کد خبر: 1203
1398/05/26 - 0:6


در نشست خبری انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس مطرح شد:

پیش‌بینی وجود 3 هزار مبتلا به ام.اس در زنجان

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام.اس( امید) زنجان گفت: در ابتدای کار حتی تامین هزینه اجازه دفتر هم برای این انجمن مقدور نبود اما طی ۹ سال با همراهی خیرین توانسته‌ایم گام‌های بزرگی در راستای حمایت از این بیماران برداریم

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام.اس( امید) زنجان با اشاره به اینکه این انجمن در ابتدا به صورت هیئت امنایی با هفت عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در ابتدای کار حتی تامین هزینه اجازه دفتر هم برای این انجمن مقدور نبود اما طی ۹ سال با همراهی خیرین توانسته‌ایم گام‌های بزرگی در راستای حمایت از این بیماران برداریم.

جمال وثوق که در نشست خبری سخن می‌گفت، ادامه داد: برای کمک به فعالیت انجمن امید و به طور کلی تامین مالی این انجمن می‌توان از توزیع هزار و ۷۰۰ قلک در میان خیران و بنرهای مجالس ترحیم، قبض‌های ماهیانه و همچنین کمک‌های موردی بهره جست که خوشبختانه خیرین در این زمینه همواره به این انجمن کمک کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث این مجتمع تخصصی با هدف تاسیس یک پناهگاه برای این بیماران انجام شده است، اظهار کرد: در واقع این مرکز یک مرکز تخصصی ام.اس در شمالغرب کشور محسوب می‌شود که جهت آموزش، تحقیق و کمک به روند بهبود این بیماران پس از برگزاری 40 جلسه هیئت امنایی ساخته شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام.اس زنجان با تاکید بر رسالت خبرنگاران در شناساندن این بیماری به مردم، خاطرنشان کرد: با توجه به ناشناخته بودن این بیماری باید توجه داشت که عموم مردم بایستی نسبت به نشانی و علایم این بیماری آگاهی داشته باشند چرا که شناسایی این بیماری به بیماران مبتلا کمک شایان توجهی خواهد کرد.

 در ادامه محسن جاویدان، رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام.اس زنجان با اشاره به اینکه خبرنگاران به عنوان افراد جریان‌ساز، نقش مهمی در ارائه پیام‌ها به جامعه دارند، گفت: در یک نگاه می‌توان اذعان داشت که خبرنگاران پیام‌آوران جامعه هستند.

وی با بیان اینکه تنها خیرین در ساخت این مجتمع تخصصی نقش داشته‌اند و دولت ریالی هزینه نکرده است، افزود: این انجمن در حال حاضر از یک هزار بیمار حمایت می‌کند که همگی شناسایی و در این انجمن پرونده دارند.

جاویدان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از ابتلای 3 هزار نفر در سطح استان به بیماری ام.اس دارد، ادامه داد: برخی از بیماران به جهت ناشناخته بودن این بیماری هنوز از بیماری خود آگاهی ندارند و در کنار این بیماران، هستند بیمارانی که بنا به دلایل اجتماعی به انجمن مراجعه نمی‌کنند و خود پیگیر امور درمان خود هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن امید زنجان با تاکید بر اینکه زنجان بهشت خیرین در کشور  شناخته می‌شود، افزود: این انجمن تلاش دارد تا با حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام.اس استان گامی در جهت کمک به این بیماران بردارد و امید است با یاری و همراهی خیران موفق به پیشبرد اهداف حمایتی خود از بیماران شود.

وی با بیان اینکه انجمن امید در قالب 10 کمیته و واحد از بیماران مبتلا به ام.اس حمایت می‌کند، گفت: این حمایت‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که هیچ بیماری دغدغه تامین هزینه برای درمان بیمار خود را نداشته باشد، از این رو با گروه‌بندی بیماران در امور مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جاویدان اولویت نخست انجمن امید را درمان بیماران مبتلا به ام.اس دانست و ادامه داد: ورزش و رسیدگی به سایر امور هم در برنامه‌های این انجمن قرار دارد و برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت در حوزه پیشگیری تصریح کرد: واقعیت این است که این بیماری ناشناخته است ولی می‌توان با اقداماتی بیماری را کنترل و جلوی پیشرفت بیماری را گرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام.اس زنجان با بیان گفت که خانم‌ها بیشتر از آقایان به بیماری ام.اس مبتلا می‌شوند و 87 درصد از بیماران مورد حمایت انجمن هم خانم‌ها هستند.

در ادامه محمدرضا گنج‌خانی، مدیر اجرایی کمیته پزشکی انجمن امید زنجا، با اشاره به اینکه مبتلایان به این بیماری در انتقال پیام به برخی اندام‌های خود دچار مشکل هستند، گفت: بیماری ام.اس درمان قطعی ندارد و نحوه مواجهه با بیماری این بیماران بسته به نوع درگیری اندام‌ها متفاوت است، کما اینکه نوع داروهای مورد استفاده این بیماران هم متفاوت است.

وی با بیان اینکه چندین سال پیش همه بیماران مبتلا به ام.اس فقط با سه نوع دارو مورد درمان قرار می‌گرفتند، که با برخی از انواع بیماری‌ها سازگار نبود، تصریح کرد: در حال حاضر با پیشرفت‌های روی داده، در این حوزه، بیماران مبتلا به شرط پیگیری درمان خود می‌توانند فرزندآوری داشته باشند.

مدیر اجرایی کمیته پزشکی انجمن امید زنجان آمار بیماران مورد حمایت را یک هزار نفر اعلام کرد و گفت: 78  درصد این بیماران خانم‌ و ۲۲ درصد آقایان هستند و باید اذعان داشت که با وجود ناشناخته بودن علت این بیماری همواره سه چهارم مبتلایان به این بیماری را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه محتوای پرونده‌ بیماران در این انجمن محرمانه است، افزود: خدمات درمان به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود، ضمن اینکه آزمایشات مورد نیاز بیماران عضو انجمن نیز رایگان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به ام.اس داروهای مورد نیاز خود برای درمان را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، مگر اینکه بیمار اصرار به استفاده از داروهای خارجی و تقویتی داشته باشند.

گنج‌خانی افزود: این انجمن در تخصص‌های مختلف از جمله چشم‌پزشک و دندان‌پزشکی به بیماران خدمت ارائه می‌کند ضمن اینکه خدمات مورد نیاز در سایر تخصص‌ها از جمله مغز و اعصاب در کلینیک بیمارستان ولی‌عصر توسط پزشک معتمد انجمن به بیماران ارائه می‌شود.

در ادامه رباب عندلیبی، منشی هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام.اس زنجان با توصیه به افراد برای مراجعه در مراحل اولیه بیماری به پزشک و پیگیری درمان گفت: زمان مراجعه برای پیگیری درمان در کیفیت زندگی این بیماران نقش مهمی دارد و هر چه بیمار زودتر به پزشک مراجعه کند زودتر می‌تواند با بیماری خود کنار بیاید و اقدام به کنترل بیماری خود کند.

وی با تشریح نحوه فعالیت کمیته‌های 10 گانه انجمن امید افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته فرهنگی، ورزشی، امداد و رفاه، کمیته حقوقی، برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی، عمران و ... طراحی شده است که هر یک در موارد مختلفی به بیماران این انجمن خدمت‌رسانی می‌کنند.

در ادامه بهروز ادهمی، مسئول کمیته عمران انجمن امید با توصیه به مردم برای همراهی با انجمن تاکید کرد: مردم خود را جدا از مجموعه ندانند، چرا که این مجموعه متعلق به همه مردم استان است.

وی با بیان اینکه مجتمع تخصصی ام.اس، بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات ام.اس شمالغرب کشور است، اظهار کرد: احداث این مجتمع با همراهی همگانی از جمله ارگان‌های دولتی در مساحت و زیربنای 5 هزار متر مربع در چهار طبقه شامل استخر، درمانگاه و پالس درمانی، بخش اداری و در نهایت سوئیت طراحی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استخر این مجموعه یک استخر درمانی خواهد بود و علاوه بر اینکه بیماران مبتلا به ام.اس می‌توانند از آن بهره ببرند، معلولین و افراد کم‌توان جسمی نیز می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

وی افزود: در طبقه آخر نیز 10 سوئیت برای بیمارانی که از راه دور برای طی روند درمانی خود می‌آیند، تعبیه شده است که امید است با کمک خیرین بتوان هر چه سریع‌تر این مجموعه را  تکمیل و به اتمام رساند.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانانجمن حمایت از بیماران مبتلا به بیماری ام.اس زنجانجمال وثوقبهروز ادهمی
sedayezanjannews.ir/nx1203


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»