کد خبر: 11868
1403/03/06 - 8:35


مربی ووشو و عضو اسبق تیم‌های ملی کونگ‌فو، کیک‌بوکسینگ، ووشو و موی‌تای در گفت‌وگو با صدای زنجان از برخی نامهربانی‌ها گله کرد؛

دیگر از کسی انتظاری ندارم!

امیر اسماعیلی: همین که شاگردانم را در سکوی افتخار ببینم برایم کافی است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مربیان باشگاه ووشو به متراژ 100 متر در یکی از مناطق پائین شهر زنجان، شاگردان دختر و پسری را در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تربیت کرده‌اندکه خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان آماده می‌کنند، امیر اسماعیلی یکی از مربیان این باشگاه می‌گوید: با تمام نامهربانی‌هایی که به ووشو شده است؛ زنجان به چین ایران معروف است و مفتخر به این هستیم که این باشگاه به عنوان تیم چین ایران در مسابقات برون مرزی شرکت کند.

آبان ماه 1402 بود که ووشوی زنجان در هفدهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی کشور (سبک چانگ‌چوان) به میزبان شهر الوند قزوین؛ قهرمان مسابقات کشوری شد و تیم زنجان در دو بخش ساندا و تالو توانست با کسب بیشترین مدال نسبت به سایر تیم‌ها عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

ووشوکاران زنجانی اعزامی به این رقابت‌ها توانستند در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر الوند با کسب ۱۱ مدال طلا، ۷ نقره و ۱۰ برنز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

لزوم ساماندهی برنامه‌ها برای ارتقای ووشو

البته امیر اسماعیلی، عضو اسبق تیم‌های ملی کونگ‌فو، کیک‌بوکسینگ، ووشو و موی‌تای و مربی ووشو  در گفت‌وگو با صدای زنجان می‌گوید: با وجود ورزشکاران مستعد و تلاش مربیان لقب «چین ایران» را گرفته اما واقعیت این است که به علت مشکلات مالی که بخش اعظمی از آن به عدم حمایت مسئولان و برنامه‌ریزان برمی‌گردد، در وضعیت نابسامانی قرار دارد و در بحث حمایت جزو استان‌های آخر محسوب می‌شود!

اسماعیلی ادامه می‌دهد: سال ۹۰-۸۹ بود که تصمیم گرفتم وارد رشته «ووشو» شوم چرا که در رشته‌های ورزشی «کیک‌بوکس» و « کونک‌فو» با وجود کسب مدال‌های طلا و نقره در سطح مسابقات بین‌المللی چیزی عایدم نشده بود!

اسماعیلی سال ۹۱ ورزش ووشو را با امید و آرزو آغاز کرد تا شاید بتواند به اهدافی که داشت نزدیک‌تر شود. همتش آنقدر بالا بود که در سالی که این رشته را آغاز کرد توانست در مسابقات کشوری، مقام دوم را کسب کند.

در سال ۹۲ در مسابقات انتخابی آسیایی «اینچوان» در ردیف نخست قرار گرفت اما به علت پاره‌گی رباط صلیبی از حضور در این دوره از بازی‌ها جا ماند.

این ورزشکار در سال ۹۶ در مسابقات کاپ جهانی ووشوی ارمنستان که همه ساله برگزار می‌شود با حضور در سکوی مبارزه با اقتدار در جایگاه نخست ایستاد.

عدم برنامه‌ریزی مسئولان باعث شده است بسیاری از ورزشكاران این رشته ریزش كنند و انگیزه ادامه دادن آن را نداشته باشند. استعدادهای زنجانی‌ها در این رشته زیاد است اما وقتی حمایتی در كار نباشد شكوفا نمی‌شود.

اسماعیلی،  عضو اسبق تیم‌های ملی کونگ‌فو، کیک‌بوکسینگ، ووشو و موی‌تای؛ شاید از معدود ورزشکارانی باشد که در کارنامه خود به صورت رسمی از چهار فدراسیون به مسابقات برون‌مرزی اعزام و صاحب مدال نیز شده باشد.

دیگر از کسی انتظاری ندارم!

این مربی ضمن گلایه از برخی از مسئولان ذیربط معتقد است: مسئولان ما ورزشکاران را فقط برای دوران افتخارآفرینی می‌خواهند، با توجه به تجربه‌ای که در عرصه ورزش دارم؛  دیگر از کسی انتظاری ندارم و همین که شاگردانم را در سکوی افتخار ببینم برایم کافی است، به نظرم این سبک زندگی  یعنی انتظار نداشتن از کسی، برایم بهتر است تا بتوانم به اهدافم که تربیت ووشوکاری که بتواند در میادین ورزشی داخل و خارج کشور در سکوی افتخار قرار گیرد، برسم. با این وجود برای ارتقای بیش از پیش ووشوی ورزشکاران دوستدار ووشو باید بیش از این زحمت کشید چرا که ووشو، حقش بیشتر از این‌هاست!

مربیان باشگاه 100 متری ووشو در یکی از مناطق پائین شهر زنجان شاگردان دختر و پسری را در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تربیت کرده که خود را برای حضور در انتخابی مسابقات قهرمانی آسیا و جهان آماده می‌کنند، امیر اسماعیلی که یکی از مربیان این باشگاه می‌گوید: با تمام نامهربانی‌هایی که به ووشو شده است؛ زنجان به چین ایران معروف است و مفتخر به این هستیم که این باشگاه به عنوان تیم چین ایران در مسابقات برون مرزی شرکت خواهد کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه این باشگاه 100 متری در رده نوجوانان و جوانان و بزرگسالان قهرمان مسابقات ووشوی استان شده و به تیم ایران نیز معروف است، اضافه می‌کند:  ووشوکاران این باشگاه 6 طلا در رده جوانان و 4 مدال طلا  در رده سنی بزرگسالان کسب کرده و قهرمان استان زنجان شده است. این تیم معروف به تیم ایران است و ووشوکاران منتخب به مسابقات انتخابی قهرمانی آسیایی که در شهر ماکائو برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند. اواخر خردادماه نیز ووشوکاران دختر و پسر مسابقات جوانان جهان در برونئی‌ اعزام می‌شوند که حضور بازیکنان زنجانی در ترکیب تیم ایران برای زنجان و زنجانی افتخار است.

این مربی با بیان اینکه جوانان مستعد به خوبی راه و مسیر پیشرفت را می‌دانند از مسئولان ورزشی می‌خواهد تا به جوانان کمی بها دهند.

اسماعیلی با اشاره به مسیرهای پرپیچ و خم پیشرفت برای ورزشکاران حرفه‌ای می‌گوید: به نظرم وقتی ورزشکاری این مسیر را به عنوان حرفه و شغل انتخاب کرده و برای رسیدن به مدارج بالاتر از جان و دل مایه می‌گذارد، لایق حمایت مسئولان ورزشی است که امیدوارم مسئولین امر برای رشد و تعالی رشته‌های ورزشی از جمله ووشو، برنامه‌ریزی داشته باشند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانورزشکارانورزش رزمیتیم ملی
sedayezanjannews.ir/nx11868


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»