌سال ها دچار مشکلات و مسائلی بودند که با برنامه ریزی صورت گرفته خیلی از آنها حل و فصل شد. خوشبختانه طی ۲ سال گذشته با تشکیل ستاد ساماندهی تعاونی های مهم و مشکل دار استان، پیگیری مشکلات این تعاونی ها به صورت فرا دستگاهی در استان در دستور کار قرا گرفت که تاکنون نتایج خوبی در پی داشته است.

وی در خصوص سنگ اندازی این اداره در انجام وظیفه قانونی هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده عنوان می‌کند: سازوکارهای شرکت‌های تعاونی استان زنجان به صورت «شکلی» از سوی اداره تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد به این معنی که اگر زمان برگزاری انتخابات شرکت‌ها دیر شده باشد یا در خصوص صحت انتخابات موردی باشد، اداره تعاون و اتاق تعاون ورود می‌کنند که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است. در مورد تعیین تکلیف اراضی خارج از محدوده که تعدادی از تعاونی‌ها با آن سرو کار دارند، توسط حوره عمرانی؛ مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مورد شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده نیز باید صراحتا بگویم که این تعاونی به لحاظ شکلی مشکلاتی دارد و در بازه زمانی، زمینی خارج از محدوده تعریف شده تعاونی، خریداری کرده است که اولا تعیین تکلیف این اراضی حتی کسانی که در آن موقع این فیش‌ها را خریداری کرده‌اند؛ نمی‌دانستند که تا این حد سخت و دشوار خواهد بود.

جعفری ادامه می‌دهد: صرف نظر از این که «خرید زمین» قانونی بوده است یا خیر که اداره تعاون «گزارش دهنده» و «پیگیری کننده» است و مرجع تشخیص نیست و دستگاه قضایی باید این موضوع را بررسی کند که البته به این مورد ورود نیز کرده‌اند. شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده که در شهرستان دیگری نسبت به خرید اقدام کرده است برای رفع این مشکل باید یکسری راه‌های قانونی را طی کند که نیازمند بررسی حقوقی است. البته اداره کل تعاون نیز با دیدگاه «حمایتی» و در راستای خدمت به ذی‌نفعان با این موضوع برخورد خواهد کرد هر چند اقدام کسانی که دست به این اقدام زده‌اند را تائید نمی‌کنیم اما به هر هر حال نگاه‌مان «حل مسئله» است و «مچ‌گیرانه» نیست و خوشبختانه دستگاه قضایی ورود کرده و در این زمینه تابع نظر سیستم قضایی هستیم.

هر گونه انتقال حق وکالت اعضای فرهنگی به اعضای غیرفرهنگی مشکل قانونی دارد

گفته می‎‌شود بخشی از فیش‌های شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده در خصوص زمین‌های شهرگ گیشای ابهر به افرادی غیر از فرهنگیان فروخته شده است.

طیب جعفری؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اساسنامه شرکت‌های تعاونی و ضوابط قانونی می‌گوید: شرکت تعاونی موظف به ارائه خدمات به اعضای خود است و خارج از آن «خلاف مقررات» است. طبق قانون بخش تعاون؛ وقتی قرار است انتخاباتی برگزار شود، اعضای دارای صلاحیت‌ برای «کاندید شدن» و «حق رای» پالایش می‌شوند و اعضایی که واحد یا زمین و امتیاز خود را فروخته‌اند، طبعا از حضور در انتخابات منع می‌شوند.

جعفری در پاسخ به اعضای غیرفرهنگیِ خریدار فیش‌های اراضی گیشای ابهر (اعضای شرکت تعاونی فرهنگیان مسکن خدابنده) که می‌گویند با حق وکالت فروشنده فیش‌ها؛ «حق رای» دارند، به صدای زنجان می‌گوید: عضو فرهنگی به عضو فرهنگی دیگر می‌تواند «حق وکالت» دهد و انتقال وکالت باید در این قالب باشد در غیر این صورت قابل قبول نیست. با توجه به اینکه چنین نواقصی (حق وکالت اعضای فرهنگی به اعضای غیرفرهنگی) در انتخابات قبلی بوده است؛ بدنه کارشناسی به این جمع بندی رسیده است که انتخباات برگزار شده؛ قابلیت ارجاع به اداره ثبت نداشته است.

مشکلات شرکت تعاونی مسکن خدابنده «کدخدامنشی» حل‌شدنی نیست؛ 

ذی‌نفعان حقوق خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند

جواد تاراسی، فرماندار خدابنده در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده در خصوص شهرک گیشای ابهر عنوان می‌کند: معارضین بسیاری احتمالا برای مالکیت این زمین‌ها ادعا خواهند کرد و برای رفع این مشکلات نیازمند ورود مرجع قانونی هستیم. در محدوده و یا خارج از محدوده بودن زمین‌های خریداری شده باید مورد بررسی قرار گیرد. از طرفی زمین‌ها «مشاع» است و مشخص نیست که زمین ذی‌نفعان دقیقا در کدام نقطه و موقعیت جغرافیایی زمین واقع شده است. شرکت تعاونی معتبر و دارای مجوز باید مسائلی از این دست را در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه پیگیری کند.

اعضا به تنهایی نمی‌توانند مشکلات مذکور را پیگیری کنند، باید یک تشکل قانونی نظیر شرکت تعاونی؛ این مسائل را بررسی کند.

از این رو جلسه تشکیل شد و مقرر شد شرکت تعاونی قانونی، جهت اقدامات مورد تاکید قانون، مشکلات ذی‌نفعان را مورد پیگیری قرار دهد. بر این اساس 5 نفر بر اساس سوابق گذشته در قالب هیئت مدیره انتصابی از سوی اداره تعاون انتخاب شدند. اگر افراد و اشخاص به این اقدام مسئولان اداره تعاون ایراداتی دارند و مدعی تخلف اداره مذکور هستند؛ از طریق مراجع قانونی و ذی‌صلاح (دستگاه قضایی و یا واحد بازرسی وزارت تعاون) می‌توانند، مسائل را پیگیری کنند.

تاراسی در پاسخ به سؤالی مبنی بر «عدم ورود به موقع متولیان و ناظران قانونی به موضوع وعده واگذاری زمین‌های گیشای ابهر به ذی‌نفعان و خرید و فروش فیش‌‌هایی که حتی موقعیت زمین‌ها مشخص نیست و به مرحله قطعه‌بندی نرسیده است و بنا به گفته ذی‌نفعان پروژه مذکور هچنان این فیش ها در حال خرید و فروش هستند. 

نشان از کوتاهی متولیان امر نمی‌تواند باشد؟»، به صدای زنجان می‌گوید: برخی از تعاونی‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند و همین الان نیز در حال خرید زمین هستند که باید دستگاه مربوطه و متولیان امر تدبیری بیاندیشند و از ابتدای کار، از این اقدام غیرقانونی و نامتعارف برخی از تعاونی‌ها ممانعت کنند. 

وی می گوید:باید قبول کنیم که برخی از شرکت‌های تعاونی دست به کلاهبرداری می‌زنند که باید اقدامات پیشگیرانه برای این موضوع از سوی دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد. 

فرمانداری خدابنده نیز به موضوع بلاتکلیفی ذی‌نفعان شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده در خصوص زمین‌های شهرک گیشای ابهر ورود کرد و تنها راه حلی که پیشنهاد کرد این بود «اعضا برای پیگیری حق و حقوق خود به دستگاه ذی‌صلاح مراجعه کنند، چرا که مسائل حقوقی باید از مسیر قانونی پیگیری شود نه به صورت کدخدامنشی! که البته در ابتدا متولی و مرجع رسیدگی نیز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان است. 

فرماندار خدابنده تاکیید می کند:به عنوان شخص بی‌طرف که خود و نزدیکانش در هیچ یک از شرکت‌های تعاونی به ویژه شرکت تعاونی مسکن؛ حتی یک ریال منفعتی ندارند، تنها راه حلم همین بوده و هست.»

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتخلفزمین های گیشاشرکت تعاونی مسکن فرهنگیان
sedayezanjannews.ir/nx11621


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»