کد خبر: 12061
1403/03/29 - 10:38


دبیر هیات کبدی زنجان:

اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کبدی در زنجان آغاز شد

دبیر هیات کبدی زنجان گفت: اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کبدی بزرگسالان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا(۲۰۲۴ بانکوک) در این شهر آغاز شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  دبیر هیات کبدی زنجان گفت: اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کبدی بزرگسالان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا(۲۰۲۴ بانکوک) در این شهر آغاز شد.

غلامرضا بهرامی افزود: این اردوی آماده سازی از امروز آغاز به مدت ۱۰ روز در محل هتل پیام زنجان ادامه دارد.

وی افزود: در اولین دوره از اردوی تیم ملی ۳۸ بازیکن شاخص کشور از جمله "فاضل اتراچالی" و "محمد رضا شادلو "بازیکنان حال حاضر در لیگ هندوستان" حضور دارند که از اهمیت آن حکایت دارد.

این مسوول ادامه داد: سه بازیکن کبدی استان زنجان نیز در اردوی آماده سازی شرکت کرده اند و با توجه به پتاسیل های بالای آنان امیدواریم یکی از آنان تیم ملی را تا آخر همراهی کند.

دبیر هیات کبدی زنجان گفت: اردوی تیم ملی کبدی در ۱۰ مرحله برگزار خواهد شد که اولین دوره اردو به زنجان سپرده شده است.

بهرامی با بیان اینکه این اردو در چهار گام برگزار می شود افزود: گام اول معرفی کبدی به جامعه ورزشی استان است که در این خصوص تدابیری اندیشیده شده که از جمله آن تبلیغات محیطی در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: گام دیگر آمادگی تیم کبدی استان است تا در مسابقات کبدی جوانان در مردادماه قدرتمند ظاهر شود.

 «کبدی» یا «زو » به عنوان یک بازی و ورزش کم هزینه، جذاب و مهیج است که بیشترین طرفداران و قهرمانان را در کشورهای آسیایی از جمله ایران دارد به طوریکه در سال ۱۳۸۱ نیز مسابقات قهرمانی این رشته ورزشی برای اولین بار در آسیا برگزار و نخستین‌ بار در بازی‌های المپیک سال ۱۹۳۶ در برلین به عنوان یک رشته نمایشی اجرا شد.

این ورزش که در چهار سبک، استاندارد ۱۲ نفره، سالنی هفت نفره، ساحلی ۶ نفره و سرکل ۱۴ نفره با قوانین متفاوت برگزار می شود بیش‌تر در هند، پاکستان و ایران رواج دارد.

بازی کبدی دارای خطوطی در زمین و قوانینی خاص است که در طول بازی باید رعایت شود و داشتن مهارت واکنش سریع، آمادگی بدنی، چابکی، ظرفیت بالای ریه و سیستم تنفسی، انعطاف‌ بدنی، هماهنگی اعصاب و عضلات و توان بالای تصمیم‌گیری لازمه موفقیت در این رشته ورزشی است.
منبع:ایرنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانورزش کبدیتیم ملیکبدی بزرگسالان
sedayezanjannews.ir/nx12061


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»