کد خبر: 11672
1403/02/10 - 9:18


صدای زنجان گلایه‌ها نسبت به اقدام مسئولان مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران در ایجاد چمن فوتبال برای رده‌ سنی پایه را بررسی می‌کند؛

حاشیه سبز!

برخی از ورزش دوستان زنجانی: با فنس‌کشی صورت گرفته؛ حالت استاندارد زمین چمن نیز از بین رفته است! درآمدزایی خوب است اما به چه قیمتی؟/رئیس مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران زنجان: زمین تقسیم بندی نشده؛ پشت دروازه؛ بخشی که همیشه خالی بوده، بهسازی و زمین چمن دیگری ایجاد می‌شود تا هم درآمدزایی شود و هم این زمین به مدارس فوتبالی با تمکن مالی پائین اختصاص یابد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  لیلا محمدی: تعدادی از فعالان ورزشی زنجان در تماس با صدای زنجان، از مسئولان ذیربط خواستند تا صراحتا پاسخ دهند که هدفشان از اقدامات صورت گرفته در ضلع جنوبی زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران و تقسیم‌بندی صورت گرفته زمین پشت دروازه که به نظر می‌رسد استاندارد آن نیز رعایت نشده است، چه بوده است؟ آیا به هر قیمتی باید درآمدزایی کنیم؟

مجموعه ورزشی کارگران شهرستان زنجان یکی از اولین مجموعه هایی است که با درآمدهای حاصل از ماده 154 قانون کار احداث شد.

براساس ماده 154 قانون کار کارگاه چنانچه بالای 150 نفر باشد مسئول ورزش موظف به ارائه برنامه مدون ورزشی میباشد . ماده 154 قانون کار اعلام میدارد چنانچه کارگاه بالای 400 نیروی کار داشته باشد باید حتما محیطی جهت ورزش کارگران فراهم آورد.

چرا زمین پشت دروازه چمن مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران زنجان تقسیم‌بندی شده است؟

مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران زنجان در سال 1367 در بزرگراه 22 بهمن جنب مجموعه ورزشی انقلاب احداث شده و شامل سالن ورزشی چند منظوره ، چمن مصنوعی ، چمن طبیعی ، پیست دو میدانی، استخر، جکوزی، سالن بدنسازی، سالن تیر اندازی، سالن تنیس روی میز است.

فاز نخست که شامل چمن ، پیست دو میدانی ، سکوی تماشاچیان و جایگاه در سال 1371 به بهره برداری رسید .

فاز دوم سالن چند منظوره مجموعه ورزش در سال 1377 به بهره برداری رسید.

گفته می‌شود؛ فاز سوم استخر مجموعه تفریحی ورزشی در سال 1382 به بهره برداری رسید و به دنبال آن سایر فضاها؛ استخر کودک، سالن بدنسازی ، سالن تیر اندازی ، سالن تنیس روی میز نیز به مجموعه تفریحی ورزشی کارگران زنجان اضافه شده است.

یکی از فعالان ورزشی در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به تقسیم بندی زمین اطراف چمن مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران زنجان می‌گوید: زمین پشت دوازه چمن کارگران با فنس جدا و حالت استاندارد چمن از بین رفته است، مسئولان ذیربط پاسخ دهند که این اقدام را با چه هدفی انجام داده‌اند؟

 می‌خواهیم زمین دیگری برای رده‌های سنی پایه؛ اختصاص دهیم؛ 

استاندارد زمین بازی و سایز و ابعاد آن نیز کاملا محفوظ است

سیدمهدی صفوی، رئیس مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان ابتدا به صدای زنجان می‌گوید: مجموعه ورزشی کارگران زنجان؛ کاملا خودگردان است و به لحاظ مالی هیچ اعتبار دولتی تخصیص داده نمی‌شود و در قالب هیئت اجرایی ذیل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اداره می‌شود. در ابتدای حضورم در این ترکیب، اقدام به پرداخت بدهی‌های انباشته شده مربوط به گذشته کردیم، در آن زمان از ظرفیت چمن مجموعه بهره برده نمی‌شد.

صفوی یادآور می‌شود: اهالی فوتبال از ظرفیت این چمن که یکی از بهترین‌های استان زنجان به لحاظ کیفیت است، استفاده نمی‌کنند و از قدیم الایام در طول سال؛ فقط 2 ماه در تابستان (از تیرماه تا اوایل شهریورماه) در اختیار چند گروه از مدارس فوتبال (خردسالان) که کلاس‌های تابستانی برگزار می‌کنند؛ قرار می‌گرفته است و در قبال آن نیز، هزینه ناچیزی را که حتی هزینه مربوط به آبیاری چمن نمی‌شود نیز پرداخت می‌کنند.

رئیس مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان با اشاره به هزینه بالای نگهداری اماکن ورزشی و اهمیت آن عنوان می‌کند: این مهم علاوه بر تخصصی بودن؛ مستلزم صرف هزینه، وقت و انرژی مضاعف برای حفظ و نگهداری چمن، سالن و اماکن ورزشی است. در طول 12 ماه سال، از این چمن هیچ بهره‌ای برده نمی‌شود؛ به این معنی که هیچ مراجعه‌ای برای استفاده از چمن وجود ندارد وگرنه مسئولان مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان آمادگی کامل برای در اختیار گذاشتن این ظرفیت داشته و دارند. ما همواره آرزو داریم که تیم دسته یک فوتبال داشته باشیم و این چمن را در اختیارشان قرار داده و نگهداری از چمن و هزینه‌های را به دست اندرکاران این تیم قرار دهیم چرا که معتقدیم چنین ظرفیت‌هایی منجر به پیشرفت ورزش استان می‌شود اما متاسفانه چنین تیمی در زنجان وجود ندارد.

فنس‌کشی برای ایجاد زمین فوتبال با هدف درآمدزایی در راستای مرتفع کردن

 بخشی از مشکلات مجموعه ورزشی کارگران

صفوی با اشاره به مراجعه نزدیک به 2 هزار مراجعه‌کننده جهت استفاده از چمن مصنوعی، طبیعی و سالن چندمنظوره مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان در فصل تابستان عنوان می‌کند: زمین چمن به هیچ عنوان تقسیم یا قطعه بندی نشده و نخواهد شد. استاندارد زمین بازی و سایز و ابعاد آن نیز کاملا محفوظ است، فقط ضلع جنوبی چمن که با زمین فوتبال فاصله دارد را، به زمین دیگری برای رده‌های سنی پایه اختصاص خواهیم داد، این اقدام در راستای ارائه خدمت به ورزشکاران رده سنی پایه که در فصل تابستان از 6 الی 8 مدرسه فوتبال سطح شهر برای استفاده از زمین چمن در مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان حضور می‌یابند، صورت می‌گیرد.

وی اضافه می‌کند: مجریان؛ پشت دروازه؛ بخشی که همیشه خالی بوده است را بهسازی کرده و زمین چمن دیگری ایجاد کرده‌اند تا با درآمدزایی بخشی از مشکلات مجموعه را مرتفع و البته بخشی از مدارس فوتبال که تمکن مالی برای اجاره سانس در زمین بزرگتر را ندارند، را حل کرده و امکان استفاده از زمین در زمین چمن جدید را داشته باشند.

 درآمدزایی برای مجموعه ورزشی کارگران به چه قیمتی؟ 

متخصصان برای بررسی بیشتر در محل حاضر شوند!

دیگر شهروند زنجانی نیز به صدای زنجان می‌گوید: آن طور که شنیده‌ام؛ دست‌اندرکاران مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران زنجان با هدف درآمدزایی؛ دست به این کار زده‌اند، اما واقعا درآمدزایی به چه قیمتی؟

این فعال فوتبالی که نسبت به استاندارد زمین فوتبال ادعاهایی مطرح می‌کند از مسئولان و ناظران استانی می‌خواهد تا برای رفع شائبه‌ها و نگرانی‌ها در محل حضور یافته و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

خدمات مربوط به نگهداری چمن و اقدامات کنترلی را توسط متخصصان صورت می‌گیرد؛

 متولیان فوتبال استان زنجان به مدارس فوتبال رسیدگی کنند

سیدمهدی صفوی، رئیس مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان نیز در این مورد یادآور می‌شود: سالن و چمن مصنوعی و استخر این مجموعه از طریق مزایده به پیمانکار مربوطه برونسپاری شده است.

البته صفوی این را هم می‌گوید که تلاشش را برای بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه جهت استفاده مدارس فوتبال از زمین چمن می‌کند. حتی سال گذشته 2 مسابقه فوتبال پیشکسوتان برگزار شد.

 اولویت نخست و اصلی مجموعه ورزشی کارگران؛ خدمت به «کارگران» واحدهای تولیدی است

صفوی با اشاره به فراهم آوردن زمینه فعالیت برای نزدیک به 40 مجموعه تولیدی در مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان و بهره‌گیری از استخر ورزشی و سالن ورزشی عنوان می‌کند: رسالت مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان، در وهله نخست ارائه خدمات به مدارس فوتبال نیست و این مدارس ذیل اداره ورزش و جوانان استان زنجان و هیئت فوتبال استان زنجان هستند. خدمات تفریحی و ورزشی به جامعه کارگر است. ما موظفیم طبق اساسنامه مجموعه‌های ورزشی کارگری، ارائه خدمات به کارگران با هدف سلامت و صیانت از جسم و روان را در دستور کار قرار دهیم تا منجر به افزایش تولید و بهره‌وری نیروی کار شود. در این راستا وظیفه دارم نسبت به نگهداری از زمین چمن اقدامات کنترلی توسط فرد متخصص داشته باشم.

وی با بیان اینکه نگرانی برخی از فعالان در مدارس فوتبال سطح شهر زنجان نسبت به اقدامات صورت گرفته در مجموعه ورزشی و تفریحی کارگران شهرستان زنجان را درک نمی‌کند؛ با تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته در ضلع جنوبی زمین چمن این مجموعه به هیچ عنوان به منزله دخل و تصرف زمین بازی نبوده و زمین چمن نیز سر جای خود است، از متولیان فوتبال استان زنجان می‌خواهد تا به مدارس فوتبال رسیدگی داشته باشند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانمجموعه ورزشیفوتبالمجموعه کارگران
sedayezanjannews.ir/nx11672


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»