کد خبر: 11720
1403/02/18 - 11:34


مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

۴۴۶۹ تماس با اورژانس ۱۲۳ زنجان ثبت شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته چهار هزار و ۴۶۹ تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس استان برقرار شد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری، افکار و اقدام به خودکشی و دیگر موارد با کارشناسان تماس بگیرند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته چهار هزار و ۴۶۹ تماس با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس استان برقرار شد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری، افکار و اقدام به خودکشی و دیگر موارد با کارشناسان تماس بگیرند.

روح الله خدابنده لو افزود: پس از دریافت گزارش موارد کودک آزاری در خصوص آزار جنسی، عاطفی، روانی، غفلت، بهره کشی و خشونت های جسمی که منجر به آسیب و به خطر افتادن جان کودک می شود کارشناسان اورژانس اجتماعی برای انجام مداخلات تخصصی در محل حضور یافته و در صورت نیاز با در دست داشتن دستور قضایی اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.

این مسوول ادامه داد: خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی بوده که ساماندهی و زمینه سازی برای بازگشت به بستر خانواده سالم از مهمترین اهداف آن است.

وی اظهار داشت: در صورت امکان نداشتن بازگشت خانواده، فرد نیازمند به حمایت به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی یا سایر مراکز بهزیستی ارجاع داده خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پذیرش در این مراکز به 2 صورت سرپایی و یا نگهداری موقت است که به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق مراجع قضایی و انتظامی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری، افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی با شماره ۱۲۳ بهزیستی به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

به گفته این مسوول، همکاری و تعامل بین بخشی در کنار مشارکت و همراهی مردم راه موثر پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و آحاد مردم باید نسبت به کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی حساس بوده و در صورت مشاهده آن را به خط ۱۲۳ گزارش کنند.

خدابنده لو خاطرنشان کرد: هم اکنون برنامه اورژانس اجتماعی در پنج شهرستان و با ۶ خودرو، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را به عموم ارائه می کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناورژانس ۱۲۳آسیب های اجتماعیمشارکت و همراهی مردم
sedayezanjannews.ir/nx11720


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»