کد خبر: 12150
1403/04/07 - 14:9


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان در نشست خبری مطرح کرد؛

فرار از خدمت، بیشترین جرم در حوزه نیروهای وظیفه

رحیم رحیمی: کاهش 20 درصدی پرونده‌های ستاد نیروهای مسلح استان زنجان در سال 1402 نسبت به سال 1401

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان گفت: ‌شمار پرونده های ستاد نیروهای مسلح استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش ۲۰ درصدی نشان می دهد.

نشست خبری رئیس و دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان روز پنجشنبه هفتم تیر‌ماه 1403 با حضور اصحاب رسانه در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

رحیم رحیمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه این سازمان ابتدا صرفا به جرائم خاص می‌پرداخت، اظهار کرد: اما امروز با توجه به اعتماد به دستگاه قضایی این دستگاه به ۱۵ مورد از جرایم نیروی‌های مسلح رسیدگی می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح به دلیل داشتن قدرت، دارای تحکم هستند به همین دلیل نظارت بر آنها اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش همکاران محاکمه از طریق ارتباط الکترونیکی با زندان انجام و رای صادر می‌شود، اظهار کرد: در جرایم سبک، هدف ارائه جایگزین‌های حبس است و در این میان با توجه به جوانی گروه‌های هدف تلاش می‌‎شود به جای حبس زندان این مهم انجام گیرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به اینکه جایگزین‌های حبس سازمان قضایی نیروهای های مسلح متفاوت است، عنوان کرد: این مجازات‌ها متناسب با آن اعمال‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ارتباط الکترونیکی با یگان‌ها انجام می‌گیرد، گفت: سامانه سوء پیشینه به صورت الکترونیکی در سازمان قضایی نیروهای مسلح تشکیل شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به اقدامات دیگر این سازمان افزود: فردی که مرتکب جرم می‌شود به سود و زیان آن فکر می‌کند و راه حل این مساله ارائه آموزش‌های حقوقی و قضایی به نیروهای مسلح است.

وی با بیان اینکه مجازات‌های تخلفاتی نیروهای مسلح بسیار سنگین و در قانون مربوطه ۳۳ مورد آن محاربه است، اضافه کرد: این سازمان مقوله مهم آموزش را از سال 1376 در کشور آغاز کرده که طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۶۲ نفر ساعت آموزش حقوقی و قضایی ارائه شده است.

رحیمی هدف از ارائه آموزش‌ها در بین نیروهای مسلح را فرهنگ‌سازی یا همان پیشگیری اجتماعی خواند و گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند به همین منظور به صورت تخصصی به موضوع رسیدگی می‌شود.

ماموریت نیروهای مسلح بسیار حساس است

وی اضافه کرد: ماموریت نیروهای مسلح بسیار حساس است چرا که خطای این افراد باعث خسارت به حکومت و نظام می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه همچنین سال گذشته بیش از ۶۰ مورد بازدید از زندان‌های استان انجام گرفته است، افزود: در چهار مورد، این بازدیدها با همکاری فرماندهان نیروهای مسلح استان و برای مشاهدات میدانی بوده است.

فرار از خدمت، بیشترین جرم در حوزه نیروهای وظیفه

بهرام علیزاده دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان  نیز در این جلسه اظهار کرد: بیشترین جرم در حوزه نیروهای وظیفه، فرار از خدمت است.

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد فراوانی تخلفات در بین نیروهای مسلح عنوان کرد: یگان‌هایی که بیشتر با مردم در ارتباط هستند به طور طبیعی بیشترین پرونده را دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخورد با تخلفات فارغ از توجه به درجه با متخلفان برخورد می‌شود، تاکید کرد: در این میان آگاه‌سازی مردم در مورد چگونگی فعالیت سازمان به پیشبرد امور کمک می‌کند.

علیزاده فراوانی متخلفان نیروهای مسلح استان زنجان را کم عنوان کرد و گفت: اما حتی یک نفر آن نیز برای ما زیاد است و نباید در کشور ایران این موارد وجود داشته باشد.

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان یکی از رسالت خبرنگاران را اطلاع‌رسانی در حوزه معرفی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان عنوان کرد و افزود: افراد باید بدانند وقتی در مواجه با نیروهای مسلح با مشکل و چالش مواجه می‌شوند به چه مرکزی مراجعه کنند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننیروهای مسلحدادستانفرار از خدمت
sedayezanjannews.ir/nx12150


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»