کد خبر: 11749
1403/02/22 - 15:19


جشنها و مراسمات دهه کرامت در امامزادگان و بقاع شاخص زنجان برگزار می شود

4 امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان زنجان 2 بقعه و امامزاده در شهرستان خدابنده ، 1 امامزاده در شهرستان طارم ، 1 امامزاده در شهرستان ایجرود و 3 امامزاده در شهرستان ابهر و در مجموع بیش 10 امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان جشنها و مراسمات دهه کرامت هستند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ حجت الاسلام سید موسی موسوی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با روابط عمومی این اداره گفت:

 4 امامزاده  و بقعه متبرکه در شهرستان زنجان 2 بقعه و امامزاده در شهرستان خدابنده ، 1 امامزاده در شهرستان طارم ، 1  امامزاده در شهرستان ایجرود و 3 امامزاده در شهرستان ابهر و در مجموع بیش 10 امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان جشنها و مراسمات دهه کرامت هستند . 

این جشنها به همت خادمین رسمی و افتخاری هیئت امنا ، ظرفیت گروهها و تشکلات مردمی و همکاری و هم افزایی فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادمیاران رضوی استان و اوقاف برگزار خواهد شد.

 امامزاده حضرت سید ابراهیم(ع) روز یکشنبه میزبان محفل شعر ترکی ارادت رضوی(ع) از سری برنامه های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی رضوی خواهد بود و خادمین امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) با پرچم متبرک در این امامزاده هم حضور خواهند یافت و روز دوشنبه جشن مادران و دختران به همت کمیته امداد ،کانونهای فرهنگی هنری مساجد و اوقاف امامزاده سید ابراهیم(ع) برگزار خواهد شد و مراسم روز ملی بزرگداشت امامزادگان به مناسبت پنجم ذی القعده نیز با برنامه های متنوع در این امامزاده عظیم الشان برگزار خواهد شد.

همچنین جشن بزرگ روز دختر همراه با برگزاری بزرگترین مسابقه کیک پزی ویژه  دختران 15 تا 25  سال پنج شنبه 20 اردیبهشت درحسینیه اعظم زنجان برگزار و به نفرات منتخب جوایزی اهدا شد.

 زینبیه اعظم زنجان روز جمعه 21 اردیبهشت و اولین روز دهه کرامت میزبان جشن دختران آفتاب و کاروان خادمین خواهر خورشید همراه با حضور پرچم متبرک حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و اجرای گروه سرود معراجی ها به همین مناسبت بود.

برنامه های دهه کرامت در امامزاده محمد(ع) روستای حاج سیران نیز برگزار خواهد شد.

 بقعه حضرت قیدار نبی(ع) شهرستان خدابنده در پنجمین روز دهه کرامت میزبان خادمیاران رضوی و پرچم متبرک رضوی(ع) همراه با محفل انس با قرآن و سخنرانی امام جمعه این شهرستان خواهد بود.

 جشن بزرگ روز دختر در هفتمین روز از این دهه در بقعه حضرت قیدار نبی(ع) برگزار خواهد شد و این بقعه میزبان خانم ها محیا و مهسا فیروزی دو خواهر نوجوان حافظ کل قرآن کریم خدابنده ای  همراه با تجلیل از قاریان و حافظان برجسته این شهرستان هستند.

 امامزاده سید ابراهیم(ع) سجاس نیز 26 اردیبهشت محل برگزاری مراسم جشن دهه کرامت ، همراه با سخنرانی امام جمعه این شهر خواهد بود.

 در شب ولادت امام رضا(ع) جشن دهه کرامت در شهرستان ایجرود در مسجد روستای تاریخی گلابر با مشارکت امامزادگان شاخص این شهرستان همراه با مولودی خوانی و سخنرانی برگزار می شود 

در شهرستان ابهر امامزادگان اسماعیل(ع) ، یعقوب(ع) و زیدالکبیر این شهرستان  برگزار کننده  جشنهای ولادت حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) و برنامه های دهه کرامت هستند.

 تجلیل از دختران فعال در مسائل فرهنگی و اجتماعی و قرانی در سالن پیامبر اعظم(ع) شهرستان طارم با همکاری امامزادگان شاخص و سپاه ناحیه این شهرستان همراه با برگزاری  جشن دهه کرامت انجام  خواهد شد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاندهه کرامتجشنامامزاده
sedayezanjannews.ir/nx11749


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»