کد خبر: 12114
1403/04/03 - 14:55


مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان در کنفرانس مطبوعاتی مطرح کرد؛

زندانیان نیمه‌آزاد در زنجان

186 زندانی دارای پابند الکترونیکی هستند/ هیچ مدیری در زندان زنجان حضور ندارد/زندان سفرآباد زنجان منتقل می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان شمار زندانیان نیمه آزادی را ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: این اقدام برای اولین بار در استان با همکاری مراجع قضایی اجرا شد که یکی از مجازات‌های جایگزین حبس در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی است، این دسته از زندانی ها می‌توانند از صبح تا غروب در بیرون از زندان باشند اما باید شب به زندان بازگردند.

نشست خبری حجت‌الاسلام حسین بنیادی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان با اصحاب رسانه روز سوم تیرماه سال 1403 برگزار شد، و در این نشست به پرسش خبرنگاران پاسخ داده شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد تعداد زندانیان سیاسی حاضر در زندان زنجان با اشاره به اینکه در زنجان یک نفر به عنوان زندانی سیاسی حضور دارد که حکم وی به مدت ۳ سال و ۷ ماه حبس بوده است، اظهار کرد: از این مدت ۲ سال حبس قرار بود در زنجان سپری شود که ۴ ماه دیگر آن مانده و قرار است ادامه حبس خود را در زندان کرج سپری کند.

به گزارش صدای زنجان احتمالا این زندانی؛ ناهید شیربیشه مادر پویا بختیاری از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ باشد.

بنیادی همچنین در پاسخ سئوال صدای زنجان در مورد حضور خبرنگار و روزنامه‌نگار دنیای اقتصاد که طبق حکمش باید در زندان حبس می‌شد، افزود: وی برای سپری کردن دوران حکم خود به زنجان منتقل نشده است.

هیچ مدیری در زندان زنجان حضور ندارد

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از مدیران در زندان زنجان حضور ندارد، گفت: مدت حکم یکی از مدیران سابق زنجان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ روحانی در زندان‌های استان برای کارهای فرهنگی مشغول‌ فعالیت هستند، افزود: هم‌اکنون در ۲۵ نقطه زندان، نمازهای جماعت برگزار می‌شود و علاوه بر آن ۲۶۲ زندانی در موضوعات حفظ قرآن فعالیت می‌کنند.

بنیادی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷۱ دوره‌ آموزشی در زندان برگزار شد و یک هزار و ۳۰۰ نفر گواهینامه اشتغال دریافت کردند، خاطر نشان کرد: ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به این افراد از محل تبصره ماده ۱۸ پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان با بیان اینکه ۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط در استان دارای شغل هستند، گفت: میانگین دستمزد پرداختی به این افراد ۳۱ میلیون ریال است و زنجان رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۸۲ زندانی پابند الکترونیکی در استان دارای پابند بودند، گفت: هم اکنون این تعداد ۱۸۶ نفر است که تحت مراقبت قرار دارند.

بنیادی با اشاره به اینکه این نوع زندانیان پس از صدور حکم از سوی مراجع قضایی در اختیار زندان قرار می‌گیرند، خاطر نشان کرد: این افراد به صورت ۲۴ ساعت رصد می‌شوند و می‌توانند از ارفاقات قانونی استفاده کنند.

19 زندانی نیمه آزاد در زنجان حضور دارند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان همچنین شمار زندانیان نیمه آزادی را ۱۹ نفر اعلام کرد و گفت: این اقدام برای اولین بار در استان با همکاری مراجع قضایی اجرا شد که یکی از مجازات‌های جایگزین حبس در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی است , این دسته از زندانی ها می‌توانند از صبح تا غروب در بیرون از زندان باشند اما باید شب به زندان بازگردند.

وی به برگزاری جشن گلریزان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: با کمک خیرین ۱۴۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد و غیر کلاهبرداری در استان جمع‌آوری شد.

بنیادی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مجموع ۹۱ نفر با کمک خیرین آزاد شدند، بیان کرد: از این تعداد ۸۳ نفر مرد و 8 نفر زن بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان با بیان اینکه ۹ نفر در استان از زندانیان مهریه هستند، اظهار کرد: برای حمایت از خانواده‌های زندانیان، سه انجمن در سطح شهرهای زنجان، ابهر و خدابنده فعالیت می‌کند.

زندان سفرآباد زنجان منتقل می‌شود

وی با اشاره به اینکه ۷۲۲ خانوار به تعداد ۲ هزار نفر تحت پوشش انجمن زندانیان استان قرار دارد، عنوان کرد: اقدامات این سازمان بسیار ارزشمند است.

بنیادی با اشاره به اینکه انتقال زندان زنجان در سفر اول رئیس‌جمهور مصوب شد و زمین برای آن اختصاص یافت، خاطر نشان کرد: قرارداد مطالعاتی زندان منعقد شده و در حال طراحی و تهیه نقشه می‌باشد جزو طرح‌های مولدسازی محسوب می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآزادی زندانیجرائم غیر عمدپابند الکترو نیکی
sedayezanjannews.ir/nx12114


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»