کد خبر: 11764
1403/02/24 - 9:21


مربی تیم ملی وزنه‌برداری از برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه ورزش قهرمانی در استان زنجان خبر داد؛

میله جادویی!

علی نصرتی: هیئت وزنه‌برداری استان زنجان طبق رویکرد فدراسیون؛ به دنبال سیاهی لشگر نیست و طبق اهدافش؛ تمامی ورودی‌های این رشته را به قهرمان تبدیل می‌کند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: مربیِ زنجانی تیم ملی وزنه‌برداری از برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه ورزش قهرمانی در استان زنجان خبر داد و اعلام کرد: با برنامه‌ریزی و دلسوزی مربیان و دست‌اندرکاران این رشته در استان زنجان؛ از سد بی‌پولی عبور کرده و با روحیه از خودگذشتگی برای توسعه ورزش قهرمانی در رشته وزنه‌برداری گام‌های طلایی برداشته شده است که همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

نبود اسپانسر مشکلات اغلب ورزشکاران و هیئت‌های مختلف ورزشی استان زنجان و حتی کشور است اما علی نصرتی، مربی زنجانیِ تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان می‌گوید: با عشق و علاقه به این رشته ورزشی می‌توان وزنه‌های سنگین‌تر از بی‌پولی را بالای سر برد.

میله جادویی با وزنه‌های سبک و سنگین، تا حدی قدرتمند است که می‌تواند کل عضلات بدن را درگیر کند و به صدا درآورد. میله هالتر؛ میله‌ای بلند از جنس فولاد که در باشگاه‌ها بدنسازی همیشه پیدا می‌شود و به منظور انجام تمرینات قدرتی با وزنه طراحی شده است.

به دنبال سیاهی‌لشگر نیستیم!

نصرتی، مربی زنجانیِ تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان در خصوص وضعیت مالی هیئت وزنه برداری استان و تاثیر این مسئله بر قهرمان پروری می‌گوید: مشکلات مالی از ابتدای فعالیت هیئت‌های ورزشی وجود داشته است و هیئت وزنه برداری استان نیز از آن مستثنی نبوده است، دست‌اندرکاران هیئت و مربیان معتقدند که برای پیشبرد اهداف تبیین شده باید در وهله نخست، نیازهای مالی احصا و تامین شود. آنچه هیئت وزنه برداری را متفاوت‌تر کرده تعداد قهرمانان آن است؛ در برخی از هیئت‌ها تعداد ورزشکاران بسیار بیشتر از قهرمانان آن‌ها است اما رویکرد ما این بود که ورزشکاران را به سمت قهرمانی هدایت کنیم و به دنبال سیاهی لشگر نباشیم که خوشبختانه در این مسیر موفق هم بوده‌ایم.

این مربی زنجانی با بیان اینکه با دلسوزی و برنامه‌ریزی درست و صحیح هیئت وزنه برداری استان زنجان و البته از خودگذشتگی موفق شده‌ایم تا از سد مشکلات مالی نیز عبور کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر مشکلات مالی آنچنانی نداریم اما معتقدیم با توجه به افزایش ورزشکاران روز به روز به منابع مالی نیاز خواهیم داشت که باید طبق برنامه پیش برویم.

12 مدال افتخار وزنه‌برداری زنجان

رشته وزنه‌برداری از آن دست از رشته‌های المپیکی است که طرفداران خاص خود را در استان زنجان در بین مردان و زنان زنجانی دارد.

در شهرستان زنجان نزدیک به ۴۰ ورزشکار آقا و خانم در رشته وزنه‌برداری مشغول هستند و ۵ نفر در اردوی تیم ملی بزرگسالان بوده و یک نفر نوجوان نیز به اردوی تیم ملی دعوت شده است. آمار وزنه‌برداران در کل استان زنجان نیز به ۵۲ نفر می‌رسد، البته لازم به ذکر است یکی از وزنه برداران از شهرستان خدابنده در تیم ملی جوانان حاضر است. با این اوصاف آقایان امیرعزیزی، حسین سلطانی، مهدی کرمی و الهه رزاقی بعلاوه حسین نجفی ۵ ورزشکار وزنه‌بردار شاخص زنجانی در عرصه ملی هستند.

علی نصرتی، مربی زنجانیِ تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان که تربیت قهرمانانی همچون حسین سلطانی، مهدی کرمی، امیر عزیزی و الهه رزاقی را در کارنامه مربیگری خود دارد در خصوص وضعیت وزنه‌برداری استان زنجان به صدای زنجان می‌گوید: وزنه‌برداری از رشته‌های المپیکی محسوب می‌شود و جزو رشته‌های برتر کشور است که رشد و پیشرفت در آن مستلزم زمان و تلاش مستمری است. برای رسیدن زنجان به جایگاه فعلی، تلاش‌های بسیاری برای آماده‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز از سوی پیشکسوتان، مربیان و اعضای دلسوز در راس هیئت شده است.

نصرتی با بیان اینکه سال گذشته وزنه برداران شهرستان زنجان به ۶ نشان آسیایی دست یافتند، اضافه می‌کند: 3 مدال اوپن آسیا (ازبکستان) و 3 مدال نقره آسیا نیز توسط ورزشکارانی همچون حمیدرضا محمدی تنها کسب شد که در مجموع تعداد مدال‌های استان زنجان به 12 مورد رسید.

گفتنی است؛ حسین سلطانی، مهدی کرمی و امیر عزیزی سه وزنه بردار استان اردیبهشت سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی حضور یافتند که حسین سلطانی توانست ۲ طلا و یک نقره این مسابقات را به دست آورد.

الهه رزاقی بانوی وزنه بردار استان در بهمن ماه ۱۴۰۲ در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان، عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

به گفته مربی زنجانیِ تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان؛ استان زنجان در بخش کراسفیت هم عملکرد درخشانی داشته است و در جایگاه های برتر کشور قرار دارد.

حضور وزنه‌برداران زنجانی در مسابقات انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان و جوانان

نصرتی با اشاره به اینکه مسابقات انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان و جوانان تا ۲۵ اردیبهشت ماه در همدان در حال برگزاری است، ادامه می‌دهد: وزنه برداران استان زنجان در بخش مردان و زنان تلاش می کنند تا به عضویت تیم‌ ملی انتخاب شوند. مسابقات قهرمانی کشور در رده بزرگسالان نیز شهریورماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود که حکم انتخابی تیم ملی را دارد.

مربی زنجانیِ تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان با اشاره به ثبت رکوردهای متعدد از سوی ورزشکاران نوجوان و جوان دختر و پسر طی سالهای گذشته تا به امروز در سطح کشور عنوان می‌کند: فدراسیون به دنبال ارتقای کمیت و کیفیت وزنه‌برداری است از این رو نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان و راه‌اندازی کارگاه‌های دانش افزایی اقدامات مثبتی انجام داده است که نتیجه و خروجی وضعیت وزنه برداری قطعا با 4 سال گذشته متفاوت خواهد بود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانورزشوزنه برداریتیم ملی
sedayezanjannews.ir/nx11764


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»